Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-02-2017, 15:54
PeterZ's Avatar
PeterZ PeterZ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 494
Default Terugroepactie EA189 dieselmotoren

Twee weken geleden lag hij dan eindelijk in de bus: De brief van Pon om mijn sjoemel Golf 6 Bluemotion niet meer te laten sjoemelen. Het gaat om een softwareaanpassing, en een nieuw te plaatsen rooster in de luchtinlaat. Artikel in Telegraaf.

Mijn gedachten hierover zijn al volgt: Als het zo simpel was om deze motor aan de regels te laten voldoen, waarom zouden ze dan het risico lopen om miljarden aan boetes te krijgen? Hoe kan het dat het opeens goed is om een obstructie in de luchtinlaat te plaatsen?

Ik vertrouw deze update voor geen cent, en ga hem hoogstwaarschijnlijk niet laten uitvoeren.

Iemand nog gedachten over dit onderwerp?
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead?
Reply With Quote
  #2  
Old 03-02-2017, 16:25
Joey96 Joey96 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2016
Posts: 197
Default

Gewoon zelf laten chippen?
Reply With Quote
  #3  
Old 03-02-2017, 22:44
PeterZ's Avatar
PeterZ PeterZ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 494
Default

Waarom zou ik? Hij doet het prima, en is behoorlijk zuinig (praktijkcijfer 4.1 ltr/100 km). Het is geen strepentrekker, maar dat hoeft ook niet.
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead?
Reply With Quote
  #4  
Old 05-02-2017, 11:42
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Wat is nu je punt dan ?

Je bent niks verplicht.
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #5  
Old 06-02-2017, 18:03
PeterZ's Avatar
PeterZ PeterZ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 494
Default

Het punt is het volgende: Weet iemand een extra reden om het niet te doen, of juist een reden om het wel te doen?
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead?
Reply With Quote
  #6  
Old 06-02-2017, 18:26
chrisjuh chrisjuh is offline
Forum junkie
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,832
Default

Als ie goed is; is ie goed, dan zou ik er niets aan laten doen, kan alleen maar beroerder worden dan toch?
__________________
FAHRVERGNÜGEN!
Reply With Quote
  #7  
Old 06-02-2017, 18:39
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default

Mij lijkt het vooral het probleem dat niemand jou ooit zal vertellen wat er PRECIES gedaan wordt.

Het is namelijk een soort van vuistregel dat een zuinige auto niet schoon loopt.. met name als het om NOx-uitstoot gaat.
Als ze hem schoner gaan laten lopen, KAN het zijn dat hij meer gaat verbruiken. In hoeverre het aanzienlijk wordt? Geen idee.
Reply With Quote
  #8  
Old 06-02-2017, 18:45
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,462
Default

__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #9  
Old 06-02-2017, 20:02
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Let wel; mocht je besluiten het NIET te laten doen, dan houdt je auto een aantekening op ovi.rdw.nl voor openstaande terugroepacties. Daar heb je zelf geen last van, maar kan wel vervelend zijn bij verkoop of inruil!
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
Reply With Quote
  #10  
Old 07-02-2017, 09:21
chrisjuh chrisjuh is offline
Forum junkie
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,832
Default

Quote:
Originally Posted by Arnaud
Let wel; mocht je besluiten het NIET te laten doen, dan houdt je auto een aantekening op ovi.rdw.nl voor openstaande terugroepacties. Daar heb je zelf geen last van, maar kan wel vervelend zijn bij verkoop of inruil!

Oke, dat wist ik niet, dan altijd doen!
__________________
FAHRVERGNÜGEN!
Reply With Quote
  #11  
Old 07-02-2017, 13:08
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Kan je bij een VVT oid geen kopie laten maken van de huidige software?
daarna naar de dealer voor de update zodat de auto wel geregistreerd staat als teruggeroepen.
Rij er een tijdje mee of de prestaties en het verbruik gelijk zijn gebleven en zo niet, dan terug naar bijv. VVT en de originele software er weer overheen?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #12  
Old 07-02-2017, 13:09
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,462
Default

Als je mijn link leest zie je dat t geen fluit uitmaakt. Wij hebben er ondertussen hier op het werk al 100den gedaan en er is niks loos.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Corrado VR6
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #13  
Old 08-02-2017, 20:01
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

+1 Black Devil, ook bij mij op de zaak al echt heel veel gedaan en geen klanten terug met klachten over vermogen of verbruik.

Als je link goed leest lees je zelfs dat in test gevallen vermogen verbeterd was en verbruik ook.
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum