#1
|
|||
|
|||
Motor wordt te warm
Vandaag mijn kvs ververst. Nieuwe ingekapt en laten warmdraaien. Nu kwam het probleem werd veels te warm. Heb hem ook uitgezet toen het lampje juist begon te pinken binnen in het dashboard. Ik denk dat de fan kapot is. Alle slangen worden goed warm dus thermostaat gaat wel open. Dan eens gezien en de ventilator zat geblokkeerd. Losgehaald en vanonder zat er een deuk in het metalen omhulsel. Terug gestoken en terug laten warmdraaien. Dan maar terug uitgezet want werd weeral te warm. Ventilator is op de batterij getest draaide toen ook niet. En staat er nergend op het kvs systeem geen nippels om te onluchten?
|
#2
|
||||
|
||||
Wacht, je ventilator begint niet te draaien? Ook niet als je deze rechtstreeks op de batterij aansluit? Dan is het toch duidelijk, ventilator is naar de kl*te. Je hebt die echt nodig, zeker als de auto stilstaat.
|
#3
|
|||
|
|||
Jup ik weet het maar misschien dat iets anders nog de oorzaak was. Heb al eentje besteld maar wou het hier nog eens opzetten of ik misschien niks over het hoofd had gezien ;-). Thx for the reply!
|
#4
|
||||
|
||||
als de ventilator rechtstreeks op de accu ook niks doet, is die overleden. waarschijnlijk spoelen verbrand omdat die niet kon ronddraaien.
je radiator wordt gekoeld met lucht, als je niet rijd, voorziet de ventilator die luchtkoeling. als die niet kan draaien, koelt er niks en blijft je water in temperatuur stijgen, tot het overkookt. heb je al geluk gehad, als de druk teveel oploopt, dan kan de radiator, een leiding of je verwarming binnenin kapot springen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |