Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #101  
Old 07-08-2017, 19:00
splituser's Avatar
splituser splituser is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2007
Posts: 71
Default

Nice Bus !!
Reply With Quote
  #102  
Old 07-08-2017, 19:10
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,554
Default

Super build! en ziet er goed uit
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #103  
Old 18-08-2017, 15:30
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Zo de eerste 600 kilometers staan erop. Heb 1 olielekkage moeten oplossen op de plek waar de verdeler zat.

Verder de bus uitgebreid met een nieuwe fiamma luifel;



Contactblokje vervangen;









Nieuwe kachel schakelaar;



De eerste snelheidsboete kwam binnen. Gelukkig een kleintje



Om dat de uitlaat niet naar mijn zin zat. Zoals hierboven goed te zien is. Een afspraak gemaakt bij pietdelasser in Den Haag. Aangegeven hoe ik het wilde hebben en kon langs komen;

We hebben eerst alles los gehaald en begonnen met de einddemper goed op te hangen op de originele beugels.



Vervolgens de midden pijp erop aangepast. Flens opnieuw gelast en stuk flexibel er tussen.












Als laatste een Kever hideout demper aangepast. Beugel erop van een transporter 5 die zit op de originele bouten van het chassis.










Heel blij mij, scheelt een heel stuk lawaai.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 07-05-2020 at 13:13.
Reply With Quote
  #104  
Old 21-08-2017, 12:26
AD racing AD racing is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2004
Posts: 178
Default

Heel knap opgelost!
Mooi werk!!

mvg
Arne
__________________
T3 Syncro 1.9 AFN TDI (in opbouw)
T3 highroof
Porsche 924
Reply With Quote
  #105  
Old 21-08-2017, 16:41
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Thumbs up

Netjes
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #106  
Old 23-08-2017, 10:06
okido okido is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2017
Posts: 3
Default

Prachtig project! Die bus daar ga jij en je gezin heel veel plezier van hebben
Reply With Quote
  #107  
Old 23-08-2017, 11:06
pimvielvoye2004's Avatar
pimvielvoye2004 pimvielvoye2004 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 187
Default

Heel vet om te zien en te lezen.

Vind het ongelofelijk knap hoe netjes je werkt en het in elkaar zet. En dat alles in nog geen jaar tijd

Applause
__________________
Golf II Madison 1.8 '90 SOLD
Golf II GTI 16v KR '86 SOLD
Corrado 1.8 T '89 SOLD
Golf I Cabrio G60 Kompr '89 SOLD
Golf II CL 1.6 '85 SOLD
Golf II VR6 '91 SOLD
Golf II Fire and Ice GTD '91 5-deurs SOLD
Golf II GTI 8v EV '84
1984
Reply With Quote
  #108  
Old 23-08-2017, 12:39
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Thx mannen

Ik wilde in mei al met de motor ombouw klaar zijn maar heeft 5 maanden langer geduurd dan bedacht. Heeft ook met wat gewijzigde plannen te maken aan mijn kant en de impact van een kindje op factor vrije tijd .

Heb van de week het schuifdeur slot gerepareerd (deze ging niet open langs buiten) en een lange gordel geplaatst (van 4 meter) voor een stoeltje op de achterbank te kunnen monteren. De standaard gordel was net te kort. Leuk dat er nog zoveel is te krijgen voor oudere bussen (t1, t2 en t3).

Het rijdt super lekker zo'n oude bus. Stuurbekrachtiging ben ik heel blij mee want dan kan mijn vriendin er ook mee overweg.

De bus is niet af. Heb nog veel toekomstige wensen.
- Witte RH zw1's eronder (ben ik aan begonnen met opknappen)
- '85 er ophanging met porsche remmen monteren met BMW rembekrachtiger
- Tweede accu monteren met slim scheidingsrelais
- Standkachel controleren op werking en diesel tankje ervoor inbouwen
- Onder de bank airco

We vertrekken er eerst binnenkort mee richting Bordeaux en San Sebastian. Van de winter zie ik wel wat lukt als deze niet mag rijden (zit in de oldtimer regeling)
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #109  
Old 23-08-2017, 18:00
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Complimenten Yuri! Top gedaan allemaal

Inderdaad binnen een jaar! Ga ik ben ik bang niet halen met de Touran Nu een half jaar bezig ofzo en nog bijna nergens tijd voor gehad...

Ben benieuwd hoe de RH's uiteindelijk staan.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #110  
Old 24-08-2017, 21:51
R-oy R-oy is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2013
Posts: 313
Default

Toffe bestemming.. zal je erg goed bevallen.
Reply With Quote
  #111  
Old 25-08-2017, 10:49
chrisjuh chrisjuh is offline
Forum junkie
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,832
Default

Even een vraagje; ik kon het zo snel niet terugvinden; welke stuurbekrachtigung heb je gebruikt? Of is een een hapklare oplossing?
__________________
FAHRVERGNÜGEN!
Reply With Quote
  #112  
Old 25-08-2017, 19:59
dutchblade dutchblade is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 287
Default

Ook een vraagje Keken ze bij de RDW nog naar je computer, en hadden ze er nog commentaar op?
Reply With Quote
  #113  
Old 26-08-2017, 07:55
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

@chrisjuh
Volgens mij vanaf 85 heeft de T3 stuurbekrachtiging als optie gekregen. Er zit een stuurhuis onder van dat jaar of later. Het huis past 1 op 1. Maar de aansluiting op het huis is anders daar moet je een kruiskoppeling kopen (zelfde als van een kever, nieuw wel duur) en een andere tussen stang.
De leidingen zijn bij mij after-market, die kun je laten maken bij een pneumatische winkel. De pomp die ik gebruik heb is van een golf 2 gti.
Het is goed te doen.

@dutchblade
Nee, hebben ze niet gevraagd en niets van gezien.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #114  
Old 27-08-2017, 18:02
chrisjuh chrisjuh is offline
Forum junkie
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,832
Default

Oww, wacht ik zit me net te bedenken, jij hebt water in de motor, en ik niet Dat zal dus een electrische stuurbekrachtiging moeten worden voor mij
__________________
FAHRVERGNÜGEN!
Reply With Quote
  #115  
Old 28-08-2017, 11:35
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by chrisjuh
Oww, wacht ik zit me net te bedenken, jij hebt water in de motor, en ik niet Dat zal dus een electrische stuurbekrachtiging moeten worden voor mij


Je kunt gewoon een hydraulische stuurbekrachtiging van een T3 pakken hoor en die koppelen aan een
electrische pomp van bv een Opel Corsa.
Die pomp kun je ook vóór ergens monteren... hoef je ook geen lange olieleidingen naar voor te leggen.
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #116  
Old 20-01-2018, 17:58
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 994
Default

Tijd voor een update!?!
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #117  
Old 07-05-2018, 14:51
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Even mijn topic updaten, anders ga ik zover achterlopen dat ik geen zin meer heb om het bij te werken.

Laatste update was net voor de grote vakantie zag ik. Daarna zijn we naar Noord Spanje vertrokken en van daar (weer sloeg om) doorgestoken naar Zuid Frankrijk. Geweldige vakantie met veel bestemmingen en zo’n 5000 kilometer gereden. De bus trekt veel bekijks en aandacht onderweg en op de camping dus veel aanspraak.

Afgelopen winter wat foutjes hersteld die ik tijdens de vakantie geconstateerd had. Zo bleef de (nieuwe) kleppendekselpakking olie lekken. Dat kwam omdat ik de carterventilatie te beperkt had met een reduceerstukje.
Heb ik de startmotor letterlijk moeten hotwiren omdat deze op sommige momenten via de sleutel niet rond wilde. Herhaaldelijk dichtklappen van spiegels door snelheid, tegenliggers of vrachtverkeer. Piepende schakelstangen. KVS liep soms uit expansie dop, kwam er achter dat de T3 naast een vaatje nog een overloop vaatje heeft die ik wel gekregen had bij de bus maar niet over nagedacht. Nog wel wat dingen maar niets schokkend of waardoor ik niet door kon met een snelle fix.

Kleppendeksel vervangen & alles weer vetvrij gemaakt. Het wordt heel snel smerig met een olie lekkage.





De rode draden rechts was tijdelijk mijn startmotor fix op de camping gemaakt. Ook nog een paar keer nodig gehad in de file (heb wat file gehad op terugweg niet normaal). Zo gedaan dat ik bij het rechter achterwiel even 2 draden tegen elkaar kon houden en gaan want met alle spullen achterin komt je niet makkelijk bij de motor.

Nu definitief opgelost met een startrelais er tussen.



Diepte investering olie catch can met 19 mm aansluitingen en breather dop;



Overloop tankje KVS (origineel T3)



Extra 24 rijen oliekoeler met Spalletje. Radiator geplaatst onder de accubak. Kon daarmee de gewone korte leidingen gebruiken.



Stukje PVC over een schurende schakelstang geschoven (T3 kwaal);



Laag & breed;



Setje beugelspiegels gemonteerd;



Gril zonder koplampsproeiers gemonteerd;



Wiel projectje afgerond tijdens de koude winteravonden. Wielen zijn ET60 met de juiste steek. Setje H&R adapters voor (25) de geboute versie. Achter een setje adapters de draadstang versie (35). Probleem waar ik tegenaan liep is dat de vetkappen voor zo gigantisch zijn dat ze (net) de centre caps uit het wiel drukken. Kwam er gelukkig achter dat je de vetkappen probleemloos tot 6 mm kan inkorten en bij mij was 5 mm meer dan voldoende.







































Bij aanschaf van de bus was het plan om deze om te bouwen naar hefdak. Toen ik wist wat er allemaal bij kwam kijken (en ging kosten) dacht ik nog van laat maar. Maar ja begin dit jaar kwam er een mooie WF Mozaik set voorbij op MP. Toen dacht ik nu of nooit. Dus zit ik nu midden in ombouw project. Uiteraard weer gigantisch veel meer werk dan bedacht.

Dak in de bus;





Het dak is vies, her en der een lichte beschadiging (niets ernstig) de lak is totaal verweerd. Tentdoek is op, rubbers zijn op. Tentdoek was op. Dus eerst uitleggen en monteren. Daarna er af en afwerken.

Hier koud erop gelegd



Bagagebak straps waren verroest de popnagels geboord en de beugeltjes gestraald



Dit doet even pijn



Proef luikje binnen de lijntjes;






Afwerkframe voor het gat, tevens monteer je hier de voet op van het voorste klap scharnier;



Versterkingsbeugels voor de achterste scharnieren laten maken. Is een soort van doorgevouwen L proefiel stelt op zich niet zoveel voor maar je moet wel meten, meten en nog eens meten want je kan beter maar 1 keer in je dak boren.




Het definitieve gat, carrosserie zaagje op lucht werkt als een speer. Netjes de getekende lijntjes volgen en controle of er geen buitenspel plaatsvind .



Eppo momentje;



Laatste stukkie;



Het frame past;



Slotvanger voor het dak;



Hemeltje wat ruimer gelaten voor de afwerking;



Boutgaten voor achterste scharnieren;





Harde montage afgerond. Het afwerken kan beginnen.




Nieuwe tentdoek



Nieuwe rubbers



Twee dagen schuur, plamuur en glasvezelen stofhappen






Shit, ik ben bij tot en met nu. Had gehoopt dit terug te lezen met dak erop en vergeten hoeveel werk het was
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H

Last edited by yuli : 07-05-2020 at 13:14.
Reply With Quote
  #118  
Old 07-05-2018, 19:58
Robbbert's Avatar
Robbbert Robbbert is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 493
Default

Heerlijke bus.
Deze zomer nog naast ene gestaan met een hefdak.



Het blijven toch prachtige bakstenen.
__________________

Passat 2.0 FSI 2006
Transporter 1.9TD 2001
Passat TDI 1998 -> Verkocht
Hoog en droog
Reply With Quote
  #119  
Old 08-05-2018, 01:29
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,462
Default

Prachtig om te zien 👌
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #120  
Old 08-05-2018, 07:10
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,798
Default

Leuk man, als je dit leest wil je er toch ook een
__________________
Golf MK2 GTI 16vG60 '90 (SOLD)
Audi A4 Avant S Edition '20
Audi A3 Sportback '14
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum