#1
|
||||
|
||||
Motor blijft na ontkoppelen te hoog in ralenti draaien
Hallo,
Vraagje betreffende een 1.8 h2 blok (72kw - 98pk): Wanneer ik aan het rijden ben en bv moet stoppen aan een rood licht, wagen in neutraal, blijft de motor te hoog in ralenti draaien. Wanneer je dan, in neutraal, even wat gas bij geeft zakt deze terug rond zijn 850 toeren. Dit gebeurd ook wanneer de wagen in versnelling staat. Het is alsof er een klep blijft hangen. Iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe te verhelpen? Groeten
__________________
MKI Cabrio |
#2
|
|||
|
|||
Werkt je stappen motor
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#3
|
||||
|
||||
Rubber slang tussen inlaat en luchtfilter gescheurd, controleer deze maar.
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Ziet er goed uit hoor in eerste instantie, binnenkort alles is los halen. Want het rare is dat wanneer hij koud staat hij echt belabberd draait en ralentie te laag zelfs. Sputtert ook enorm dan.
__________________
MKI Cabrio |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Zou ik eens moeten controleren, eerst wel is even opsnorren waar deze zit, want weet ik niet van buiten (ben niet echt mechanieker :-) ) Heb er wel wat over gelezen en zou inderdaad vervuild kunnen zijn want hij draait als hij koud is echt belabberd en sputtert enorm dan. Draait ook te traag in ralentie wanneer de wagen koud staat. Vacuumlek kan ook nog ergens zitten maar zie op eerste zicht niks mis aan luchtleidingen.
__________________
MKI Cabrio |
#6
|
||||
|
||||
Vandaag stappenmotor is losgehaald gereinigd en uitgespoten met lucht.
Resultaat niks veranderd :-) Moet dus verder zoeken, als er iemand nog enig idee heeft hoor ik het graag.
__________________
MKI Cabrio |