#101
|
||||
|
||||
Quote:
Hartelijk dank voor uw reactie. Naar aanleiding van ons telefonisch contact wil ik u kort uitleggen waarom er een verschil zit tussen de datum eerste inschrijving en de registratiedatum van het kenteken. De importeur/dealer heeft een kenteken aangevraagd en die is geregistreerd op de datum 1 september 1976. De datum afgifte van het kenteken wordt niet geregistreerd op het kentekenbewijs. De daadwerkelijke eerste inschrijving heeft plaatst gevonden op 1 oktober 1976, dat is de datum die u op de website van de RDW en op het kentekenbewijs ziet staan. Deze datum is gelijk aan de datum eerste toelating in Nederland. De datum van 1 september 1976 staat alleen in het kentekenregister geregistreerd maar wordt niet vermeldt op de website of op het kentekenbewijs. Een importeur/ dealer vraagt een kenteken aan zodat bij verkoop de auto direct op naam kan worden gezet. Het kan dus gebeuren dat een kenteken wel eerder wordt afgegeven voor voertuigen die in de showroom staan. De daadwerkelijke datum eerste toelating en inschrijving is wat de RDW registreert Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. |
#102
|
|||
|
|||
Quote:
Waarom is deze grijze GTI compleet nep? Grt Yal |
#103
|
||||
|
||||
[QUOTE=yal]Waarom is deze grijze GTI compleet nep?
Er zijn teveel details die niet kloppen aan die auto het casco is van een 77 golf afkomstig en zelf de motor klopt niet eens en ga maar door. |
#104
|
||||
|
||||
dat zou toch kunnen kloppen als hij van NA september 76 is?
dan is het modeljaar 77.. het is volgens mij een modeljaar 76 als hij GEBOUWD is tussen september 75 en juli/augustus 76..de tenaamstelling zegt daarbij niks.. en dan nog..als het een Cup GTI geweest is heeft hij het eerste jaar zo gruwelijk op zijn sodemieter gekregen.. zou me niet verbazen dat zowat elke hoek in elkaar heeft gezeten.. en wat betreft de motor..tsja dat zal ook niet meer de eerste zijn lijkt me..je mocht er niet bijster veel aan modificeren als je er Zandvoort mee opging..blok en bak werden ook verzegeld om dit te voorkomen.. ook daarbij geld ,dat na een seizoen constant op 6700 toeren trappen keer op keer het blokje het nooit nog 20 jaar zou hebben volgehouden..zo goed (met alle respect)waren die eerste 1600's nou ook weer niet.. dus de kans dat er ooit iets anders ingegooid is,is zo maar aanwezig.. ik denk eerder dat meneer Wegh best blij moet zijn met die GTI..hij heeft er tenminste 1 die klaar en compleet is..al dan niet tot in den treure origineel.. dat was hij misschien in 1980 al niet meer..men had nooit gedacht dat men 40 jaar later zo zwaar aan zou tillen.. nadat de Cupraces afgelopen waren werden de meesten zo goed en zo kwaad weer opgelapt en gewoon verkocht..of de desbetreffende coureurs gingen er mee verder als priveauto.. om er vervolgens een glazen klapdak in te zagen,of 80er grote achterlichten erin..Kameispoilersets en alles.. zo een beetje hetzelfde met een Kadett C coupe GT/E uit de '1000'serie..je vind nog wel een geel/wit Coupeetje met een 2,0 injectie erin..maar de kans dat het een 1000er is is echt heel klein.. is enkel aan het chassisnummer te zien en wat kleine dingetjes onderhuids aan de carressorie |
#105
|
|||
|
|||
Quote:
Volgens de rdw klopt de teller stand ook niet. Zoals te zien op het Autoweek filmpje over deze auto, is de kilometerteller na de restauratie weer op nul gezet. Bij mijn auto wil de rdw ook geen oordeel geven over de kilometer stand maar dat komt omdat ik mijn gti van uit Duitsland op NL-kenteken heb gezet, er is dan geen relevante kilometergeschiedenis bekent. Hij heeft nu 163000 kilometer gelopen maar ik had hem voor de rdw-keuring ook 50000 terug kunnen draaien of op nul kunnen zetten. Ik zou graag de golf van Mark Wegh eens in het echt willen zien. Hij heeft namelijk voor 98% de zelfde auto als mij. Het enigste verschil is de oliekoeler die bij hem nog van het oude type is en bij mij van het nieuwe. Maar toch mijn complimenten voor de auto van Mark Wegh, voor zover ik hem heb gezien op het internet, lijkt alles redelijk te kloppen. Of alles ook echt klopt en matchingnumbers is zie je pas als je met je neus er bovenop zit. Wat niet origineel is zijn 1 of meer injectieleidingen (de leiding naar de koudestart klopt niet en als deze niet klopt klopt er meer niet), de luchtslang van het inlaatspruitstuk naar de rembekrachtiger klopt ook niet. Ik heb nog wel een kloppende liggen, en die heb ik nog over ook, hehehe. |
#106
|
||||
|
||||
Quote:
Hoi hoe weet je dat die auto 98%t zelfde is als de auto van jou, waar heb jij een originele 17730 gezien waar nog geen sleutel aan is geweest daar ben is zeer benieuwt na die eigenaar .Als je fotos wildt zie moet je een keer een nieuwe tel kopen van die auto kan ik ze je een keer sturen hoe je hoef je er ook niet een om hem te bekijken |
#107
|
|||
|
|||
Quote:
De auto van Mark Wegh is een modeljaar 1977 gti en die is precies het zelfde als mijn gti van 3/77, op de oliekoeler na dan die is nog van het oude type bij Mark. Welke verschillen zitten er in een gti van 9/76 en een 3/77 dan? Misschien een verschil in de dorpels? Als jij het me verteld dan kan ik nog wat van je leren. Je kunt die pics ook naar me mailen je hebt me mail-adres. |
#108
|
|||
|
|||
Ik vond de grijze GTI er prima uitzien!
Jammer van de terug gedraaide teller en dat de motorkap dichtzat en alle deuren op slot. |
#109
|
||||
|
||||
Quote:
Mijn auto is op 4 dingen na het zelfde als een model 76 gti dat is benzine pomp kagel en de b stijl en de k jetronic. |
#110
|
|||
|
|||
Quote:
Kun je foto's plaatsen van de verschillen. Kunnen we wat van leren hier. |
#111
|
||||
|
||||
Quote:
Ja klopt zit mooi in de lak. Maar laat er maar niet een oude carrosseriebouwer van volkwagen naar kijken gaat hij nat. |
#112
|
||||
|
||||
Iemand enig idee wie de PiGo PH-BV-84 heeft?
Is mijn oude GTI, Mars-rood, zo'n 10 jaar geleden verkocht. Kenteken nog wel bekend bij de RDW, alleen sinds 2001 niet meer gekeurd. Of is deze al gesloopt en alleen het kenteken en chassisnummer bewaard.. |
#113
|
||||
|
||||
Ik ga dit topic eens moeten lezen op mijn gemakje maar ik ben in bezit van 177312,
Iemand een idee van wat er speciaal moet zijn? Is een nl wagen. |
#114
|
|||
|
|||
Quote:
Is dat een gti of een niet gti? Zelf heb ik een 17733 van Maart 1977. Van welke datum is jouw auto dan? Lijkt mij dat het eentje uit 1976 is. |
#115
|
||||
|
||||
jup een gti, oktober 1976, heeft 3 motorkap haken maar ik heb dat ook terug gezien op een cabrio eigenlijk,
|
#116
|
||||
|
||||
[QUOTE=durneet]jup een gti, oktober 1976, heeft 3 motorkap haken maar ik heb dat ook terug gezien op een cabrio eigenlijk,[/QUOTE Hoi heb je die van dit forum gekocht van?Dennis das als nieuwe type casco en is niet een echte 76 . Als je delen zoekt ik heb alles wel liggen.
|
#117
|
|||
|
|||
Gti 77
Ik heb een gti beginnend met chassisnummer 177300...., ik heb de vanghaken op het kofferdeksel en de eerste type oliekoeler, en de injectiepomp met aansluiting langs bovenkant , de 2 ronde afdrukken langs beide kanten in het compartiment van de ruitenwissermotor en achter het dashbord is de extra versteviging nog niet aangebracht,is ingeschreven op 3/4/1977 in België maar is gemaakt tussen augustus en september 1976, kan hij de gladde motorkap hebben enog de achterbank met Vanghaken?
Alvast Bedankt! |
#118
|
||||
|
||||
GF-30-DP '80 GTI al vanaf 1981 in de familie en stil goin' strong👍
__________________
Peter Grund 1980 Golf GTI 1980 Golf Cabrio GLS 1.5 1985 Rabbit Cabriolet 1968 Pontiac Safari 1984 Chevy Suburban 1968 Lincoln Mark III |
#119
|
||||
|
||||
Quote:
Je hebt pm |
#120
|
||||
|
||||
Quote:
|