#1
|
|||
|
|||
2003 Golf GTI 1.8T verlagingsvragen
Hoi,
Ik heb sinds kort een 5-deurs GTI uit 2003 en zou deze, net als mijn vorige projecten graag willen verlagen. Nu lees ik veel over koppelstangen en stabilisatorstangen maar had gehoopt hier iets meer duidelijk in te krijgen. In het verleden goede ervaringen gehad met TA Technix schroefsetjes, dus daar gaat op dit moment mijn voorkeur naar uit (andere opties zijn bijvoorbeeld JOM, FK, VMAXX of Supersprint als uit dit topic blijkt dat dit beter is). De leverancier van de TA Technix set raadt aan om ook de verstelbare koppelstangen mee te bestellen omdat anders de aandrijfassen in de weg komen te zitten. Nu lees ik ook dat in sommige gevallen deze koppelstangen niet afdoende zijn en er ook een V6 4Motion stabilisatorstang gemonteerd dient te worden. Nu lees ik ook weer elders dat de koppelstangen niet meer noodzakelijk zijn in het geval de 4Motion stang gebruikt wordt of dat deze koppelstukken niet goed aansluiten. Nu vind ik het helemaal geen probleem om die koppelstangen te monteren, maar voor de stabilisator dient schijnbaar het hele subframe gedemonteerd te worden. Ik heb de beschikking tot een kleine loods met gereedschap maar klusjes aan het subframe laat ik liever aan me voorbijgaan mits het echt niet anders kan natuurlijk. Wie kan mij meer helderheid verschaffen in deze? MVG, Big Dutch |
#2
|
|||
|
|||
Niemand?
|
#3
|
||||
|
||||
Bij een normale verlaging zijn de verstelbare koppelstangen voldoende, wil je extreem laag gaan dan ben je idd de V6 stabistang nodig.
Het verschil zit erin dat de normale stabistang over de aandrijfassen heen loopt en de V6 variant er onderdoor. Hierdoor ben je dus bij de V6 variant ook geen speciale koppelstangen meer nodig. Mocht je de koppelstangen nodig zijn dan kan ik je die wel leveren via Dub-Parts. Mvg Jan Krijthe
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |
#4
|
||||
|
||||
Bij mijn oude 20vt gti kwam ik zelfs met normale "nette" verlaging icm 19" flink in de knoei, die aandrijfas op rechts is flink dikker als de normale golfjes. De AP set die ik had was voorzien van de aansluitingen waar je ook de v6 koppelstangen op kon monteren.
Ik vermoed dat de tegenstrijdige berichten ontstaan omdat veel MK4's dunnere aandrijfassen hebben en deze gebruikers een andere ervaring hebben. Ik raad je aan om gelijk de V6 stabi te monteren. Verstelbare koppelstangen waren kansloos, verhielpen het probleem niet maar maakten heel iets meer ruimte. Achteraf zonde van het geld, de tijd en ergernis. |
#5
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reacties!
Dus als ik het goed begrijp kan ik beter gelijk de V6 stang bestellen en de koppelstangen zijn dan niet meer nodig? Klopt het dat de goedkopere schroefsetjes zoals eerder genoemd niet altijd het juiste ophangpunt hebben voor de V6 stang? Het plan is om de auto op 18" velgen met 225/40 banden te zetten en dan ongeveer 6 cm te verlagen. De auto onderstuurt nu vrij snel op nat wegdek, en hij lijkt van voren wat hoger op z'n pootjes te staan. Nu zitten er vrij nieuwe maar goedkope (Interstate) banden op dus ik vraag me af of het ondersturen komt door de huidige ophanging of de banden of hebben meer GTI eigenaren hier last van? Kom uit een BMW 318i en dit is toch wel even wennen! |