#21
|
|||
|
|||
De wielkast is nu afgelast en afgeschuurd
De wielkast rand zal nog worden omgerold om zo wat meer ruimte te maken voor de wielen maar ik zal eerst de wielkast aan de andere kant vervangen zodat ik alle 2 de randen in 1 keer kan doen Verder is de opening voor het tankgat ook vervangen De passagiers kant is nu voor 95% klaar dus dan kan ik beginnen aan de bestuurders kant |
#22
|
|||
|
|||
Ziet er erg netjes uit. Heb je het plaatwerk nog een beetje strak kunnen houden of is het een golf geworden met golvend plaatwerk?
|
#23
|
||||
|
||||
Ziet er idd zeer netjes uit.
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#24
|
|||
|
|||
Quote:
Ik was daar zelf ook erg bang voor dus heb ik met het aflassen elke keer stukjes gedaan van ongeveer 5 cm en daarna meteen gekoeld door met de compressor lucht op te blazen Nadat alles afgelast was en het overtollig materiaal weggeslepen moest worden ook toen weer op tijd gestopt en af laten koelen Het is gelukkig nog goed recht gebleven maar het duurt zo wel erg lang |
#25
|
|||
|
|||
Quote:
Heb je goed gedaan zo dan. Ik heb wel eens anders gezien. |
#26
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit zeg! Wat een werk he
__________________
Gr. Mark Rides: '03 VW Golf 4 daily '83 VW Golf 1 GTI project '83 VW Golf 1 LX diesel donor '92 Mitsubishi Colt sold |
#27
|
|||
|
|||
Quote:
Ja nogal maar ik vind het leuk om te doen en heb de tijd dus echt erg vind ik het niet |
#28
|
|||
|
|||
Er is weer wat te melden
Nadat de passagiers kant zo goed als af was ben ik begonnen aan de bestuurders kant Deze kant is alleen nog erger verrot dan de andere kant ook hier weer een stuk van de bodemplaat weggerot door verkeerd opkrikken , is er weer een overzet deel gebruikt voor de wielkast , is de dorpel doorgerot en is de binnenkant van de wielkuip aan elkaar gekit en nu dus weer doorgerot Ook bij de bevestiging van de achteras is het een en al roest Dit is bij de voorkant ,daar is ooit verkeerd gekrikt en nu is de bodem en de flens van de dorpel ook weg Ook bij de wielkast/rand is het roest en plamuur Dus eerst maar de binnenste modderkuip grofweg eruitgeslepen samen met de 3 wielranden En daarna de laatste resten wielkuip netjes verwijderd en meteen alle kit weggehaald Het leek me makkelijker om eerst de achteras bevestiging opnieuw te maken en daarna de nieuwe kuip er in te maken want ik kan er nu wat makkelijker bij Eerst de binnen kant ontdaan van alle vliegroest e.d dus na kan ik het weer opbouwen Ik had ook nog wat besteld bij classicparts dus van de week stond er een flinke doos voor de deur Deze keer veel foto,s van het afbreken en ik hoop nu weer wat op te kunnen bouwen |
#29
|
|||
|
|||
Puik werk. Jammer dat er zulke korte termijn oplossingen zijn gebruikt in het verleden.
|
#30
|
||||
|
||||
nette weren hier, doe zo verder 😃
|
#31
|
|||
|
|||
We zijn weer wat verder met de golf
De achteras ophanging is nu af en ik ben wat verder met de rest Er zat ook nog wat roest op 2 plekken onder het raam aan bestuurders zijde Daarna ben ik verder gegaan met de binnenste wielkast Toen ik het achterste driehoekje los sleep bleek dat ook hier weer overzet plaatwerk is gebruikt dus weer extra roest Ik heb eerst het hoekje van de wielkast gerepareerd zodat ik de wielkast af kan maken en als straks de auto uit het spit kan dan haal ik het achterpaneel eraf en vervang ik dat ook nog De verroeste hoek En met nieuw metaal Daarna de wielkast gepast en op maat gemaakt En daarna afgelast Ook is de tijdelijke roestwerende coating weer aangebracht en de buitenste wielrand even gepast en meteen op maat gemaakt Het past zo al redelijk nog een klein beetje op maat maken en dan kan hij afgelast worden zo gauw als ik nieuw gas heb gehaald voor m,n las apparaat |
#32
|
||||
|
||||
Wat een werk en uiteindelijk zie je het eigenlijk niet meer, maar het moet wel een fijn gevoel geven. Ziet er goed uit man
__________________
Gr. Mark Rides: '03 VW Golf 4 daily '83 VW Golf 1 GTI project '83 VW Golf 1 LX diesel donor '92 Mitsubishi Colt sold |
#33
|
||||
|
||||
doe je goed hoor.
probeer wel echt alles van roest ,dus ook in de pitjes weg te halen..soms iets groter vervangen dan nodig lijkt..want het komt gegarandeerd terug maareh kwa werkwijze en gereedschap ,kun jij mij echt niet wijsmaken dat dit voor jou de eerste keer is dat je zoiets doet.. of er is iemand bij met veel ervaring in plaatwerk..dit soort klussen doe je niet zomaar.. en zeker niet door op Youtube filmpjes te kijken ..als leek krijg je niet eens het lasapparaat zelf fatsoenlijk afgestelt.. |
#34
|
|||
|
|||
Dit is toch echt de eerste keer dat ik dit doe ,ik heb het lasapparaat zelfs speciaal om deze reden gekocht
Ik wil al heel erg lang een oldtimer restaureren en heb enkele jaren flink mijn ogen open gehouden bij YouTube filmpjes,tv programma,s en natuurlijk heb ik hier op het forum ook veel geleerd door verschillende topics bij te houden en vragen te stellen qua gereedschap zijn het kerst en verjaardags kado,s van de afgelopen 5 jaar |
#35
|
||||
|
||||
Respect dan.. Ik vind het altijd een genot om te zien hoe iemand dit soort dingen ,zo op het oog dan, weer zo makkelijk en mooi kan repareren. Ik kom helaas niet verder dan netjes solderen..
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60 Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits |
#36
|
|||
|
|||
Dank je
|
#37
|
|||
|
|||
Weer iets verder gekomen maar niet echt veel
De wielkastrand is afgelast Hij is ook al afgeslepen maar geen foto van gemaakt Ik ben nu verder gegaan met de voorkant maar die is echt slecht Ik ben nu op zoek naar een vervangende binnen dorpel maar dat valt nog niet mee aangezien bij alle auto,s dat rot is Er zijn nog wel nieuwe te bestellen maar die kosten 200€ en dat vind ik veel te duur voor ongeveer 80 cm ijzer Last edited by Ironvw : 01-08-2017 at 12:43. |
#38
|
|||
|
|||
Ik heb na veel zoeken toch een binnendorpel gevonden maar het heeft een tijdje geduurd voordat ik hem thuis had dus er is geen laswerk gebeurd
Omdat ik toch graag door wou gaan ben ik daarom maar begonnen om de wielkasten en onderkant te ontdoen van alle tectiel en kit die eronder zat De onderkant is nu voor 95% schoon de laatste 20 cm van de achterkant moet nog maar dat doe ik pas als het achterste plaatwerk wordt vervangen want dan kan ik er veel makkelijker bij Zoals op de tweede foto is te zien zat er nog een verrassing onder de kit En dat was niet de enigste slechte plek Al met al valt het nog niet tegen , gezien de dorpels en wielkasten had ik erger verwacht Vandaag de binnendorpel binnen gekregen ,deze is eigenlijk van een cabrio maar met wat aanpassingen is ie exact hetzelfde En nog wat besteld voor in de toekomst Het is een mark Sander start pakket om de golf straks na het spuiten te kunnen beschermen tegen roest in de kokers kieren naden enz enz Ik heb al een tijdje rond gekeken op internet voor info en ervaringen met verschillende roestwerende coatingen en deze kwam er altijd erg goed uit en heb van verschillende mensen gehoord dat het fijn te verwerken is en dat het erg goed is dus vandaar deze keuze |
#39
|
||||
|
||||
Super netjes (las)werk!
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#40
|
|||
|
|||
Mark Sanders Korrosionsschutzfett is echt het beste wat je kunt gebruiken. Doe je goed. En het is nog erg leuk werk ook. Ben benieuwd naar de foto's van het resultaat, want daar ga je heel blij van worden. Van binnen uit doorroesten gaat in geen 200 jaar meer gebeuren ook al laat je hem in de winter buiten staan. Mooie vetopwarmer heb je er bij. Ik heb een oude frituurpan gebruikt. Twee blikken is ruim genoeg voor een Golf 1. Hetgeen wat ik nog over had heb ik op de vier wielkastranden aan de binnenkant gespoten. En aan vet ben je 9 tientjes kwijt, echt geen geld. Succes er mee!!
|