#1
|
|||
|
|||
corrado 2.0 16v opknap projecktje
Was al begonnen in mijn voorstel topic. Ben een tijdje stil geweest maar wel verder geknutseld uiteraard. Dus dit word meer een samenvatting denk ik.. . Bedoeling is de auto weer origineel te zetten/redden en klaar te maken voor de rdw en apk keuring. Niet direct een complete restauratie. Auto's moeten rijden vind ik en heb er nu niet het budget en zin voor om echt alles beet te pakken.
Er moest het een en ander aan gedaan worden ivm wokmelding: - uitlaat origineel maken. Daar had de vorige eigenaar een wok voor gehad. Verder: - schroefset er onderuit - bout subframe afgebroken - dakje stuk - diverse interieurdelen zoals bestuurdersstoel schuim, afdekkapjes, hoedenplank etc. - betere velgen vinden - koplampen/mistlampen/knippers origineel - lak niet best meer hier en daar - benzinepomp jankt - dynamo is ook niet al te best meer - inlaat spruitstuk stralen - en nog wat gefrutsel Allereerst een keer wezen kijken in het zuidelijkste puntje van zeeland en paar weken later met een huur bus van een oude werkgever de auto opgehaald Eerst maar eens wat spullen eraf gehaald voor de verkoop om gelijk wat budget te maken voor het opknappen. Auto op de brug en motor in de takels Schroefsetje, spruitstuk en velgen verkocht. Toen maar eens begonnen met het subframe. Besloten om het maar gewoon met draagarmen en al te vervangen. Kaal gemaakt en paar lagen lak erop. Er af ging prima even met z'n 2en. Er onder alleen ging wat lastig totdat ik een handig stukje gereedschap vond in de vorm van een ladder en wat blokjes hout. Ladder horizontaal leggen met houtjes aan uiteinde. Subframe op de ladder leggen, zodoende blijven de gaten vrij en je kunt het subframe precies op zijn plaats leggen en de auto erop laten zakken en de bouten erin draaien. En weer gemonteerd. Ondertussen ook nog even 2 ashoezen vervangen. Toen maar eens begonnen aan het tellerhuis. De verlichting was wit, omgebouwd met ledjes of iets. dus een 2e gekocht en daar de groene strip, lampjes en naaldjes uit gehaald. De naalden waren ook zelfbouw. Dat moest dus weer origineel worden. De verlichting was zo geregeld. Maar toen.. Omdat mijn 2e tellerhuis van een g60 was, bleken niet alle naalden dezelfde diameter asjes te hebben. Alles paste behalve de toerenteller. dus moest ik het naaldje uit elkaar halen en de gaatjes uitboren of iets dergelijks. Zelf even uit elkaar gehaald dmv soldeerbout het plastic verwarmen.. Toen moesten de gaatjes op maat gemaakt. De naald uit de g60 op het plaatje van de 16v.. Ben ermee naar de juwelier geweest. Week later opgehaald en de boel weer in elkaar gezet. Moest nog iets van de puntjes pas maken maar paste goed. Met de soldeerbout weer vast gesmolten en samen met de groene verlichting en opnieuw geverfde naaldjes lijkt het alsof het nooit anders geweest is Toen even stil geweest om uiteindelijk verder te gaan met andere klusjes. Het zoeken van een goede stillen middendemper want mijn huidige gad nog teveel db. Deze vond ik in duitsland op ebay. Gewonnen voor een prikkie en paar weken later (na ingewikkeld gedoe met dhl) lag ie op de deurmat De kat zat scheef op de nieuwe voorpijp/vlammendover gebakken dus die eraf gezaagd en een vr6 kat gemonteerd. Verder bij de eigenaar van het oude golfparts een originele zwarte 16v einddemper gevonden de de huidige chromen gaat vervangen na de keuring. Dit ook weer ivm het aantal db uit de uitlaat voor de wok keuring. Ook nog even met de handrem bezig geweest en de originele bevestiging en clips gehaald bij de dealer en gemonteerd. Ondertussen ook de koplampen, en mistlampen met knippers vervangen voor originele zonder barsten etc. De mistlamp glazen zijn niet helemaal origineel maar vervangende van hella met doorzichtig rechthoekje in het midden. De wielkuipen zijn ook weer gemonteerd na diverse kale plekken bijgewerkt te hebben. Dit doordat de auto zo laag is geweest dat de banden en aandrijfassen hier en daar wat lak weg geschuurd hadden.. Verder dit weekend originele corrado bbs'en op de kop getikt, 191 nummer AE op het einde. De 6.5J ET33 versie. Vandaag gemonteerd: Last edited by ronnieg60 : 10-01-2017 at 02:25. |
#2
|
||||
|
||||
Ziet er netjes uit.
