#121
|
||||
|
||||
@larsv5 @roy thanks!
@ rené ik heb idd die eerste! De olietemp. Blijft nu gemiddeld na een lange tijd rijden op de 100 graden hangen, op een extreem warme dag word dat 110. ( weet niet of de meter nog wat afwijkt). Dus denk ook niet dat een externe oliekoeler voorlopig nodig zal zijn
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#122
|
||||
|
||||
Weer een klein stukje verder, versnellingsbak is bijna klaar, heb het differentieel ook aan laten passen, had al van diverse collegas gehoord dat de klinknagels in het diff nog wel eens breken en dan heel de bak vernielen. Kost wat extra maar dan kan het zeker niet meer stuk lopen
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#123
|
||||
|
||||
Beetje meer gas geven....wordt de olie vanzelf te heet
Goed bezig met die bouten in je diff
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#124
|
||||
|
||||
Bak zit er weer onder, in elkaar zetten van het subframe etc. ging beter dan uit elkaar halen dus dat scheelt
De wirwar aan slangen, buizen en stekkers uitzoeken bovenop de bak was nog het meeste werk. Ik heb ook een nieuwe siliconen zwarte buis gemonteerd van de lmm naar de turbo dus dat is ook weer dicht nu. Mn aangepaste oringen voor het olietemp/druk opzetstuk lekken ook nogsteeds niet en toch is hij al goed warm geweest nu. Ook nog een boostleak opgelost aan de drukzijde, er moeten wel nieuwe slangen voor komen (vind ik niet zon probleem want ik stoor me aan die lelijke blauwe tjoener slangen). De vorige eigenaar heeft zowel een verkeerde klem, als een te grote gebruikt waardoor het aan alle kanten lekten. Door de verkeerde klem zitten er ook gaten in maar heb de buis er in zoverre op kunnen schuiven dat ik een betere klem voor de gaten kon monteren. Het nieuwe wiellager en de stuurleiding zitten er ook op dus voorlopig kan ik weer even voorruit. De auto rijd weer goed geen gieren of rare geluiden, nu gewoon rustig inrijden en kijken of het allemaal goed blijft.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' Last edited by wessel97 : 07-10-2018 at 16:31. |
#125
|
||||
|
||||
Kleine update (of nouja update, meer een opsomming wat de plannen voorlopig nog zijn en wat ik tot nu toe ondervonden heb)
Bak en alles werkt goed geen gekke dingen, hij rijd ook weer als een zonnetje. Allereerst wat voor + nadelen aan de audi s3 Nadelen: - remmen zijn voor zo'n sportieve auto niet sterk genoeg. - Turbolag is leuk op de snelweg om mee te spelen maar wanneer je 120km/h rijd zit je nog in het turbolag gebied, dit is bij 140 niet meer. Of terwijl je moet constant al te hard rijden om wanneer je ergens voorbij wilt er voorbij te komen zonder dat het nog een halve minuut duurt tot de turbo op gang is. - geen buitenspiegelverwarming - kraakjes en piepjes in het interieur (dit is best veel voorkomend bij het mk4 platform maar voor mensen die lichte tikjes hebben van OCD en heel perfectionistisch zijn is dit al gauw heel erg storend ) - brandstofgebruik (als je geen snelwegkilometers maakt zal het standaard verbruik ong. 1 op 7,2 bedragen) Hier staan natuurlijk ook weer positieve dingen tegenover: - tot nu toe ontzettend betrouwbaar - doet kwa comfort/rijgedrag niet onder voor een a4 (afgezien van ruimte) - heeft toch wel een licht sleepergehalte - regen of droog, in de bochten gaat de s3 altijd precies de kant op welke jij wilt en de grens licht héél hoog - turbolag (hier zitten natuurlijk ook weer leuke kanten aan) - tijdloos model, mensen die geen verstand hebben van autos denken vaak dat het een auto uit 2006 is. - van alle luxe voorzien (afgezien spiegelverwarming dan) Of terwijl ik kan iedereen een s3 aanraden maar zorg wel dat je een extra budget achter de hand houd. Anyway wat ik nog aan de auto wil doen: -RS4 wielen opknappen en monteren i.c.m. de juiste spacers - schroefset (wel een A merk) - kleine elektrische problemen verhelpen (achterruitenwissermotor, cv) - rvs uitlaat vanaf turbo - chip op maat - poging doen tot kraakjes en piepjes verhelpen in het interieur - airco probleem verhelpen Het moet eigenlijk gewoon een ideale daily worden waar ik op kan vertrouwen dat hij altijd werkt. Rs4 wielen komt binnenkort een update over Grtz wessel
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#126
|
|||
|
|||
Wessel, lekker bezig!!
