#1
|
|||
|
|||
Geen verbinding met de ECU - Passat VR5
Na mijn motorombouw moet ik nog een paar dingen doen, waaronder de gasklep inleren, maar ik krijg helaas geen verbinding met de ECU.
- De ECU is van een Passat 3B VR5, motorcode AGZ. - Ik heb in de stekker de standaard OBD2 pinout gebruikt. - Bedrading is doorgemeten en in orde. - CAN H en L zitten rechtstreeks in de stekker, en dus niet zoals in de Passat via het dashboard. - Ik las ergens dat de K-lijn voor storing kan zorgen, dus die is al uit de stekker gehaald. - Onlangs heb ik de startblokkering uit de ECU laten schrijven. - De ECU is het enige component op de CAN-bus. Iemand die mij hier mee kan helpen? Zie ik iets over het hoofd of is mijn ECU gewoon rot? |
#2
|
|||
|
|||
probeer eens een 120 Ohm weerstand heel dicht bij de ECU tussen CAN-L en CAN-H te verbinden. Wie weet ....
|
#3
|
||||
|
||||
Oudere motoren en andere componenten moet je nog steeds via K lijn uitlezen volgens mij. Alleen de nieuwere willen uitlezen via canbus. Dus als deze volgens het schema in de uitleesstekker zit zou ook de K lijn weer terug monteren. Heb nog nooit gehoord dat deze elkaar storen.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#4
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reacties.
Die weerstand zal ik vanmiddag eens proberen. De ECU heeft geen K-lijn, volgens het schema althans. Ik zie in het schema dat er wel een 'W' vanaf de ECU naar het dashboard gaat. Is het een goed idee om deze te verbinden met de K-lijn? Lijkt mij dat die 'W' draad wel iets met diagnose te maken heeft, anders stond 'ie niet in dit schema. |
#5
|
||||
|
||||
Heb net nog een 1.4 tdi ombouw gedaan en daar was de W ook K- lijn
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#6
|
|||
|
|||
W was inderdaad de K-lijn, dus inmiddels kan ik verbinding maken. Bedankt!
Nu het volgende probleem, met met de gratis versie van VCDS-lite zijn een hoop functies geblokkeerd, waardoor ik nu alsnog de gasklep niet kan inleren. Is hier nog een goed alternatief voor of zit er niets anders op dan 100 dollar aan Ross-Tech over te maken? |
#7
|
||||
|
||||
Mijn ervaring met mijn oude 1.8t was dat elke keer je de accu los koppelde dit opnieuw moest doen. Dit deed dan iemand voor mij tot ik er wel klaar mee was. Hij liep ook goed zonder dit elke keer te moeten doen. Dus als die goed loopt lekker zo laten en anders toch een aankoop doen om de vagcom uit te breiden.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#8
|
|||
|
|||
In principe valt er nu prima mee te rijden, maar hoe hij loopt staat me niet helemaal aan.
Stationair is wat onregelmatig, en hij geeft bij het schakelen steeds ietsje tussengas. Dit is op te vangen door even te wachten met de koppeling in trappen nadat ik het gas loslaat, maar het hoort natuurlijk niet zo. Buiten dat krijg ik de cruise control niet aan de gang, ondanks dat ik in vcds kan zien dat alle schakelaars gewoon werken. Last edited by Typ89 : 10-06-2017 at 19:30. |
#9
|
|||
|
|||
Overigens kwam ik er achter dat als je de auto even op contact laat staat, hij automatisch de gasklep gaat inleren. Hij staat in vcds inmiddels dan ook aangegeven als correct ingeleerd, maar toch werkt hij niet zoals het hoort.
|
#10
|
||||
|
||||
Is het toevallig geen automaat regelapparaat?
Dit moet je volgens mij kunnen om coderen naar handgeschakeld.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#11
|
|||
|
|||
Heb ik naar gekeken, codes volgens het werkplaatshandboek zijn;
00000 Handgeschakeld 00001 Automaat sedan 00011 Automaat variant De softcode in mijn ECU is 00031, ik heb geprobeerd die te wijzigen naar 00000, maar dat weigert 'ie helaas. |