#2261
|
|||
|
|||
Dat zijn niet zulke leuke dingen om achter te komen ...
Druk op je werk aan het sleutelen zie ik?! |
#2262
|
||||
|
||||
Quote:
Precies we hebben nog tijd Quote:
nee maar ook dat komt wel weer goed! haha ja, daar is genoeg spul om het even netjes in te pakken
__________________
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 26-02-2017 at 21:35. |
#2263
|
|||
|
|||
Hoe staat het hiermee?
|
#2264
|
||||
|
||||
Redelijk,
Het slechte nieuws: De motor is helaas nog steeds niet klaar.. het probleem was dat de zuigers die er in zitten niet de juiste waren. Hierdoor moesten er nieuwe zuigers gemaakt worden en dit zou zo'n 6 weken duren maar duurt nu al een week of 10, zodra ze ze binnen hebben bouwen ze hem meteen weer op. Het goede nieuws: Ik heb wel andere dingen kunnen doen zoals o.a. de throttle bodies, maar hier doe ik later even een update over, want ik ga morgen met een vriend een trip maken naar de Isle of Mann TT ... op een kleine brommer met mijn 2.00m |
#2265
|
||||
|
||||
Quote:
PRACHTIG !!!! Heel veel plezier, ben zelf een paar weken terug naar The North West 200 geweest in Ierland. Wat een durfals die roadracers! Let goed op de (volgens mij) enige Nederlandse deelnemerJochem van den Hoek. Kennis van me die vorig jaar in de Superstock de beste nieuwkomer was. Dit jaar is hij gevraagd om voor Coldplaning TC racing Team te komen rijden. Dit is een team afkomstig van het eiland Man. Nogmaals VEEL PLEZIER !!! http://roadracingnews.co.uk/jochem-...-2017-campaign/ |
#2266
|
||||
|
||||
Heel bruut Frank!
veel plezier daar! ooit wil ik daar ook nog een x heen. |
#2267
|
||||
|
||||
Thanks!! gaat wel lukken denk ik!
|
#2268
|
||||
|
||||
Leuk ding die PBR! Ik heb zelf ook zoiets, een Monkey
Ben benieuwd hoe je reis verloopt naar het eiland
__________________
VW Polo 2F 1.3 '94 Mazda MX5 '90 Mitsubishi Lancer Evolution III '95 Suzuki Swift 1.3i '99 VW Kever 1200 '83 Ford Fiësta 1.3i '94 VW Golf II 1.6 '88 VW Up! 75pk '12 |
#2269
|
||||
|
||||
hele toffe trip! lijkt me machtig mooi eens te zien langs komen die motoren
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#2270
|
|||
|
|||
Heftige crashes. Vd hoek heeft het niet overleeft. Heftige sport dan heb je die risico's.
__________________
Quote:
|
#2271
|
||||
|
||||
Throttle Bodies
Ik dacht dat het wel weer eens tijd werd voor een update!
Ten eerste, de Isle of Man TT-Trip was geniaal en de brommer heeft het zonder problemen volgehouden! Niet te geloven hoe hard die motoren daar rijden Ten tweede, nee de motor is nóg steeds niet terug.. Maar dat betekend niet dat we niks kunnen doen, want een ander belangrijk deel van de motor was inmiddels ook binnengekomen, de Throttlebodies! Ik heb simpelweg om kostentechnische redenen voor een gereviseerde set van een motorfiets gekozen. De ITB's komen van een Kawasaki ZX12R af, het is een complete set inclusief aluminium inlaat, filter enz die ik bij Danst-engineering vandaan heb Ze zijn met 46mm redelijk groot voor een 1600 maar de motorbouwer adviseerde mij rond de 45mm. Ze zijn conisch (tapered) wat betekend dat ze vóór de gasklep van 47mm naar 46mm taps toelopen, en na de gasklep van 46mm naar 42,5mm taps toelopen. Het inlaatspruitstuk zag er zeer netjes gemaakt uit, en de rest ook. Maar bij het in elkaar zetten werd het enthousiasme al snel getemperd door wat zaken die wat mij betreft wel wat beter gemaakt hadden kunnen worden. Ten eerste de montage van de filterplaat op de ITB's, die past net niet, en dit had makkelijk voorkomen kunnen worden,: Dit is inmiddels opgelost door iets van de fuelrail af te slijpen. Ten tweede de montage ringen, deze zijn net iets te dik, of eigenlijk de buisjes waar ze op zitten net iets te kort. Hier door krijg je speling tussen de filterplaat en de desbetreffende inlaatbuisjes. Het is niet veel maar ook iets wat makkelijk voorkomen had kunnen worden: Ten derde de aansluiting met het spruitstuk en de kelken. Dit was een serieuzer probleem en ik snap niet dat je dit zo kan aanbieden. Even wat uitleg, de binnendiameter van de ITB's aan het spruitstukzijde zit niet centrisch in het midden ten opzichte van de montagediameter: Als je hier dan een (overigens netjes gemaakt) inlaatspruitstuk op zet waarbij dat wel gewoon het geval is: Krijg je een mega rand als overgang omdat de uitgang van de ITB's en het inlaatspruitstuk niet met elkaar gecentreerd zitten Je ziet de overgang net boven "46mm". Niet echt bevorderlijk voor de Flow!! Wat het nog erger maakt is dat wanneer de ITB's 46mm zijn, en deze naar de kelk toe taps groter worden naar 47mm, ze hier vervolgens weer een 45mm aansluitbuis en kelk opzetten! die ook nog niet eens goed passen, zie al die overgangen in maar in het plaatje Bovendien is de diameter van de ITB aan de spruitstukzijde 42,5mm en binnendiameter van het inlaatspruitstuk weer 44mm.. Ik heb dit overlegd met Danst, en alhoewel hij begripvol was, gaf hij aan dat dit productietoleranties zijn en kostentechnische redenen (je hoeft niet allerlei diameters kelken e.d. op voorraad te hebben enz.) De aansluiting met de inlaat doet hij met deze (niet centrische) ITB's altijd zo. Misschien toch een gevalletje goedkoop is duurkoop? Je snapt dat ik dit niet zo op mijn auto ga zetten dus gingen we het zelf maar weer oplossen Ten eerste heb ik 4 20mm aluminium ringen laten snijden die gelijk zijn aan de aansluiting van de ITB's, alleen dan met een 44mm binnendiamter. Deze zijn vervolgens aan het inlaatspruitstuk gelast, en ik heb e.e.a goed op elkaar uitgelijnd en geflowd. Daarnaast heb ik 4 nieuwe grotere kelken gekocht en ook aan deze zijde alles goed op elkaar aan laten sluiten en geflowed, en dan krijg je deze doorgang! Er zit nog 1 (schuin) randje in maar deze zit in de ITB zelf. Het geheel ziet er dan als volgt uit, Pure porno!!!!
__________________
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 22-07-2017 at 21:40. |
#2272
|
||||
|
||||
wouw dat ziet er zeker zeer nice uit
__________________
Audi a4 b5 avant 1.8t |
#2273
|
||||
|
||||
Knap staaltje opknap werk ziet er deftig uit
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#2274
|
||||
|
||||
Bruut! Mooi hoe je dit ook weer aanpakt, streven naar perfectie
Situatie hoe het geleverd werd was ook wel erg dramatisch met al die randen/overgangen |
#2275
|
|||
|
|||
Ik snap je redenen maar al te goed. Puik werk
|
#2276
|
||||
|
||||
Mooi werk, laat maar doorkomen die updates
|
#2277
|
||||
|
||||
Thanks!!
Quote:
Oke dan, bij deze Ik had nog geen geschikte naafdopjes voor op de velgen, en na lang zoeken heb ik er een paar gevonden die EN de juiste diameter waren EN de juiste hoogte, enig nadeel is dat ze van een BMW zijn.. maar geen nood dat logo verwissel ik nog wel Echter, op de achteras gingen ze nog steeds niet passen omdat er simpelweg amper ruimte was om de naafdop te plaatsen tussen de velg en de naaf: Een spacer van 5mm zou dit oplossen ware het niet dat de wielen dan gaan aanlopen op de spatbordranden. De andere oplossing is om de naaf wat af te draaien. Ik had e.e.a. in 3d gezet om het minimale af te draaien en of het niet te dun werd en dit was niet het geval dus afdraaien die hap: Nu is er net even meer ruimte beschikbaar: en past het naafdopje! Maakt het net mooi af vind ik (met een ander logo tenminste ) Verder het spruitstuk nog even gewrapped: En last but not least, het motormanagement is binnen! Ik heb gekozen voor een DTA S60 Pro incl kabelboom sensoren enz. met een Zeittronix ZT-3 Wideband lambdacontroller. En aangezien ik eerst van plan was met carburateurs te gaan rijden, nog een hogedruk brandstofpomp, filter en drukregelaar binnen laten komen. Dit kan ik de komende tijd nog (deels) gaan inbouwen totdat de motor er eindelijk eens is
__________________
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 26-07-2017 at 09:11. |
#2278
|
|||
|
|||
Goede keuze! S60 werkt super.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#2279
|
||||
|
||||
weeral zeer knappe updates Knarf.
Keep up the good work Greetz DC |
#2280
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks Quote:
Ja ik dacht Lucien werkt veel met DTA dus dat is dan wel erg handig, daarom uiteindelijk voor DTA gekozen en de S60 omdat deze toch wat meer leuke opties heeft vergeleken met de S40, en zodoende misschien ook wat meer toekomstbestendig is . En wanneer ik nog een vraag heb over het aansluiten oid kan ik vast bij jou terecht |