Voor die schroefset: ik heb nog een nieuwe custom gemaakte AST schroefset liggen! Pb me maar bij interesse! |
#127
|
||||
|
||||
Geen spiegelverwarming lijkt me sterk, die zal gewoon mef de achterruitverwarming mee ingeschakeld worden?
|
#128
|
||||
|
||||
@bluepower okay thanks! Portemonee zit momenteel nog even vol met uien door de versnellingsbak, maar ik zal je ff wat laten weten als het wel weer kan
@viperwin ik heb geen idee, heb tot nu toe ook nog niet echt ijs op mn spiegels gehad dus weet niet of die bij de achterruitverwarming aangesloten zit... helaas.. een los knopje zit er in elk geval niet
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#129
|
|||
|
|||
Het zit standaard met de achteruit verwarming mee geschakelt. Probeer het maar eens met een vochtige ochtend.
|
#130
|
||||
|
||||
@roy, heb het gecheckt en of het zit er echt niet op of het is stuk ik weet het niet. Achterruitverwarming werkt wel.
Zo, even de tijd genomen om de wielen te passen/proberen, heb er voor nu niks tussen zitten kwa spacers en achter 16mm.. imo ziet het er wel dik uit. Wielen zijn alleen niet allemaal recht dus mocht iemand een goed adresje weten in de omgeving tilburg wat betreft richten etc. Let me know.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#131
|
||||
|
||||
Ziet er zeker lekker uit zo!
|
#132
|
||||
|
||||
Wheelcare is een aanrader ligt in Zeeland in de buurt van Uden
Velgen staan hem goed trouwens!
__________________
Bmw e61 530d touring |
#133
|
||||
|
||||
@knarfmk1 thanks!
@vains hier hebben mij al meer mensen naartoe verwezen, toch maar eens even bellen denk ik. Als ik op de site kijk vind ik zijn prijzen ook nog lang niet zo gek.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#134
|
|||
|
|||
Mooie wielen inderdaad, echt de juiste voor dit model.
|
#135
|
||||
|
||||
Quote:
3weken geleden nog geweest voor velg laten lassen zeer goeie kerel. Zag wel dat het huis ervoor te koop stond dus misschien gaat of is die verhuist! Last edited by richard-polo : 17-03-2017 at 17:19. |
#136
|
||||
|
||||
Quote:
Hij vertelde mij afgelopen keer dat hij ging verhuizen naar een ander pand. Verder levert hij altijd heel goed werk voor een hele nette prijs. Ook zijn de velgen vaak binnen een dag of 3 klaar
__________________
Bmw e61 530d touring |
#137
|
|||
|
|||
ik moet eerlijk zijn ik heb ook een s3 maar turbolag boven de 2200 toeren is nauwelijks merkbaar bij inhalen hoef ik amper ooit terug te schakelen.. de lmm is heel kritisch bij deze auto's.. en het kan ook zijn da je n75 ventiel of wastegate-actuator niet helemaal goed afgesteld staan.
voor de rest een super leuke auto heb je. ik heb ook dat blauwe alcantara interieur |
#138
|
||||
|
||||
Quote:
Bij mij begint hij pas te trekken bij 3k, ik denk ook dat er ergens iets nog niet goed zit, wil mn intercoolerslangen ook nog vervangen, maar heb het inlaattraject eigenlijk nog nooit helemaal stap voor stap nagelopen. Moet ook ook zeggen dat als ik de motorafdekking bovenop eraf haal, geen idee heb waar te beginnen weet eigenlijk ook niet zo goed hoe ik al die actuatoren etc. Kan checken op falen. Wat ik ook merk is dat de auto trekt van 3 tot 4/4500 en daarna voel je hem aftakelen, terwijl dat dat (op papier) pas zou moeten na 5500 toeren dus iets zit er nog niet goed, brandstofpomp wil schijnbaar ook nog wel eens falen dus dat zal ik moeten checken
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' Last edited by wessel97 : 21-04-2017 at 21:35. |
#139
|
|||
|
|||
Quote:
brandstofdruk moet tegen de 4 bar aan liggen als ik het goed heb.. ja je kan het beste heel het inlaattraject ff checken.. met name vooral de carterventilatie onder je inlaatspruitstuk daar zit een klepje in het T stuk wat uit je carter komt en naar je inlaat gaat.. die gaan vaak kapot of gaan verstopt zitten met vuil waardoor je boost kwijtraakt je carter in. En ik weet niet of jij je secundaire luchtsysteem er al tussen weg hebt maar dat zou ik ook maar eens aanpakken zo heb je ook je actuator die de wastegate opent door middel van de turbo boost via je n75 ventiel.. dit ventiel zit vast gedrukt in de aanzuigslang naar je turbo.. dit hele traject ff nakijken ook de slangen van je n249, dat is de klep die bovenop je kleppendeksel zit. ik heb zelf de wastegate actuator ook moeten vervangen deze was gaar opende niet meer ver genoeg en liep stroef waardoor auto in zachte noodloop ging, met gevolg dat je weinig boost hebt of maar heel kort ff boost hebt of allerlei andere rare bedoelingen |
#140
|
|||
|
|||
ik weet niet of je in de buurt van drenthe woont anders zou ik er best eens ff naar willen kijken
|