#1
|
||||
|
||||
Terugroepactie EA189 dieselmotoren
Twee weken geleden lag hij dan eindelijk in de bus: De brief van Pon om mijn sjoemel Golf 6 Bluemotion niet meer te laten sjoemelen. Het gaat om een softwareaanpassing, en een nieuw te plaatsen rooster in de luchtinlaat. Artikel in Telegraaf.
Mijn gedachten hierover zijn al volgt: Als het zo simpel was om deze motor aan de regels te laten voldoen, waarom zouden ze dan het risico lopen om miljarden aan boetes te krijgen? Hoe kan het dat het opeens goed is om een obstructie in de luchtinlaat te plaatsen? Ik vertrouw deze update voor geen cent, en ga hem hoogstwaarschijnlijk niet laten uitvoeren. Iemand nog gedachten over dit onderwerp?
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead? |
#2
|
|||
|
|||
Gewoon zelf laten chippen?
|
#3
|
||||
|
||||
Waarom zou ik? Hij doet het prima, en is behoorlijk zuinig (praktijkcijfer 4.1 ltr/100 km). Het is geen strepentrekker, maar dat hoeft ook niet.
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead? |
#5
|
||||
|
||||
Het punt is het volgende: Weet iemand een extra reden om het niet te doen, of juist een reden om het wel te doen?
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead? |
#6
|
|||
|
|||
Als ie goed is; is ie goed, dan zou ik er niets aan laten doen, kan alleen maar beroerder worden dan toch?
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#7
|
|||
|
|||
Mij lijkt het vooral het probleem dat niemand jou ooit zal vertellen wat er PRECIES gedaan wordt.
Het is namelijk een soort van vuistregel dat een zuinige auto niet schoon loopt.. met name als het om NOx-uitstoot gaat. Als ze hem schoner gaan laten lopen, KAN het zijn dat hij meer gaat verbruiken. In hoeverre het aanzienlijk wordt? Geen idee. |
#8
|
||||
|
||||
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#9
|
||||
|
||||
Let wel; mocht je besluiten het NIET te laten doen, dan houdt je auto een aantekening op ovi.rdw.nl voor openstaande terugroepacties. Daar heb je zelf geen last van, maar kan wel vervelend zijn bij verkoop of inruil!
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Oke, dat wist ik niet, dan altijd doen!
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#11
|
||||
|
||||
Kan je bij een VVT oid geen kopie laten maken van de huidige software?
daarna naar de dealer voor de update zodat de auto wel geregistreerd staat als teruggeroepen. Rij er een tijdje mee of de prestaties en het verbruik gelijk zijn gebleven en zo niet, dan terug naar bijv. VVT en de originele software er weer overheen? |
#12
|
||||
|
||||
Als je mijn link leest zie je dat t geen fluit uitmaakt. Wij hebben er ondertussen hier op het werk al 100den gedaan en er is niks loos.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#13
|
||||
|
||||
+1 Black Devil, ook bij mij op de zaak al echt heel veel gedaan en geen klanten terug met klachten over vermogen of verbruik.
Als je link goed leest lees je zelfs dat in test gevallen vermogen verbeterd was en verbruik ook. |