#101
|
||||
|
||||
Nice Bus !!
|
#102
|
||||
|
||||
Super build! en ziet er goed uit
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#103
|
||||
|
||||
Zo de eerste 600 kilometers staan erop. Heb 1 olielekkage moeten oplossen op de plek waar de verdeler zat.
Verder de bus uitgebreid met een nieuwe fiamma luifel; Contactblokje vervangen; Nieuwe kachel schakelaar; De eerste snelheidsboete kwam binnen. Gelukkig een kleintje Om dat de uitlaat niet naar mijn zin zat. Zoals hierboven goed te zien is. Een afspraak gemaakt bij pietdelasser in Den Haag. Aangegeven hoe ik het wilde hebben en kon langs komen; We hebben eerst alles los gehaald en begonnen met de einddemper goed op te hangen op de originele beugels. Vervolgens de midden pijp erop aangepast. Flens opnieuw gelast en stuk flexibel er tussen. Als laatste een Kever hideout demper aangepast. Beugel erop van een transporter 5 die zit op de originele bouten van het chassis. Heel blij mij, scheelt een heel stuk lawaai.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 07-05-2020 at 13:13. |
#104
|
|||
|
|||
Heel knap opgelost!
Mooi werk!! mvg Arne
__________________
T3 Syncro 1.9 AFN TDI (in opbouw) T3 highroof Porsche 924 |
#105
|
||||
|
||||
Netjes
|
#106
|
|||
|
|||
Prachtig project! Die bus daar ga jij en je gezin heel veel plezier van hebben
|
#107
|
||||
|
||||
Heel vet om te zien en te lezen.
Vind het ongelofelijk knap hoe netjes je werkt en het in elkaar zet. En dat alles in nog geen jaar tijd Applause
__________________
Golf II Madison 1.8 '90 SOLD Golf II GTI 16v KR '86 SOLD Corrado 1.8 T '89 SOLD Golf I Cabrio G60 Kompr '89 SOLD Golf II CL 1.6 '85 SOLD Golf II VR6 '91 SOLD Golf II Fire and Ice GTD '91 5-deurs SOLD Golf II GTI 8v EV '84 1984 |
#108
|
||||
|
||||
Thx mannen
Ik wilde in mei al met de motor ombouw klaar zijn maar heeft 5 maanden langer geduurd dan bedacht. Heeft ook met wat gewijzigde plannen te maken aan mijn kant en de impact van een kindje op factor vrije tijd . Heb van de week het schuifdeur slot gerepareerd (deze ging niet open langs buiten) en een lange gordel geplaatst (van 4 meter) voor een stoeltje op de achterbank te kunnen monteren. De standaard gordel was net te kort. Leuk dat er nog zoveel is te krijgen voor oudere bussen (t1, t2 en t3). Het rijdt super lekker zo'n oude bus. Stuurbekrachtiging ben ik heel blij mee want dan kan mijn vriendin er ook mee overweg. De bus is niet af. Heb nog veel toekomstige wensen. - Witte RH zw1's eronder (ben ik aan begonnen met opknappen) - '85 er ophanging met porsche remmen monteren met BMW rembekrachtiger - Tweede accu monteren met slim scheidingsrelais - Standkachel controleren op werking en diesel tankje ervoor inbouwen - Onder de bank airco We vertrekken er eerst binnenkort mee richting Bordeaux en San Sebastian. Van de winter zie ik wel wat lukt als deze niet mag rijden (zit in de oldtimer regeling)
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#109
|
||||
|
||||
Complimenten Yuri! Top gedaan allemaal
Inderdaad binnen een jaar! Ga ik ben ik bang niet halen met de Touran Nu een half jaar bezig ofzo en nog bijna nergens tijd voor gehad... Ben benieuwd hoe de RH's uiteindelijk staan.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#110
|
|||
|
|||
Toffe bestemming.. zal je erg goed bevallen.
|
#111
|
|||
|
|||
Even een vraagje; ik kon het zo snel niet terugvinden; welke stuurbekrachtigung heb je gebruikt? Of is een een hapklare oplossing?
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#112
|
|||
|
|||
Ook een vraagje Keken ze bij de RDW nog naar je computer, en hadden ze er nog commentaar op?
|
#113
|
||||
|
||||
@chrisjuh
Volgens mij vanaf 85 heeft de T3 stuurbekrachtiging als optie gekregen. Er zit een stuurhuis onder van dat jaar of later. Het huis past 1 op 1. Maar de aansluiting op het huis is anders daar moet je een kruiskoppeling kopen (zelfde als van een kever, nieuw wel duur) en een andere tussen stang. De leidingen zijn bij mij after-market, die kun je laten maken bij een pneumatische winkel. De pomp die ik gebruik heb is van een golf 2 gti. Het is goed te doen. @dutchblade Nee, hebben ze niet gevraagd en niets van gezien.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#114
|
|||
|
|||
Oww, wacht ik zit me net te bedenken, jij hebt water in de motor, en ik niet Dat zal dus een electrische stuurbekrachtiging moeten worden voor mij
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#115
|
||||
|
||||
Quote:
Je kunt gewoon een hydraulische stuurbekrachtiging van een T3 pakken hoor en die koppelen aan een electrische pomp van bv een Opel Corsa. Die pomp kun je ook vóór ergens monteren... hoef je ook geen lange olieleidingen naar voor te leggen.
__________________
Alain Quote:
|
#116
|
||||
|
||||
Tijd voor een update!?!
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. |
#117
|
||||
|
||||
Even mijn topic updaten, anders ga ik zover achterlopen dat ik geen zin meer heb om het bij te werken.
Laatste update was net voor de grote vakantie zag ik. Daarna zijn we naar Noord Spanje vertrokken en van daar (weer sloeg om) doorgestoken naar Zuid Frankrijk. Geweldige vakantie met veel bestemmingen en zo’n 5000 kilometer gereden. De bus trekt veel bekijks en aandacht onderweg en op de camping dus veel aanspraak. Afgelopen winter wat foutjes hersteld die ik tijdens de vakantie geconstateerd had. Zo bleef de (nieuwe) kleppendekselpakking olie lekken. Dat kwam omdat ik de carterventilatie te beperkt had met een reduceerstukje. Heb ik de startmotor letterlijk moeten hotwiren omdat deze op sommige momenten via de sleutel niet rond wilde. Herhaaldelijk dichtklappen van spiegels door snelheid, tegenliggers of vrachtverkeer. Piepende schakelstangen. KVS liep soms uit expansie dop, kwam er achter dat de T3 naast een vaatje nog een overloop vaatje heeft die ik wel gekregen had bij de bus maar niet over nagedacht. Nog wel wat dingen maar niets schokkend of waardoor ik niet door kon met een snelle fix. Kleppendeksel vervangen & alles weer vetvrij gemaakt. Het wordt heel snel smerig met een olie lekkage. De rode draden rechts was tijdelijk mijn startmotor fix op de camping gemaakt. Ook nog een paar keer nodig gehad in de file (heb wat file gehad op terugweg niet normaal). Zo gedaan dat ik bij het rechter achterwiel even 2 draden tegen elkaar kon houden en gaan want met alle spullen achterin komt je niet makkelijk bij de motor. Nu definitief opgelost met een startrelais er tussen. Diepte investering olie catch can met 19 mm aansluitingen en breather dop; Overloop tankje KVS (origineel T3) Extra 24 rijen oliekoeler met Spalletje. Radiator geplaatst onder de accubak. Kon daarmee de gewone korte leidingen gebruiken. Stukje PVC over een schurende schakelstang geschoven (T3 kwaal); Laag & breed; Setje beugelspiegels gemonteerd; Gril zonder koplampsproeiers gemonteerd; Wiel projectje afgerond tijdens de koude winteravonden. Wielen zijn ET60 met de juiste steek. Setje H&R adapters voor (25) de geboute versie. Achter een setje adapters de draadstang versie (35). Probleem waar ik tegenaan liep is dat de vetkappen voor zo gigantisch zijn dat ze (net) de centre caps uit het wiel drukken. Kwam er gelukkig achter dat je de vetkappen probleemloos tot 6 mm kan inkorten en bij mij was 5 mm meer dan voldoende. Bij aanschaf van de bus was het plan om deze om te bouwen naar hefdak. Toen ik wist wat er allemaal bij kwam kijken (en ging kosten) dacht ik nog van laat maar. Maar ja begin dit jaar kwam er een mooie WF Mozaik set voorbij op MP. Toen dacht ik nu of nooit. Dus zit ik nu midden in ombouw project. Uiteraard weer gigantisch veel meer werk dan bedacht. Dak in de bus; Het dak is vies, her en der een lichte beschadiging (niets ernstig) de lak is totaal verweerd. Tentdoek is op, rubbers zijn op. Tentdoek was op. Dus eerst uitleggen en monteren. Daarna er af en afwerken. Hier koud erop gelegd Bagagebak straps waren verroest de popnagels geboord en de beugeltjes gestraald Dit doet even pijn Proef luikje binnen de lijntjes; Afwerkframe voor het gat, tevens monteer je hier de voet op van het voorste klap scharnier; Versterkingsbeugels voor de achterste scharnieren laten maken. Is een soort van doorgevouwen L proefiel stelt op zich niet zoveel voor maar je moet wel meten, meten en nog eens meten want je kan beter maar 1 keer in je dak boren. Het definitieve gat, carrosserie zaagje op lucht werkt als een speer. Netjes de getekende lijntjes volgen en controle of er geen buitenspel plaatsvind . Eppo momentje; Laatste stukkie; Het frame past; Slotvanger voor het dak; Hemeltje wat ruimer gelaten voor de afwerking; Boutgaten voor achterste scharnieren; Harde montage afgerond. Het afwerken kan beginnen. Nieuwe tentdoek Nieuwe rubbers Twee dagen schuur, plamuur en glasvezelen stofhappen Shit, ik ben bij tot en met nu. Had gehoopt dit terug te lezen met dak erop en vergeten hoeveel werk het was
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 07-05-2020 at 13:14. |
#118
|
||||
|
||||
Heerlijke bus.
Deze zomer nog naast ene gestaan met een hefdak. Het blijven toch prachtige bakstenen.
__________________
Passat 2.0 FSI 2006 Transporter 1.9TD 2001 Passat TDI 1998 -> Verkocht Hoog en droog |
#119
|
||||
|
||||
Prachtig om te zien 👌
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#120
|
||||
|
||||
Leuk man, als je dit leest wil je er toch ook een
|