#461
|
||||
|
||||
Veel plezier ermee martinus
Weer wat spullen die een mooi plekje hebben gekregen
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#462
|
||||
|
||||
Gezien photobucket geld vraagt voor het linken van foto's en ik dat geld niet betaal zijn de foto's helaas niet meer zichtbaar. Enorm karwei dit..:-/
Mocht iemand een fast fix oplossing hebben... Edit: foto's zijn wel nog zichtbaar ik het album http://s7.photobucket.com/user/mart...dition%2016vG60
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL Last edited by martinus83 : 11-08-2017 at 08:28. |
#463
|
||||
|
||||
Quote:
JA is irritant inderdaad. Heel volksforum zijn de foto's niet meer te zien, via jouw link wel
__________________
Golf II Madison 1.8 '90 SOLD Golf II GTI 16v KR '86 SOLD Corrado 1.8 T '89 SOLD Golf I Cabrio G60 Kompr '89 SOLD Golf II CL 1.6 '85 SOLD Golf II VR6 '91 SOLD Golf II Fire and Ice GTD '91 5-deurs SOLD Golf II GTI 8v EV '84 1984 |
#464
|
||||
|
||||
Mooie wagen!
__________________
Golf MK2 1.6TD 1989 (sold) Golf MK2 GT Special 2.0 Passat variant 2.0 TFSI 2008 |
#465
|
||||
|
||||
Is idd niet fijn van de foto's maar wel een mooie build
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#466
|
||||
|
||||
Ik link ze uit mn onedrive vandaan. Werkt goed
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#467
|
||||
|
||||
het zal mij benieuwen hoe alle keerringen en pakkingen inmiddels zijn,ding staat al zolang stil
|
#468
|
||||
|
||||
Quote:
Als de bouwer van dit blok er fatsoenlijk spul in heeft gemonteerd kan het blok nog wel tien jaar staan
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL |
#469
|
||||
|
||||
je weet dat er goed spul in zit,maar zolang stil staan knapt een motor echt niet van op
|
#470
|
|||
|
|||
Grootste gevaar van nieuwe motoren die lang stilstaan is roest in de boring, op het moment dat ze dan gestart worden beschadigen de zuigerveren.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#471
|
||||
|
||||
Juist. Wat Melchior hierboven zegt... een stilstaande motor kun je beter de kop vanaf laten en af en toe de wanden insmeren met motorolie.
Daarnaast wat Ruud zegt natuurlijk ook. De rubbertjes drogen ook langzaam uit.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#472
|
||||
|
||||
Als de motor beter opengemaakt kan worden dan is het zo.
Maar is het nodig? De motor is niet nieuw. De motor had een ton op de klok toen Ruud hem open maakte. Toen is hij geboord en gehoond naar de maat van RS2 zuigers. Na 1,5 jaar (29d km) weer opgemaakt en voorzien van andere drijfstangen en sputterlagers. Met deze setup heeft Ruud 8000 km rondgereden. Ik schat tot eind 2007.
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL Last edited by martinus83 : 08-01-2018 at 17:18. |
#473
|
||||
|
||||
10 jaar topic jubi
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL |
#474
|
||||
|
||||
Hoi Martinus.
Heb je nog wel plannen om het af te maken, of..? Mijn tip, voordat je het blok rond wil laten gaan. Eerst de cilinderwanden inspecteren met een cameratje via de bougie-gaten. Zie je tijdens je inspectie vliegroest op de wanden dan is dat een goede indicatie om zowiezo de kop te liften. Anders heb je gelijk de kosten van de kopbouten en die zijn ook niet gratis.. Het punt wat je echter niet ziet is waar de zuigerveren de wanden raken. Hier kan pitroest zijn ontstaan door de werking van twee soorten metalen op elkaar. Mocht dit het geval zijn is het waarschijnlijk zowiezo al einde onderblok. Heb dit helaas zelf meegemaakt en die motor lag zelfs wat minder jaren droog.. Je kan dan uiteraard nog sleeven maar dit heb ik zelf nog nooit laten doen (te duur vs nieuw onderblok vinden). Mijn tip zou zijn mocht de inspectie goed zijn. Ververs olie en filter (die is na 2 jaar al af). Verwijder bougies, giet in elke cilinder wat olie. Laat dit inwerken. Maak een tool die de oliepomp draait en bouw met een boormachine oliedruk op zonder de krukas te draaien. Dit een paar keer herhalen en dan met een ringsleutel kijken of de krukas wil draaien. Uiteraard kun je dit combineren met inspecteren want als die rond gaat kun je de plek wellicht zien waar de zuigerveer zat.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#475
|
||||
|
||||
Quote:
Goede tips Yuli, thx. Hier kan ik wat mee! Antwoord op je eerste vraag, ja ik heb vooralsnog plannen de golf af te maken. Tijd vinden hem af te maken is echt drama. Ben nu een jaar aan het verbouwen naast mijn dagelijkse job en gezin. Die golf vergaat in zekere zin niet maar met jou tips ga ik eerst beginnen. Kijken hoe de vlag hangt qua motor staat. Ik ben laatste tijd wel steeds aan het denken of ik met deze 16vg60 motor verder ga of hem (onderblok/kop in goede of slechte staat) en alle componenten van de hand ga doen en de golf van oem motor voorzie.
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL |
#476
|
||||
|
||||
Stof eraf geblazen..
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL |
#477
|
||||
|
||||
Goed bezig!!!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#478
|
||||
|
||||
Lekker afbouwen, dit is toch genieten!
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#479
|
||||
|
||||
Zit toch in dubio nu, deze doorbouwen. Of naar 16v KR. Waarom, om eens te gaan rijden in dat ding en er nog eea moet gebeuren, en uitgegeven worden. De oplettende MP-er had al wat gezien.
Ik heb nu de boel eens ontstoft. In 2014 heb ik dus voor het laatst aan de golf gewerkt (caros, en wat wat los spul). Ben nu orde op zaken aan het stellen mbt motor gedeelte, voor het overzicht. Waar ik als eerste mee verder zal gaan is de carrosserie.
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL |
#480
|
||||
|
||||
Quote:
deze door bouwen aangezien je toch al zover bent, lekker op het gemakje de laatste eindjes doen. al zou ik persoonlijk wel de motorruimte laten spuiten en de rest want als ik zie hoeveel aandacht aan deze motor is besteed lijkt het me niet dat deze er nog weer uit hoeft daarentegen zou ik voordat je de pl helemaal afbouwt wel alle rubbertjes vervangen ivm uitdrogen misschien ook even kijken in de motor naar de cilinder wanden om alles uit te sluiten super mooie build verder
__________________
powered by von Tolhausen |