#41
|
||||
|
||||
veul beter zo met die OEM lampen, leuk dat je zo mede forumers leert kennen!
Je had het over een donor op zaterdag, is dat vandaag geweest?
__________________
Huibert VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family |
#42
|
|||
|
|||
Dat was wel het plan Huibert, helaas heb ik niets meer mogen vernemen van de beste man, lang leve marktplaats moeten we maar denken.
Ik had een mooie donor golf gevonden, waar ik de achterklep, de 7 lamellen grille, de bestuurderstoel en nog wat ander klein grut af mocht halen. Ik vrees dat de verkoper ofwel een beter bod gekregen heeft of er geen zin meer in had. Hermano heeft vanmiddag mijn 5 lamellen grille overgenomen, hij had een 7 lamellen grille in de golf zitten, wellicht is dat wat voor je. |
#43
|
|||
|
|||
Naja pittig was peanuts.hahaha
Dat van robbenbos wist ik niet eens hahahaha. Dacht dan vind je mekaar altijd. Was even gezellig leuk mooi net golfje heb je voor zijn leeftijd. De mijne staat nu op 601219 km en nog steeds perfect rijdend met 3000 km per maand. Dus de de jouwe houd het ook wel vol. Ben er blij Origineel misch mooier ,maar wil een oplossing voor de nacht en proberen met xenon, vandaar heldere koplampen. Leuk uurtje minimeet. Half 2 vertrokken weer onderwegnaar winschoten waar ik 15.00 verwacht werd. Stuitertrut maar even de 185 aan laten tikken ze had wel even een speelkwartier verdient en 15.01 precies in winschoten. vanacht om half 2 de auto na een dikke 350 km weer uit gezet. |
#44
|
|||
|
|||
Een middagje staan poetsen, hij staat er weer fraai bij (met 2 gelijke lampen)...
|
#45
|
||||
|
||||
Quote:
en die auto maar gillen: verlaag mij!!
__________________
Huibert VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family |
#46
|
|||
|
|||
Zeker, dat roept ie al een paar weken 😉, hij moet netjes op zijn beurt wachten, er staat nog meer te gebeuren.😎
Vandaag ook het elektrisch circuit aangepast, stroomtechnisch werkte het niet naar behoren, iedere radio die ik aansloot trok de accu leeg. Dat heb ik nu opgelost door nieuwe bedrading te trekken en de extra doorgeluste draden weg te halen. Degene voor mij, of daarvoor had waarschijnlijk een knijptang fetisj, ik heb wel 40 a&p stukjes weggehaald. Een nieuwe achterklep gescoord in mijn kleur, deze wordt verzonden, dan kan die er volgende week ook op. Heb ik twee vliegen in 1 klap, en de achterruit verwarming werkt weer, en ik ben van een nare deuk af. Daarnaast een oplossing gemaakt voor mijn 5 gaat Victor stuur op een 6 gaats Stuurnaaf, moet ik nog even afmaken volgend weekend. Dus die verlaging komt er ook nog wel, alhoewel ik vermoed dat dit las volgend jaar wordt. |
#47
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Huibert VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family |
#48
|
|||
|
|||
Het is iets warmer en redelijk droog, dus we gaan weer verder.
Ik heb een onlangs een goede opmerking gehoord over de kitrand, deze vandaag weggekrabd, en ja hoor, roest, het viel me mee, maar het wegschuren, verzinken en spuiten was wel nodig: Ook had ik een houten stuur met een verkeerde naaf (25mm ipv 17mm), hier heb ik een andere naaf voor gevonden, alleen Victor stuurwielen hebben 5 bouten en de rest van de wereld 6. Opties als dichtlassen en opnieuw uitboren met een kolomboor kwamen in me op. Maar na een goede zoektocht, heb ik een naaf met een waardeloos stuur gevonden voor een klein prijsje. Vandaag gemonteerd: Stuur eraf en het kleine naafje wordt zichtbaar: Stuur erin: Hij zit, stuurt lekker en hou(d)t lekker vast. Maarrrrr, iets klopt er niet, ik weet niet wat, maar al op het moment dat ik hem erin had zitten voelde ik geen golf van tevredenheid door me heen gaan, geen gelukzalig moment van weer een stukje verder. Niets van dat, het lijkt wel, alsof het stuur me tegenstaat in combinatie met de rest van de auto. De kleur, het materiaal, de uitstraling, ik weet het niet, maar de combinatie werkt niet voor me. Ik vrees dat deze binnenkort weer vervangen wordt door het originele exemplaar. Natuurlijk geef ik hem een paar dagen de tijd om te wennen. Wat vinden jullie? |
#49
|
|||
|
|||
Ik vind het leuk ogen zo. Hoe staat het met de gele Arosa?
|
#50
|
|||
|
|||
Die is de APK doorgerold en rijd nog steeds, mijn vrouw verplaatst zich er meestal in. Alhoewel voor de afstanden ik hem ook meeneem.👍
|
#51
|
||||
|
||||
Quote:
ik snap wat je bedoeld, het is geen goede match met de rest van de auto. Misschien als je een set nep-hout op de dash plakt gaat het beter
__________________
Huibert VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family |
#52
|
||||
|
||||
Huh? Ik zie net op MP dat de Golf verkocht is!?
|
#53
|
|||
|
|||
Jazeker, hij heeft een nieuw baasje gevonden.
Redenen: - ik maak meer kilometers, en mijn vrouw ook. Dan is een golf 2 niet ideaal - uit de ervaring geleerd, dat ik minder handig ben, dan ik graag zou willen. Veel kleien kwaaltjes kosten mij handenvol geld omdat ik het moet laten doen. - de ramen besloegen zo snel dat ik niets meer zie, voor deze eindelijk helder zijn, zijn we een flink stuk verder. En ik miste gewoon de stuurbekrachtiging, een airco, een centrale deurvergendeling, zeker gezien de stijgende kilometers. Het is een daily geworden, en dan wil ik iets meer comfort. Derhalve de verkoop, en het afscheid alhier! Dank voor de goede adviezen en veel plezier gewenst met de hobby 👍 |
#54
|
||||
|
||||
jammer, we zullen je verhalen missen
__________________
Huibert VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family |
#55
|
|||
|
|||
het heeft even mogen duren, bloed kruipt waar het niet gaan kan, en ik ben weer in de race voor een golfje 2.
Ditmaal geen automaat, maar bij voorkeur een 1,3 of een 1.8 uit een wat later bouwjaar. (na 1988). Met stuurbekrachtiging en motorisch wat minder werk. Ook niet als primaire auto, maar als wagen voor erbij. Het mag dus echt een hobby karretje blijven. Woensdagavond gaan we kijken naar een 1990 1.8 model met bijna 250.000 km op de klok. Wel pas twee eigenaren gehad. Dan beginnen we weer opnieuw, en met frisse moed. |
#56
|
|||
|
|||
Welkom terug
|
#57
|
|||
|
|||
En is het de 1,8 uit 1990 geworden?
|
#58
|
|||
|
|||
Helaas, nee deze wat er te erg aan toe voor mij.
Morgen weer kijken naar twee exemplaren |