#1
|
||||
|
||||
Ervaringen passat 105PK diesel
Zoals de titel luidt, zijn er mensen die hun ervaringen kunnen delen met een 105PK diesel in een Passat (BJ: 2011-2013)?
Ik ben 105pk gewend (golf 5 variant) en dit rijdt goed, maar is de 105pk niet te weinig voor zo'n zware auto als een Passat?
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb hem in de 3BG liggen. Het is geen snelheidsduivel, maar rijdt verder prima hoor. Topsnelheid van 190 en een verbruik van 1op17. Enige aanpassing die ik heb gedaan is de katalysator leeggehaald
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
1.9 pompverstuiver trouwens
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb de 1.6 TDI 105 pk gereden in een Seat altea xl, uit 2012. Qua gewicht vergelijkbaar met een Passat. Vond het geen fijne motor, met name bij lage toerentallen vond ik dat de motor weinig soepel was. Op een kruispunt in z'n twee afrollen en dan bij een 1200 toeren weer willen optrekken betekende steevast een bokkende motor. Ik miste het diesel karakter zeg maar
Op snelheid prima, en ook redelijk zuinig.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#5
|
||||
|
||||
Zou sowieso niet voor een 1.6 diesel gaan, als je kan zou ik voor een 1.9 model gaan. Grotere cilinderinhouden hebben nu eenmaal wat meer koppel en zijn wat vlotter als het over diesels gaat.
Ik heb net zoals René de 1.9 PD met 100pk in mijn 3BG, en dat is inderdaad een zeer mooi blok! Maar ja, die vind je niet in die nieuwere passats. |
#6
|
||||
|
||||
De reden van mijn vraag is omdat 8 van de 10 Passats die worden aangeboden zijn uitgerust met de 1.6 liter 105 PK diesel motor. Sporadisch staat er een 2.0 liter tussen. Mijn vader had deze 2.0 liter variant, die reed grandioos.
Het liefst zou ik de 2.0 liter willen, maar soms moet je consessies doen.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#7
|
||||
|
||||
wij hebben voor het werk een golf6 staan met de 1.6 tdi en standaard is dit echt een hele andere motor dan een 1.9PD of de 2.0 cr
voor in een golf 6 kan het opzich wel vind ik, maar in een passat.. en als je dan bepakt en bezakt op vakantie moet en evt. een dakkoffer erop hebt en de bergen in moet, dan zou ik toch echt voor safe gaan en een 2.0 nemen. |
#8
|
||||
|
||||
Ging om de 1.6 TDI dus...oeps!
Je zou nog kunnen kiezen voor chiptuning....ga je naar 140pk/320Nm http://www.jdengineering.nl/1-6-tdi...pk-102pk-105pk/
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#9
|
||||
|
||||
Als ik eerlijk moet zijn zou ik niet aan een 1.6 in een Passat moeten denken...
Heb een 110pk VP TDI in een 3b gehad, 130pk PD TDI in een 3bg en nu een 140pk PD in een 3c. Dit vind ik persoonlijk niet super snel, wel vlot genoeg voor een dagelijkse auto. Ik zou voor een 2l diesel gaan, anders misschien eentje uit Duitsland halen?
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Chiptuning zou een optie kunnne zijn, maar ik heb er geen ervaring mee en ben er dan ook een beetje huiverig voor.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#11
|
||||
|
||||
Heb destijds in de SuberB en in de Octavia 2011, beide de combi, gereden. Beide 105pk het is toen de Octavia geworden. De 2e rit naar JD in Lochem. Daar heb ik geen spijt van.
Wel dat het een Octavia is geworden. Slechte remmen en lawaaierig. Chippen is nu 160.000km oud. Geen zweetdruppel. 1 op 19 is mogelijk. 200 km/h rond op de teller ook. Enige dat stuk is gegaan was de EGR koeler maar die gaan allemaal rond de 90-120dk. Verder geen problemen.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#12
|
||||
|
||||
Dan toch voor de 2 liter 140 PK uitvoering gegaan.
Volgende week ophalen bij onze oosterburen.
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#13
|
||||
|
||||
Heb eerst een a3 sportback gehad met 105 pk 1.9 tdi erin, heb deze na 3 weken ingeruild op een a4 2.0 tdi. Dat reed al stukken beter
__________________
Bmw e61 530d touring |