#1
|
|||
|
|||
Brandstofleiding onder de auto
Eerste post hier, maar lees al jaren mee
Ik heb een 1985 Golf 2 1.3 project auto die een motorswap naar 1.8 8v GTI K-Jet (EV motor) heeft. Nu heb ik een probleem met de brandstofleidingen die vanaf de pomp naar de motorruimte lopen, de blauwe en zwarte hard plastic leidingen. Waar deze de motorruimte in komen zit er rechtstreeks op de plastic leiding een stuk rubber leiding geschoven met een slangklem. Vanaf daar loopt er dus een rubber leiding naar de spinnekop. Een van de rubber leidingen had een scheur opgelopen dus ik heb gister de 2 rubber leidingen vervangen. Daarmee is er ook een scheur ontstaan in de plastic leiding, zodanig dat ik nu eigenlijk de complete leidingen onder de auto wil vervangen. Ook omdat ik de overgang van plastic naar rubber zonder nippel of iets dergelijks er niet echt veilig uit vond zien. - Kan iemand mij uitleggen/laten zien hoe de overgang vanaf de plastic lijn naar rubber (ter hoogte van de veerpoot) er origineel uit heeft gezien? - Wat zijn mijn opties om dit te vervangen? Kan je zoiets op een rol kopen en zoja waar? |
#2
|
||||
|
||||
Dan neem je een iets langer rubber en schuif je het verder door en bevestig je de klem aan de uiteinde. Waarom hele leiding vervangen is maar een optie natuurlijk
|
#3
|
||||
|
||||
Je kan er natuurlijk ook een fitting in steken waarmee je de slangen verbindt, zoals deze:
Origineel hoort er op het uiteinde van de harde leiding een schroefkoppeling te zitten waarmee er een stijve brandstofslang wordt aan gekoppeld. Met deze stijve brandstofslang wordt de leiding dan verlengd naar de supply aansluiting en de uitgang van de branfstofdrukregelaar. Als ik het goed heb is blauw supply en zwart retour, maar kan ook andersom zijn. Zal morgen een foto proberen te maken van hoe het hoort te zitten. Eigenlijk de enigste reden waarom VW een geschroefde koppeling gebruikt ipv zo een fitting is ten eerste voor het assemblage gemak en ook omdat je hier dan drukken en debiet kan meten. Een heel belangrijke test bij het K-Jet systeem is de retour debiet meting, daarbij moet je die schroefkoppeling dan los maken.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project) '01 Passat B5.5 1.9TDI PD '95 Passat b4 1.9 TD (RIP) "Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart Last edited by ar1g3 : 31-03-2017 at 22:16. |
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Ja dat had ik ook bedacht maar ik vraag me af of dat wel goed blijft aangezien K-Jet op hogere druk werkt dan normaal volgens mij. |
#5
|
||||
|
||||
Proberen is altijd een optie desnoods doe je 2 slamgklammen 1tje bij het einde 1tje bij het begin
Denk wel dat het gaat werken |