|
||||
|
||||
René ook xenon? Stelt niet veel voor, zoek maar even op youtube op Passat scheinwerfer xenon dan kom je allemaal filmpjes tegen voor uitbouw.
|
||||
|
||||
Aftermarket xenon
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
ziet er allemaal weer tot in de puntjes verzorgd uit! indd echt mooi om te zien
hoe mensen er zo goed mee bezig zijn
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
Bedankt allemaal, stiekem geniet ik toch wel van de gedachten dat ik weer een hoop dingen netjes kan maken en weer een paar jaar vooruit kan. Je ziet nu veel W8's gesloopt worden, dat is alleen maar goed want dan blijven er minder over Je zit ook al gauw aan de grens dat eigenlijk het repareren economisch niet meer interessant is met dit soort auto's.
Maar ik weet wat ik eraan heb en wil er nog lang geen afstand van doen. Na deze grote klus is het even rust maar daarna heb ik nog wel het eea op de lijst staan. -Achterbumper heeft schade, moet compleet gespoten worden -Chrome dakrailsen zijn heel erg gecorrodeerd, of andere vinden of het dak cleanen Koplampen zijn ondertussen weer in elkaar gezet, geschuurd, gepolijst en in de blanke lak gezet.
|
||||
|
||||
Wie neu!
|
||||
|
||||
En de W8 leeft weer en rijdt echt geweldig!
De automaatbak is uit elkaar geweest en er was een rand van een drum gebroken. Zal proberen van het weekend foto's te maken. Tevens is er een deel van het brein vervangen welke erom bekend staat na zoveel kmers te slijten waardoor in sommige delen de oliedruk te hoog wordt met schades tot gevolg. Alle motorsteunen zijn nieuw, multiriem piepde altijd heel vervelend stationair en dat is nu opgelost met een verse riem en 2 omlooprolletjes. Motor ook weer helemaal schoon, 2 weken stilstand en toen carter nacht laten uitlekken dus helemaal leeg en 8,4L olie erin. Carter en kleppendeksel ontluchtingsslangen gereinigd, zat mayo in door alle korte ritjes die ik ermee rijd. Vanavond ook nog uitgelijnd dus klaar voor gebruik. Zaterdag met oprijwagen erachter een subaru ophalen voor een vriend en over 2 weken ritje Duitsland dus kan hij weer even los. Nu focus op de T4 want die staat ontleed bij de spuiter.
|
|||
|
|||
Hele gave kar, aub niet het dak cleanen...zo lelijk.
|
|||
|
|||
Lekker bezig weer Erdem!
Wat ben je van plan met de daksteunen?
|
|||
|
|||
Daklijsten geborsteld aluminium look mss een idee?
|
||||
|
||||
Probleem is dat de chrome railsen flink corroderen. Opzich vind ik wel heel mooi staan. Zit al een tijdje te kijken maar knappe andere set is echt niet te vinden. Nieuwe kosten 400,- per stuk!
Geborsteld is niet mooi aangezien alle andere lijsten ook chrome zijn. Nog wat foto's. In deze bakjes heb ik alle bouten gesorteerd, zijn er nogal wat namelijk De baksteunen De linker hydrosteun, rechter had ik in 2013 vervangen, die zag er net zo verrot uit
|
|||
|
|||
Quote:
Precies mijn gedachte, ik heb een setje hoogglans zwarte liggen ter vervanging van de chrome. is het geen idee ze opnieuw te laten verchromen?
|
||||
|
||||
Busje klaar en stilzitten is geen optie 😁
Hij staat bij de spuiter om de motorkap, dak, complete rechter zijkant en achterbumper over te doen, ieder paneel zit wel iets op wat niet netjes is helaas. Kort getwijfeld om het helemaal te doen maar links is nog wel aardig en de achterklep ook, portemonnee doet ook nog een beetje zeer van de T4 dus dit is voldoende zo. Eindelijk een set knappe dakrailsen gescoord, nieuwe Rieger voorbumperlip welke structuur erop krijgt en zijdeglans net als alle andere kunststof delen. Tevens de Artecs uit elkaar geschroefd, komen RVS randen op en de harten worden volgende week ontchroomd, wil ze laten spuiten, alleen nog de kleur bedenken.
|
||||
|
||||
Gaaf dat je hem zo goed onderhoud , zijn er niet heel veel meer van. Ik heb zelf de 2.0 8v omdat de w8 tjes die op MP staan allemaal erg veel onderhoud nodig hebben helaas
|
|
||||
|
||||
Zojuist het hele verhaal gelezen, super gaf om te lezen, en dat alles zoveel aandacht krijgt. Ik ben stiekem jaloers dat ik dat "nog" niet kan.
|
|||
|
|||
Gave bak! Mooi dat ie even goed onder handen genomen word
|
|
|||
|
|||
Al een boel werk gehad aan de W8 zo te zien.
Ben een beetje aan het oriënteren voor een W8, mag straks rond Mei ook een familie-cruizer aan gaan schaffen. De werkzaamheden die je uitgevoerd hebt doe je allemaal zelf begrijp ik? Er van uitgaande dat je Autotechnicus bent bij Martin Schilder in Heemskerk. Voer je ze uit omdat ze daadwerkelijk nodig zijn, of meer in de zin van: Dit moet los, kan de onderdelen met korting aanschaffen, dus laat ik gelijk die punten meepakken ongeacht versleten? Zit een beetje een ''sommetje'' te maken.. Maar er gaat nogal wat geld in die auto, en dan heb ik het alleen nog maar puur op technisch vlak. Aangezien hij niet verpaupert wordt met allerlei tierelantijntjes.. Keep up the good work! Mocht er een W8 zijn, meld ik mij! |
|
||||
|
||||
Ik doe inderdaad alles zelf behalve spuitwerk niet. Je moet niet vergeten dat het een auto uit 2002 is met 210.000km op de klok.
Je kan nagenoeg nergens bij omdat het lekker vol is onder de kap. onderdelen die twijfelachtig zijn vervang ik, of inderdaad 'als het toch los is' meenemen. Ik durf best te zeggen dat ik 1 van de betere W8en heb qua technische staat en nu na het spuiten is de buitenkant ook weer strak. Ik maak geen 'sommetjes' dat deed ik op school ook al weinig
|
||||
|
||||
Zomerset ook aan het opknappen. 4 nieuwe RVS randen erop gezet, binnenkommen zilver en harten grijs. Voorwielen zijn nu 8,25 en achter 9,5
Alle boutjes heb ik gelijk gezet met de tekst Nog even een foto na het spuiten. Als het weer beter word gaat de set eronder en ga ik de auto weer eens helemaal detailen. Heb trouwens ook een KW V3 schroefset klaar liggen.......