#1
|
||||
|
||||
Gti ontsteking valt uit bij sportief terugschakelen?
Mijn Gti 89 met Digifant verliest regelmatig de ontsteking bij iets sportiever terug schakelen. Heb kabels naar bobij nagekeken' niets abnormaals te zien, al weet ik niet exact hoeveel het blok beweegt. Heb de indruk dat blok iets meer beweegt de laatste tijd. In november 2.0 onderblok gestoken, achterste motorsteunen toen vervangen. Voorste leek ok.
enig idee wat ik nog kan nakijken? Thx Peter |
#3
|
||||
|
||||
Neen, ben niet 100% zeker. Ik denk het omdat ik ineens een stilvallende motor heb. Maar inderdaad. Als de injectoren ineens niet meer aangestuurd worden zal ik hetzelfde symptoom hebben zeker?
Bedankt. Ga bekabeling injectoren ook eens nakijken. |
#4
|
||||
|
||||
Wat is sportief terugschakelen bij jou? Met tussengas? Beschrijf de situatie waarin het gebeurt eens wat specifieker?
Op wat voor manier valt de motor uit?
__________________
2011-2017 MK2 1.8 GU. First car is best car https://www.ed.nl/deurne/auto-in-de...eurne~a9bc084c/ 2017-Nu MK4 1.6 16V ol' reliable 2017-Nu Ascona B 2.0E ol' hoonable |
#5
|
||||
|
||||
Klinkt wel als electrisch.
Kan te maken hebben met kantellen van het blok en bedrading die mee beweegt. En dus onderbroken wordt of sluiting maakt.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#6
|
||||
|
||||
Inderdaad, lijkt me ook elektrisch! Kijk eens goed naar de massa's? Of je massapunten van het blok nog goed zijn.
|
#7
|
||||
|
||||
Sportief terugschakelen: motor tot 3a 4000 rpm laten opkomen. Waarbij motorrem gebruikt wordt. De reden dat ik aan iets elektrisch dacht is dat ALS hij het doet, de toerenteller wild op en neer gaat zonder dat de motor deze toerentallen draait. En vermits dat toerenteller signaal afpakt op ontsteking...
|
#8
|
||||
|
||||
Dat zou inderdaad kunnen wijzen naar de ontsteking, maar de toerentellers in deze auto's zijn nu niet bepaald stabiel. Als je wat speelt met het gas in neutraal zal je zien dat de toerenteller alle kanten op gaat.
Er zijn drie mogelijkheden van waarom de motor stilvalt: verkeerd mengsel, geen ontsteking, of een computer die ze ziet vliegen. Hoogst waarschijnlijk is het iets elektrisch. Jou probleem is eigenlijk dat het een 'intermittent' fout is, en dat je dus niets hebt aan statisch (stilstaande auto) te gaan meten want dan doet het probleem zich niet voor. Kijk alle kabels na, alle connectors, enz. Zowel ontsteking als aansturing vd injectoren zal wegvallen als er een kortsluiting naar massa is, bijvoorbeeld door een draad waar de isolatie van weg gesmolten is en die tegen het motorblok tikt. |
#9
|
||||
|
||||
Ik zit te denken aan de nullast en vollast schakelaar.
Trap je bij sportief rijden je gaspedaal helemaal in?
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#10
|
||||
|
||||
jouw ontsteking wordt geregeld door de ECU, als die dus uitvalt, krijgt ofwel de ECU verkeerde data of zit er slecht contact ergens.
regelt de ECU ook het vacuum signaal of zit er nog een mechanische vervroeging in de verdeler? als je namelijk afremt op de motor, krijg je veel vacuum, heb kan dus zijn dat er daar een probleem zit in de leidingen. als de ECU het vacuum niet ziet, kan het zijn dat die begint bij te regelen omdat die verkeerde data krijgt van een sensor. als het een mechanisch deel is in de ontsteking, kan het daar ook zitten. hoe krijgt je toerenteller het signaal door, echt van de verdeler, of stuurt de ECU die aan?
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |