|
|||
|
|||
Hoofdpomp/opvoerpomp golf 1 20VT
Beste forummers,
Voor mijn golf 1 20VT project heb ik een nieuwe brandstoftank gemonteerd en ben ondertussen bezig met de leidingen en brandstofpompen (tank is een originele dieseltank en dezelfde als een gti dacht ik) Ik heb een Walbro gsl392 (255L/h) aangeschaft als hoofdpomp, zou deze volgens jullie moeten volstaan? (20VT APX met 440cc injectoren, +/- 300pk) Deze monteer ik best zo dicht mogelijk bij het motorcompartiment veronderstel ik? Ik zou dan ook nog een opvoerpomp moeten hebben, weet er iemand welke ik best neem en waar deze moet gemonteerd worden? hoe werkt het juist met de pompen in de tank en kan dit bij mijn type tank of moet ik iets anders voorzien? Alvast bedankt voor de hulp! |
|
||||
|
||||
Als je een GTI of Dieseltank neemt dan heb je geen opvoerpomp nodig. Deze heeft de pompaansluiting aan de onderkant van de tank zitten dus volstaat de hoofdpomp.
|
|
|||
|
|||
Bij mij is het zo
GTI tank -> Voorfilter -> Pomp -> benzinefilter -> Benzinerail Ik heb gekozen voor een Bosch 044 pomp en een QSP voorfilter (deze moet zeker groot genoeg zijn anders kan hij de druk niet aan. Mvg Wim
|
|||
|
|||
Bedankt voor de info heren! Ik kan verder!
Welke QSP filter heb je gebruikt W1m? |
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
Quote:
Netjes... maakt de afstand van de hoofdpomp tot de rail niet uit? Ik zie dat deze in je reservewielbak steekt, dus de pomp moet nog heel wat afstand overbruggen tot aan de rail? |
|
||||
|
||||
afstand maakt niks uit .
normaal zit hij ook bij je achteras onder auto ..
|
||||
|
||||
Precies.....en afstand over dezelfde hoogte is geen probleem voor een pomp, de druk bij de fuelrail verandert niet. De opvoerhoogte is belangrijker, dat is bij een auto ongeveer een halve meter, waardoor je ongeveer een drukval hebt van 0.05bar (gerekend met water, met benzine is de drukval nog iets lager), maar aangezien de Walbro (ff gegoogled) een druk levert van 5.5bar, zou ik me daar ook niet druk om maken
|
|||
|
|||
Top! dan ga ik dus gewoon kijken waar ik de pomp het liefste monteer en sluit ik zo alles aan...
bedankt allemaal! |