#41
|
||||
|
||||
Kwamen langzaam aan weer wat spulletjes binnen druppelen dus kon weer een stukje verder opbouwen.
Nieuwe waterpomp Nieuwe bougies Nieuwe thermostaat en flens Kleppendeksel pakking En erop; Lekker koekeloeren bij papa; Gereviseerde 90A Dynamo (poelie klopt niet) T3 diesel olie vulpijp met uitschuif telescoop; Ik heb tevens een T3 diesel pijlstok buis deze ga ik pas maken met de KR pijlstok buis; Begint weer wat te worden Volgende klus nieuwe distributie set leggen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 07-05-2020 at 12:39. |
#42
|
||||
|
||||
Gaaf! Alain gunde de bus altijd al een mooie toekomst, fijn om te zien dat ie dat nu ook krijgt. ga zo door!
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. |
#43
|
||||
|
||||
Thx!
Volgende week ga ik de bak ophalen. Die heeft een volledige revisie ondergaan. Wat eraan gedaan is doe ik een volgende update. Ondertussen heb ik nog wat onderdelen binnen Ecu digi1 met 16v chip Fuel rail met injectoren ABF kleppendeksel want was er achter gekomen dat een KR deksel niet past op ern ABF kop Je zal het niet geloven maar ik het meeste moeite met het vinden van de distributiekappen voor een kr of pl motor die ontbreken bij mij.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#44
|
||||
|
||||
Weer wat verder met het project en wat tegenslagen voorbij gewerkt.
Kwamen er achter bij het distributie riem leggen dat een late ABF kop een M6 draadeinde heeft voor de spanrol. Spanrol van een KR is M8 draadeinde. Was al aan het zoeken naar een verloop draadeinde van M6 naar M8 toen ik dacht zal de tapeinde er is uitdraaien voor de lengte; Haha VW ga naar huis je bent dronken; M8 naar M6 Problem solved. Vervolgens behoorlijk aan het zoeken geweest naar een setje 16v distributiekappen. Die zijn er niet meer bij de dealer, nog bij VW classic-parts maar gelukkig vond ik nog een nieuwe set op het interweb; Wellicht voor de meeste een detail maar bij mijn KR motoren (heb er twee uit elkaar getrokken) ontbrak het afdekplaatje aan de zijkant bij de waterpomp. Hier kom je later niet meer bij dus een doorn in mijn oog als ik niet had.. Uiteraard niet meer te krijgen bij de dealer en classic-parts heeft alleen de bout nog links (voor de goud prijs weliswaar). Uiteindelijk het plaatje gevonden in Amerika en nergens anders in heel Europa... Toch maar besteld ondanks kerst er tussen kwam het plaatje binnen 6 dagen aan en nog zonder invoerrechten (das mazzel). Zijn twee dure rode pijlen maar het zit erop en nog origineel VW ook (niet dat ik daar erg warm van wordt); Vervolgens mijn bak op gehaald in het Brabantse bij Tonnie Vos (www.vosgearbox.com). Hele toffe peer en enorme ervaring. Bak was een goede basis maar wel toe aan revisie. Bleek dat het e.a. van het diffhuis was gebroken en alleen nog door klemspanning bleef zitten. De derde en vierde versnelling van mijn bak waren fijn vertand. Deze zijn vervangen door een grove vertanding waardoor deze minder snel kunnen strippen. Draadeinden gemaakt om fuelrail te monteren; Was het een beetje zat om telkens uren bezig te zijn met kleine delen met koperborstels, dremel dus heb een klein straalkastje gekocht. Hiermee heb ik alle roestige bouten en motorsteunen kunnen stralen. Verder wilde ik de originele peilstok gaan gebruiken van een JX om olie te kunnen peilen via het serviceluik achter de bus. Een peilstok van een ABF / KR gaat niet werken i.v.m. het totaal andere carter. De KR peilstok afgezaagd en uitgeboord; De JX klemt er vervolgens in. Hiermee hoef ik de JX peilstok niet aan te passen want deze zijn ook redelijk schaars (dus prijzig); Eerste motorsteun erop, gestraald met mijn straalkassie. Begint al een leuk blokje zo te worden;
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 07-05-2020 at 12:46. |
#45
|
||||
|
||||
lekker bezig zo mooi project zojuist eens helemaal zitten door lezen
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#46
|
||||
|
||||
Goed bezig
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#47
|
|||
|
|||
Alweer zo'n mooi project wat in de puntjes verzorgd wordt. Veel succes en ik blijf deze volgen.
|
#48
|
||||
|
||||
Ziet er erg netjes uit!