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#3
|
|||
|
|||
Leuk hoor, weer eentje gered!
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#4
|
||||
|
||||
Netjes hoor!
__________________
Golf MK2 GTI G60 Edition One |
#5
|
||||
|
||||
Een woord : Prachtig
Veel beter dan die Sjonnie tuning.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#6
|
||||
|
||||
Mooi project! Knappe Corrie!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
||||
|
||||
Netjes! Lekker bezig
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#8
|
|||
|
|||
Thanks allemaal voor de leuke reacties! . Het eerste begin om hem weer origineel/rijdend en technisch in orde te maken is er. Erna ga ik kijken of er wat overgespoten moet worden, waarschijnlijk wel want er is al te flink gepoetst.. En de velgen hebben ook wel aandacht nodig. Maandag staat de rdw keuring gepland. Heb nog een koni hardheid verstelbare schroefset liggen. Denk dat die er wel onder gaat. Niet perse om verder te verlagen, vind de hoogte wel netjes zo. Maar de veren die er onder zitten rijden gewoon niet fijn met originele schokbrekers. Het moet eigenlijk net als een origineel setje rijden. Heb vroeger een originele golf g60 gehad en dat reed prima. Alleen dan iets lager want een c staat origineel gewoon te hoog vind ik.
|
#9
|
||||
|
||||
Goed bezig!
__________________
Golf II Madison 1.8 '90 SOLD Golf II GTI 16v KR '86 SOLD Corrado 1.8 T '89 SOLD Golf I Cabrio G60 Kompr '89 SOLD Golf II CL 1.6 '85 SOLD Golf II VR6 '91 SOLD Golf II Fire and Ice GTD '91 5-deurs SOLD Golf II GTI 8v EV '84 1984 |
#10
|
|||
|
|||
Super, deze word echt gered!
Mooi om zo'n auto die 9 vd 10 keer verknutseld word weer in originele staat te zien terugkeren.
__________________
Mk2 20vt K04 trackday build http://volksforum.com/forum/showthr...844#post1606844 |
#11
|
|||
|
|||
Vandaag weer wat spulletjes binnen gekregen en opgehaald
|
#12
|
|||
|
|||
En toen was het maandag. Op naar de keuring! Alles goed gekeurd (na een mep op 1 van kenteken verlichting lampjes ..). Apk erop, wok eraf! Duurt nog een paar dagen voordat het verwerkt is en dan mag ie na bijna 1,5 jaar weer de weg op .Fijne keurmeester. Heeft de decibels niet eens gemeten. Vond hij niet nodig want alles zat er origineel onder. Toppie!
|
#13
|
|||
|
|||
Gefeliciteerd!
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#14
|
||||
|
||||
mooi man, blijft mooi een Corrado (tis dat m'n rug het wat minder vind...)
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Thanx. Ja zit laag he.. Ik heb ook heel de deur nodig om er uit te komen met mijn 1.90 haha |
#16
|
|||
|
|||
Pas de binnenkant even aan gepakt terwijl me maatje de witte delen even rood gepoetst heeft. Einddemper netjes zwart gespoten. De hapjes in de bumper moeten nog een keer gepareerd. 1 of andere onverlaat heeft er ooit een dtm onder gehangen wat niet niet goed zat.
Verder de oorzaak van het koelvloeistof verliezen gevonden. Zag hier wat koelvloeistof in liggen: Wat dus hier vandaan komt. Het huisje net onder het spruitstuk. Had de vorige eigenaar al vervangen dus word nog een keer bekeken wat er precies niet goed is. Zal wel vervangen worden door oem. Zit ook smurrie op de slang wat er niet hoort. Last edited by ronnieg60 : 03-02-2017 at 13:01. |
#17
|
|||
|
|||
Als ik je zo zie sleutelen, ga jij dat hapje in de achterbumper nooit lang laten zitten
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Haha, is wel een dingetje ja.. Ik ben al naar een bumper wezen kijken maar die was nog slechter op andere plekken. Daar wel een nette achterbank zitting gescoord zonder gaten en een reserve wiel toolkit. Als iemand nog een goede bumper in flash red heeft of een goede reparatie oplossing weet hoor ik het graag . |