#21
|
|||
|
|||
Hier had ik ook last van. Hoop dit te hebben opgelost dmv een Golf 4 bekrachtiger te hebben gebruikt.
|
#22
|
||||
|
||||
Ik kreeg het niet voor elkaar met de Golf4 10inch bekrachtiger.
Ik had een abs type maar heb deze weer verwijderd paste trouwens ook geen t4 hrc op alleen de originele 23mm hrc van de golf4.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#23
|
||||
|
||||
Even een update. Vrijdag nog een 25,4 mm hrc van een transporter bemachtigd. Afgelopen weekend gemonteerd.
Tijdens ontluchten nog redelijk hoopvol leek echt al veel beter. Klauwen achter los nippel omhoog. Zuigers opgevuld. Slang getywrapped op de nippel en anderen uiteinde onder gedompeld in de fles. Denk twee keer 300 ml er door getrokken en bijgevuld geen bubbels meer. Zuigers voel en zie je werken. Zodra ik de motor start is het huilen. Pedaal is dan zo zacht als boter. Kon wel een rondje rijden maar lijkt echt pas als je richting bodem gaat op het laatste moment dat er wat gebeurd. Was er ff klaar mee. Morgen wil ik nog is herhalen met ontluchten. Maar verwacht dat ik alleen maar vloeistof trek. Remvloeistof blijft netjes op peil. Er zijn geen lekkages Anders moet ik toch is kijken waar het probleem zit. Zit er aan te denken om achter af te doppen op de hrc dus kijken wat er gebeurd als ik alleen voor ontlucht.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#24
|
||||
|
||||
Ow de g60 rijdt geweldig wat een apparaat.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#25
|
|||
|
|||
Maarreh.. Je hebt de schijven en blokken rondom toch nieuw?
Heb op de zaak ook regelmatig auto's waarbij ik alles rondom vernieuw, en die remmen eerst als een natte krant.. En dat terwijl dan hydraulisch niks is losgeweest. Ga er altijd eerst ff flink ommetje mee maken, anders krijgen we verongelukte klanten. Na km of 10 voelt t meestal al iets beter, maar nog lang niet hard/hard..
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#26
|
|||
|
|||
EXACT hetzelfde probleem gehad.. ook t4 HRC erop (mk2 16v bekrachtiger).. nauwelijks nut, uiteindelijk maar mee leren leven. Ben benieuwd naar de oplossing!!
|
#27
|
||||
|
||||
Zoals jij het omschrijft yuli, lijkt het wel alsof er geen vaccuum naar de rembekrachtiger word getrokken, maar ik heb de build al een tijdje niet gevolgd dus ben niet helemaal op de hoogte van de stand van zaken.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#28
|
||||
|
||||
Kan je wat met die draai koppeling bij het rempendaal doen? Dus die stang van de rembekrachtiger. Uiteindelijk is dit toch de pen die de HRC indrukt? Wat is dan wijsheid uitdaaien (langer) of indraaien (korter)?
@Polo1w Ik begrijp wat je zegt met dat inremmen maar heb het gevoel dat die niet goed gaat komen na 10 kilometer. Dus wellicht wel beter remmen maar het dode gevoel blijft dan vermoed ik. Ik heb in het verleden bij mijn corrado's vaak nieuwe tangen, schijven en blokken gezet maar heb dit nog nooit meegemaakt. @R.icky Die vaccuum bekrachtiger doet het volgens mij juist super. Deze maakt van een hard (zonder lopende motor) een pendaal die zo slap en licht te bedienen is met lopende motor. Als het pendaal gevoel zonder lopende motor was als met lopende motor zou ik super tevreden zijn. @Robertoal Kut, zeker al bijna 1000 Euro in deze ombouw gezonken. Was blijer geweest met m'n oude vwII klauwtjes en trommels
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#29
|
||||
|
||||
Het probleem is hetzelfde als in dit topic van 2007! Alleen bij mij is de oplossing niet de HRC;
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=32673 Edit, nog is hetzelfde probleem. Kreeg het handmatig niet goed ontlucht ondanks nippels omhoog. Verwacht dat het bij mij ook wel is zo iets zou kunnen zijn http://volksforum.com/forum/showthr...18&page=1&pp=20 Die terugslagklep zou die bij mij verkeerd om kunnen zitten of wellicht is deze kapot. Zo zit dit nu bij mij;
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 13-04-2015 at 15:56. |
#30
|
||||
|
||||
Terug slag klep kan je zelf testen welke kant hij door laat staat ook altijd een pijltje op.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#31
|
||||
|
||||
Klopt ja, en die zit goed.
Ik heb het probleem voorgelegd bij mijn lokale garage. Daar ben a.s. vrijdag welkom en dan zullen we het meemaken. to be continued
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#32
|
||||
|
||||
Ben benieuwd, ik wacht nog even met een 25mm HRC bestellen iig
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#33
|
||||
|
||||
Als je in de slang van de rembekrachtiger blaast aan de kant vd rembekrachtiger, mag er geen lucht doorheen komen, als je zuigt, moet je klep opengaan.
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#34
|
||||
|
||||
Probleem is opgelost. Alle 4 kwam machinaal nog wat lucht uit. Achter natuurlijk wat meer.
Monteur begreep het wel. Omdat je niet tot de bodem wil trappen. Kosten 2 tientjes ga ik voortaan niet meer zelf voor klooien.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#35
|
|||
|
|||
Hallo allemaal, ook ik ben aangekomen op het "g60 op de jetta 1" verhaal.
Dus even dit oude topicje uit het stof geblazen Nu is mijn vraag HRC https://boelm.nl/hoofdremcilinder-25-40-mm-9126.html Ism met een orginele rembekrachtiger die op mijn jetta mk1 1.5aut zit gaat dit? (word 2.8 aqp) of raden jullie wel echt de golf2 16v aan? en zit er een aansluiting voor de remlicht schakelaar op? dit kan ik jammer genoeg ni te goed zien op de site van boelm? Bedankt |
#36
|
||||
|
||||
Nee Gijs remlicht schakelaar zit er niet op, schakelaar van een Golf2 bij je pedaal zetten.
Draden van de schakelaar naar binnen trekken kleur draden waren bij mij het zelfde.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#37
|
|||
|
|||
Quote:
(even wat weken verder sorry) bedankt, de boelm t4 HRC. < deze past perfect op mijn rembekrachtiger. Kan iemand mij de juiste kant op wijzen welk potje ik hier op moet zetten? golf2 remlichtschakelaar < hoe ga ik deze monteren op mijn pedalenbox? is daar een houdertje oid voor? remlichtschakelaar is vierkant en van plastic thanks! |
#38
|
|||
|
|||
Ik heb toen bij mij een andere pedalenbox gemonteerd. Volgensmij van een cabrio mk1. Hier zit wel een montagepunt voor een schakelaar op
__________________
MK1 --> 20VT |
#39
|
|||
|
|||
hm dat zou wel erg zuur zijn alles zit er net goed en mooi in ,
geen mogelijkheid om de golf 1 / jetta 1 pedalenbox te gebruiken? >> Opgelost. toch bedankt voor het meedenken. Ik heb nu mijn remlicht schakelaar van de oude HRC afgehaald, deze werd hydraulisch bediend. aangezien ik geen zin heb om mijn hele pedalenbox weer los te halen en eventueel een andere aan te schaffen heb ik nu mijn oude remlichtschakelaar weer gebruikt op me nieuwe HRC. Last edited by GijsK : 19-12-2016 at 19:30. |