#1
|
|||
|
|||
jetta mk1 brandstofpomp idee?
Goedeavond,
Ik ben bezig met een v6 in te bouwen in mijn jetta mk1. Dit was een 1.5 met benzine pompje op het blok. Wat is nou de beste oplossing om een nieuw pompje te plaatsen? Of zijn er misschien ombouw sets die ik kan kopen? Wat doen jullie ??? Groeten |
#2
|
||||
|
||||
Ik heb in mijn golf 1 in de tank een opvoerpomp van een late golf1 cabrio.
Onder de auto een universele Bosch hogedruk pomp in een rubber behuizing om de brandstof rail onder druk te zetten. Werkt perfect. Ik rij met digifant en die heeft niet zoveel druk nodig als het oude k jet systeem. Openingsdruk 3-3,5 bar. Kan ie makkelijk doen zo. Sommige tanken hebben een onder aansluiting, dan heb je in principe alleen een hogedruk pomp nodig en geen pomp in de tank. |
#3
|
|||
|
|||
ik heb het hetzelfde gedaan als hierboven, maar dan met een walbro pomp ipv bosch.
Daarbij heb ik dikkere leidingen gezet, de carburateur leidingen waren erg klein. het filter heb ik onder de motorkap, onder de auto was niet veel ruimte
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen. |
#4
|
|||
|
|||
hm oke,
een universele bosch hogedruk pomp zou ik dus eerst kunnen proberen. zouden jullie me eens in de juiste richting kunnen wijzen voor wat betreft welk type? bedankt, goed weekend |
#5
|
|||
|
|||
iemand ?
|
#6
|
|||
|
|||
Misschien kan dit je helpen (details van mijn pomp 1.8T20V staan erin) :
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=139262 |
#7
|
||||
|
||||
Ik zelf ga binnenkort ook overschakelen naar een elektrische pomp.
Ze voldoen voor mijn toepassing allemaal. Voorkeur een Bosch, maar vriend van me verkoopt een ongebruikte Walbro. Nog geen keuze gemaakt. Walbro GSL392 Ø43 l=162mm Bosch FP100(580 701 456-03) Ø54mm l=185mm Bosch FP165(0 580 254 979) Ø60mm l=168m Bosch FP200(0 580 254 044) Ø 60mm l=196mm Kunnen allemaal E85 aan, maar je verkort de levensduur aanzienlijk. Plaat altijd een filter tussen je tank en pomp. "Ik heb deze gehaald" Gemeten is Ø55, niet Ø58 zo als op de site staat. Je kan ook nog een extra filter na je pomp plaatsen. Let er dan wel op dat de mazen kleiner zijn als de eerste Uiteindelijk als ik een keuze pomp gemaakt heb, teken ik een beugel waar ze alle twee in passen. Deze komen dan onder de auto te hangen.
__________________
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 08-03-2017 at 13:04. |
#8
|
|||
|
|||
kijk aan, super bedankt voor je meedenken en delen
dus jij plaatst geen pomp IN de tank maar alleen er direct naast/bij. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Correct, tevens onderdeelnummers toegevoegd van de Bosch pompen. |
#10
|
||||
|
||||
Opvoerpomp en brandstofpomp welke van een cabrio met digifant injectie komen, kan ik jou wel aan helpen.
|
#11
|
|||
|
|||
als je geen pomp in de tank wil dan moet je wel een tank hebben waar de uitgang onderop de tank zit.
Anders een opvoerpomp met vlotter welke ookk in de golf geleverd zijn zoals hierboven staat.
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen. |
#12
|
|||
|
|||
zal hem morgen weer op de brug klappen en dan de dingen bekijken en bestellen die ik moet/wil hebben
thanks jongens! |
#13
|
|||
|
|||
Quote:
sorry lange tijd niks laten horen. heb het bekeken en mijn tank heeft dus inderdaad de aansluitingen bovenop de tank. als ik de externe opvoerpomp onder het niveau van de tank maak dan zal hij toch altijd de leiding gevult houden? of raden jullie echt een tank met andere aansluiting aan? zo ja welke zal ik dan naar moeten zoeken? zit er zelf aan te denken om deze aan te schaffen. : http://www.ebay.de/itm/LIGHTWEIGHT-...D2820 43095525 groeten ! Last edited by GijsK : 07-06-2017 at 21:40. |
#14
|
||||
|
||||
Je kan een opvoerpomp met vlotter van bijvoorbeeld een cabrio plaatsen. Ik heb jaren zo gereden zonder problemen, hoef je idd tank niet te verangen.
Ik heb de tank later vervangen door de tank met dikke nippel aan de onderkant. Het is meer een fijn idee dat je maar een enkel faalpunt hebt ipv 2. Tevens is het zo dat als de opvoerpomp faalt je dure pomp snel kapot kan lopen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#15
|
|||
|
|||
bedankt yuli, om de opties nog even verder te bekijken, welke tank kan ik dan het beste naar kijken?
|
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Ik ben hier ook erg benieuwd naar. Als je op internet kijkt naar de mogelijkheden in tanks krijg je maar weinig concrete info over welke tank de aansluitingen onder of boven hebben. |
#17
|
|||
|
|||
Ik dacht
Diesel en gti hebben deze onder 1.8 enz dus geen gti hebben deze boven met opvoerpomp |
#18
|
||||
|
||||
Ik heb er ook een diesel/gti tank onder gezet, en de originele pomp van een Golf gti of Scirocco. Die zit mooi met beugeltjes en in rubber, past allemaal mooi onder een Jetta. Alle bevestigingspunten zitten er al.
Filter heb ik stukje naar achter onder kofferbak gemaakt, daar zaten ook bevestigingspunten maar heb ik zelf een beugeltje gemaakt voor het filteem Brandstofleiding vervangen voor 8mm inwendig koperen leiding, stuk goedkoper dan echte 8mm brandstof leiding en net zo goed Ik zal even kijken of ik van de week foto's kan maken. |
#19
|
|||
|
|||
bedankt voor de aanvulling!
en fotos, zou helemaal perfect zijn gertjan! bedankt |
#20
|
|||
|
|||
Ik kaap even dit topic met een vervolgvraag. Ik heb zelf een 1100cc carb blok in mijn golf. Hoe zit het met de aansluitingen op de tank van dat model? De brandstofpomp zit gewoon op het blok en voor zover ik weet is er geen sprake van een opvoerpomp. Hoe kan ik een switch naar een brandstofsysteem dat een 20vt aankan dan het beste maken?
|