#1
|
|||
|
|||
Interieur perikelen
Vandaag wilde ik mijn interieur vervangen door wat sportievers. Nu liep ik tegen een probleempje aan. In mijn Jetta van 2008 zitten fel gele stekkers voor de airbags en bij het r32 interieur van 2006 zitten zacht gele stekkers. Ook de kleurcodes van de draden zijn anders. Geeft dit problemen of is dit gewoon plug en play? Ik las ergens dat er kabels ingeplugd moeten worden.
|
#2
|
||||
|
||||
Als de stekkers inelkaar schuiven zie ik geen probleem wat je kan doen is accupool eraf alles loshalen nieuwe voorstoelen erop gele stekkers aansluiten daarna weer accupool erop krijg je geen foutmelding airbag
|
#3
|
|||
|
|||
Stekkers zien er buiten de kleur om gelijk uit. Kleurcodes van de kabels hetzelfde verhaal. Ik had hier een verhaal over gelezen ergens maar kon niks terug vinden.
|
#4
|
|||
|
|||
Ik had ook zoiets aan de hand toen ik een cc interieur in mijn Passat in bouwde. De stekkers pasten toen niet.
Bij mij zit Bruin op bruin Wit op zwart Groen op blauw |
#5
|
|||
|
|||
Stekkers passen bij mij ook niet. Kleurcodes zijn wel hetzelfde. Ik heb als het goed is iemand gevonden die me verloopstekkers maakt. Dan hoef ik verder niks te solderen of om te bouwen en dan past et mooi plug en play.
|
#6
|
|||
|
|||
Ik wil niet offtopic gaan of flooden...
Maar ik vraag mij af, wat jouw verzekering er van zegt ? Verzekering inzittenden, bijvoorbeeld. Meneer heeft gezicht gebroken? Ah.. dan heeft meneer pech.. meneer had zelf aan zijn airbags zitten knutselen... |
#7
|
||||
|
||||
Tja dat is altijd een discussie, er zijn ook voldoende mensen die met een airbag storing rond rijden, dan gaan ze ook niet af als je crasht.
Zelfde met race stuurtjes plaatsen in auto's waar een airbag stuur in hoort, maar dat is een hele andere discussie. Gewoon niet crashen zoals Jeremy Clarkson altijd zegt |
#8
|
|||
|
|||
Ja, heb je gelijk in. Van de andere kant.. tot hoever wil je gaan? Want op een Golf met ET20 rijden is ook al "naja".. je weet gewoon dat als je met ET40 in de berm komt, je er uit gestuurd wordt .. en met ET20 er in ...
Maar goed. Laten we dit topic niet flooden. VWJYI, Misschien is het zelfs nog een beter idee om crimpconnectoren en toebehoor te halen, edan dan gewoon aan de stoelen een andere stekker krimpen? Op die manier lijkt het origineler.. en je hebt een stekkerpaar minder, wat altijd beter is dan meer (overgangsweerstand etc. ) het is een kwestie van heel goed zoeken, of juist aan diegene die jouw verloopstekkers maakt vragen. Mocht het niet doorgaan, trouwens .. Stekkers vinden moet gewoon lukken, en krimptangen kan ik je wel regelen, Beek - Heerlen is het probleem niet |
#9
|
|||
|
|||
|
#10
|
|||
|
|||
Ik had zelf ook al het idee gehad om er nieuwe stekkers aan te zetten. Maar toen zag ik dit voorbij komen en dan is het gewoon plug en play. Onder de stoel zitten er ook nog stekker verbindingen origineel dus over de extra weerstand maak ik me niet druk. Het oude interieur in de auto heeft gewoon een kabel met stekker vanaf de airbag. Het r32 interieur wat er in komt heeft een shitload aan connectors en overgangen.
Ik had zelfs nog gedacht om de stekkers van de ene stoel naar de ander om te zetten, maar nu blijft het gewoon plug en play zonder iets te slopen. Last edited by VWJYI : 12-03-2017 at 00:10. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Zo is het |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Het is het proberen wel waard scheeld hoop gedoe |
#13
|
|||
|
|||
Dinsdag krijg ik de verlopen. Ze staan overigens ook gewoon op eBay aangeboden dus ik zal niet de enige zijn die zo rond rijd. Geen storing en airbags gewoon werkend.
Ik hou jullie op de hoogte deze week. |