|
||||
|
||||
Heb van het weekend FIS-Control ingebouwd. Dit is een control-unit/kastje waarmee je realtime je auto kan uitlezen/resetten, waardes kan inzien van reeds aanwezige sensoren zoals bijv. koelvloeistoftemperatuur, turbodruk etc. Tevens kun je externe sensoren aansluiten, ik heb een olietemperatuurvoeler erin gezet en binnenkort nog een oliedruksensor en een uitlaatgastemperatuursensor. We gaan een RVS uitlaatspruitstuk bouwen, hier kan direct de aansluiting voor de voeler in.
Alle gegevens komen in je FIS-display (dus tussen je klokken), je hebt dan dus wel het grote scherm nodig, niet de MFA(halve) display. Bediening gaat via je reeds aanwezige MFA hendel Het originele motorregelapparaat EDC15 bevat reeds 2 softwaremaps. Nu zit er in het regelapparaat 1 originele softwaremap en 1 getunde softwaremap. 15 november heb ik een afspraak bij de tuner, we gaan kijken of het lukt een 3e softwaremap erin te krijgen. Met FIS-Control moet het mogelijk zijn om tussen je mappen te schakelen. Hier een filmpje: https://youtu.be/F1aC0cdDvLM En wat pics:
|
||||
|
||||
wow, cool!
|
|||
|
|||
Ow? Das mooi!
|
||||
|
||||
Mooie upgrade!
|
|
||||
|
||||
Cool!
|
||||
|
||||
Mooi spul dat FIS!
Zelf ook erg blij mee
|
||||
|
||||
Ondertussen de 385.000km bereikt en we rijden lekker verder!
Onze kleine man is ondertussen dik 8 maanden en het gaat gelukkig allemaal soepeltjes. Ook 2 lange weekenden gekampeerd en ging perfect met zijn 3tjes. Sinds 10-16 wel wat puntjes aangepakt/uitgevoerd: -Bestuurderszijde portierslot vervangen, auto ging steeds vanzelf op slot -Er zat al een standkachel in, voornamelijk bedoeld voor de motorvoorverwarming en ontdooien van het voorraam (met tijdklokje). Wat alle California's origineel bezitten is een luchtstandkachel voor achterin ze maar. Had deze al tijden klaar liggen, compleet origineel en nagekeken/opgeknapt en deze ingebouwd en al gebruikt. -Een nieuwe enkel-DIN Pioneer ingebouwd met klapscherm AVH-X7800BT^ Op de planning staat niet veel eigenlijk behalve wat vakanties In juni 1 weekje op pad en september 3 weken.
|
|||
|
|||
Quote:
Klinkt goed die upgrades. Geniet ervan |
|
|||
|
|||
Supervet zo! Ga je nog veel plezier aan beleven!
|
||||
|
||||
Oeh standkachel, dat is fijn!
Die zichzelf sluitende portier los je dus op met een nieuw portierslot, is dat een beetje te doen? Bij mijn T4 gaat de bijrijdersdeur vanzelf dicht. Ik kan met een beetje priegelen de deur dichtdoen door het handvat helemaal bovenaan vast te pakken maar soms gaat de deur ook vanzelf dicht als iemand de binnenkant van de deur aanraakt. |
|
||||
|
||||
Lekker zeg. Onze kleine is nu ook 8 maanden we hebben er onze handen vol aan. Wel heel leuk en gezellig allemaal. Zou maar ook wat graag met de bus erop gaan straks.
|
||||
|
||||
Vaak is er een veertje stuk in het mechanisme waardoor het deurpennetje aan de binnenkant dus zakt en de deur op slot gaat. Vervangen doe je in 45min als je het op je gemak doet.
|
||||
|
||||
Quote:
Wij hebben het geluk dat het een blij ventje is en savonds/snachts doorslaapt, ook in de bus. Over 2 weken gaan we weer een weekendje pakken. Gun het jullie van harte straks!
|
||||
|
||||
Op buitenlandritten liep de olietemperatuur flink op boven de 160km/u. Zat al tijden te denken aan een oliekoeler en na wat info verzamelen op Duitse fora ook de spullen besteld.
Oliekoeler zit op zijn plek, achter het front gekeken maar hier is absoluut geen ruimte ivm radiateur, condensor en grote interkoeler. De koeler is 330mm breed en 16 rijen. De adapter met thermostaat komt op de originele warmtewisselaar, dan kan op de adapter weer het oliefilter. Ik heb een korter filter genomen ivm de ruimte. Dit is de bestelde set, ik heb zelf nog extra spullen gebruikt om de leidingen knap te verleggen. Van onderaf gezien, slangen lopen onder de downpijp door. Deze is van bovenaf gezien 'achter' de koeler. Van RVS 2 bussen gemaakt en schroefdraad in getapt. Gemonteerd op de ACV interkoeler plek. Komende week ga ik nog een luchtgeleiding van een ACV monteren en het materiaal rondom de koeler beschermen tegen de hitte. Tevens ga ik kijken of de originele 111kw afdekking alsnog gemonteerd kan worden. Over 3 weken gaan we op vakantie dus eens kijken wat het brengt op de snelweg.
|
||||
|
||||
Mooie upgrade, ook een uitdaging om te monteren zie ik. Dat gaat zeker merkbaar verschil opleveren. Bij mijn golf 1 scheelde het heel veel.
Wil deze upgrade ook maken op mijn T3 daar zit je weer met super lange leidingen.
|
|||
|
|||
Dat je boven de 160 kmh tijd hebt om naar je olietemperatuur te kijken
|
|
||||
|
||||
Luchtgeleiding gemonteerd en motorkapbekleding, nu alleen nog wachten op de missende clipjes.
Dit moet zeker merkbaar verschil opleveren op de snelweg. 9 september gaan we 3 weken op vakantie dus we zullen zien.
|
||||
|
||||
Kun je die motorkap (en firewall) bekleding nog nieuw kopen ergens? Die van mij heeft ooit een marter/muizenfamilie in gezeten en is een grote gatenkaas.
Ziet er weer netjes uit zo! |
|
||||
|
||||
Volgens mij nog nieuw te bestellen bij de dealer.
|
||||
|
||||
Klaar, incl motorkaplifts en nieuwe accuafdekking. Zaterdag vertrekken we richting Zuid Frankrijk.