Hoelang is dat M6 gedeelte van het draadeinde? Ik heb juist precies zo een verloop nodig evt. van M8 naar M6 voor de spanrol *EDIT* Al gevonden: Nr N0145931 M10xM8x58 zou net moeten kunnen werken
__________________
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 11-01-2017 at 12:15. |
#49
|
||||
|
||||
Ziet er weer lekker fris uit, dat torretje! Straalkastje is echt ideaal voor dat soort klusjes! Trekt je compressortje het een beetje?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#50
|
||||
|
||||
Inderdaad ideaal zon kast. Je hebt een 50 liter compressor lijkt het, zelfde vraag, gaat dat een beetje? Met wat voor grit straal je?
Lak je de gestraalde delen trouwens nog af?
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL |
#51
|
||||
|
||||
@vdWal
bedankt, leuk! @The Skinnmeister thx! @VWFS Leuk! @Frank PB even je adres dan stuur ik deze in een envelop naar je op. @René, Martinus Gaat goed! Het is een Michelin compressor, 50 liter. Dit is een vrij nieuwe lijn. Deze heeft een 3 pk motor (dubbele zuiger) maakt daardoor (maar) 67 decibel en 220 liter netto lucht per minuut. Ik gebruik hem in in een inpandige garage in een tussenwoning. Ik mag mijn buren wel dus ik zal in de avond niet lopen stralen maar het geluid van de compressor is in iedergeval niet overweldigend hard! Trillingen zijn er zeker maar heb deze op een rubbermat gezet om ook dit wat te beperken. Wilde eerst zelfs nog een hele box gaan maken mocht trillingen of geluid zwaar tegenvallen maar is tot dusver niet nodig. De compressor is tijdens het stralen wel gewoon vrijwel direct mee aan het lopen ondanks dat ik deze op 5 bar heb afgesteld. In de specificatie van de straalkast staat dat je ook op 4 bar kan afstellen maar ik wil inderdaad door kunnen werken en niet wachten dus de compressor moet werken. De compressor is dus net aan bemeten voor de taak. Zelfs dus aan de lichte kant voor stralen maar het werkt voor wat ik er mee doe prima. Dit lukt voorheen gewoon niet met die chineese modellen. Wat doe ik ermee; klein werk; bouten, moeren, motorsteunen, baksteunen die hergebruikt kunnen worden. Omdat de prijzen bij de dealer, fabory gewoon over de kop zijn gegaan voor goede kwaliteit bouten. Ik zet alles wat ik straal minimaal in de zinksprak (gebruik nu VHT) en lak af naar kleur indien gewenst. Je kan bouten en moeren ook laten galvaniseren / verzinken als je dat orginele laagje terug wil. Het moet bij mij netjes zijn maar dit project is voor mij geen show project. Straalmiddel is Speedblast, geeft wel wat stof..
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#52
|
||||
|
||||
Zo weer een maand verder.. Had gehoopt dat de motor er nu al wel in zat maar ben ik volledig zelf schuldig aan. Toch weer wat plannen gewijzigd
Behoorlijke vertraging opgelopen door dat ik besloten heb om volledig af te stappen van het (oude) digifant 1 (met 16v chip) MM. Heb gekozen voor een nieuw MM een vrij programmeerbaar systeem. Mijn keuze is gevallen op een EFignition (www.efignition.nl). Hiervoor ben ik op cursus geweest bij bs-autotune (Jeroen) wat echt een aanrader is. Wat heb ik afgelopen maand gedaan; Stuurbekrachtiging afgemonteerd en nieuwe leidingen geplaatst; Ik liep tegen het probleem aan dat de stuurstang anders is en een een kruis koppeling nodig had (zelfde als van een kever). Kruis koppeling nieuw gekocht (via paruzzi) en de stuurstang tweede hands gevonden. Bij het monteren van de leidingen op het stuurhuis had ik een probleem met een buis van het stand kachel systeem waardoor ik de leidingen niet kon plaatsen. Dit heb ik opgelost met twee hydraulische 90 graden knie stukken. Benzine tank terug geplaatst. Motorruimte opgeknapt; Nieuwe rubbers voor motor steunen; Krukas kering met triggerwheel (afkomstig van golf 4 GTI); Een gaatje komt niet overeen. Boor deze NIET (zoals ik gedaan heb). Je hebt genoeg ruimte voor schroefdraad maar niet voor het boutje... Tool om de seal te monteren. Heb je deze echt nodig? Ja! Resultaat van het geheel met krukas sensor. Pak een een sensor met draad (voor automaat). Met een vaste kom je niet mee weg. Tevens moet je de sensor lichtjes aanpassen met de vijl aan de onderkant (paar minuten werk). Nieuwe generatie injectoren (links EV1 en rechts EV14L); Map sensor geplaatst. Hier zat voorheen de koudstart injector (niet meer nodig). Met een injecor dichtring en een kleine aanpassing past deze hier perfect. Gasklep positie sensor geplaatst. Dit idee heb ik gejat van iemand. Zorg ervoor dat de sensor binnen zijn werkgebied blijft en niet rust op een aanslag; Dis bobine geplaatst. Het was eerst mijn idee om deze te plaatsen op de plek van de verdeler (tevens afdichting hiervan). Maar ik wil in de toekomst hier een nokkenas sensor plaatsen. Daarmee kan ik dan vol sequentieel i.p.v. semi sequentieel de boel aansturen. De Bobine plaats ik denk ik, tegen het achterste paneel in de motorruimte; Zo dacht ik van het weekend de koppeling te kunnen gaan plaatsen. Kwam er alleen achter dat de 16v KR versnellingsbak spatplaat / stofplaat anders is dan die van een JX turbo diesel. Ik heb de plaat gevonden gelukkig dus daar wacht ik op. Het kan zonder maar aangezien ik een krukassensor heb zitten is het wel fijn dat deze vrij blijft van vervuiling van buitenaf. Druklager gemonteerd;
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 07-05-2020 at 12:47. |
#53
|
||||
|
||||
ben benieuwd hoe dat rijd straks, leuke klusbus
__________________
I like boost , doesn't matter if it's supercharged or turbocharged. |
#54
|
||||
|
||||
Quote:
Haha ik ook, tot nu toe alleen maar aan gewerkt. Ik heb een leuk adresje voor onderdelen in Beesel. Die man vertelde mij dat rijden in deze combinatie BANG is Gelukkig zitten er mooie h&r veren en koni rood onder met lekkere sloffen dus wellicht helpt dat al een beetje.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#55
|
||||
|
||||
Gisteren nog wat kunnen sleutelen aan de bus. De motor zit erin!
G60 vliegwiel, CU koppelingsplaat en G60 drukgroep; Bak erachter; In de bus Omhoog; Motorsteunen vast; Qua hoogte komt het niet rot uit. De fuel rail zit te hoog maar is op te lossen. Nu verder met lekker afbouwen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 07-05-2020 at 12:47. |
#56
|
||||
|
||||
Mooi project Yuri! Staat bij mij ook nog een keer op het verlanglijstje. Eerst m'n Touran R32 ombouw afmaken...
Ik ga je project volgen!
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#57
|
||||
|
||||
Damn, netjes hoor!
Kan dat 16V blok zo ver gekanteld liggen? Ik heb ooit voor mijn T3 ook plannetjes gemaakt voor een swap maar dacht dat deze recht moest liggen en dat dan het deksel niet meer dicht kon. Dit valt zo inderdaad wel mee! Deksel een beetje aanpassen en een stukje uit het schuim van je matras snijden en je ziet er niks van. |
#58
|
||||
|
||||
@Roy
Thx! Dit is wel heel wat simpeler hoor dan wat jij allemaal aan het doen bent! @huinkroesse Bedankt, ik besteed er altijd wat aandacht aan. Het is nieuw of gereviseerd anders begin ik er niet aan. Blok ligt hetzelfde als een JX turbo diesel dus met de orginele motorsteunen en dragers. Ik meen onder een hoek van 50 graden. De oliepomp is van een ABF maar wel met een diesel snorkel en een diesel carter. Het is een beetje een frankenstein, mijn schoonvader zei een bij elkaar geraapt zooitje; - Golf 2 GTI onderblok (wel ABF oliepomp) - Golf 3 GTI kop - Golf 4 GTI Krukas sensor - Corrado G60 vliegwiel / drukgroep - T3 2.0 CU koppeling en bak - T3 JX uitlaat, motorsteunen en tank En ik ben nog niet klaar dus wellicht kunnen er straks nog modellen / merken bij het lijstje worden geshreven. Audi remmen? bijvoorbeeld.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#59
|
||||
|
||||
lekker hoor! ziet er keurig uit
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#60
|
||||
|
||||
Mooi project hoe al die verschillende onderdelen samen kunnen gaan.
|