#1
|
||||
|
||||
Joost zijn VW Bora MK4 project
Heb 7 jaar lang in een Seat gereden. Het ging om een Seat Leon 1.6 16v uit 2001. Een stella uitvoering, kaalste van het kaalste zeg maar.
Na 7 jaar sleutelen zag de auto er zo uit. Was onderandere voorzien van: - Cupra R ombouw (zowel exterieur als interieur) - 20vt motor met K04-064 turbo op 340pk afgesteld - Porsche Cayenne Big Brake kit - Matt Silver wrap met hoogglans delen Al het sleutelen deed ik zelf, en het ombouwen ook. Meestal met hulp van anderen omdat die het ook leuk vonden. Maar nadat ik er 3 maanden terug een 6 bak achter gehangen had en nog niet zo lang terug weer een kapot druklager had was ik er klaar mee. Tijd om door te gaan. De Leon ligt inmiddels grotendeels in onderdelen uit elkaar en het meeste is al verkocht. Ik kwam een maand terug een mooie Bora tegen bij een garage bij mij in de buurt. Dolfijn grijs, compleet standaard en luxe uitgevoerd. 1.6 motortje erin en niet teveel kilometers. Dus een kijkje wezen nemen en beviel prima. Tjah, de 105pk wegen niet op tegen de 340pk die de Leon had. En ook het onderstel was het beste te vergelijken met een boot:P Maar dat valt allemaal op te lossen. |
#2
|
||||
|
||||
Omdat ik in de Sign industrie werk heb ik genoeg "ervaring" en middelen om er gelijk een eigen touch aan te geven.
Achterklep gecleaned 6000k bi xenon geplaatst B-stijlen hoogglans zwart gemaakt Lamellen van de grill hoogglans zwart gemaakt. Alleen de 2e zijn nu nog in kleur. Vond ik wel grappig. Last edited by JSB : 04-12-2016 at 18:30. |
#3
|
||||
|
||||
Toen op zoek naar een dik setje wielen. Heb altijd een zwak gehad voor de Rotiform IND's. Liefst als breedsetje. Dus zo gezegd, zo besteld.
Voorvelg: 18' 8,5J ET35. Achtervelg 18' 9,5J ET35. Had rondom 225/40R18 bandje gehaald. Voor gaat dat prima, maar achter was het toch een hele tour om er lucht in te krijgen. Met een busje remmenreiniger lukte het niet, fietsband niet enzo... Uiteindelijk heeft de Euromaster er lucht in gekregen maar ook die lukte het niet met de luchtketel. Terwijl het volgens mij nog wel mee valt hoeveel de band te smal is. Toch Uiteindelijk dus gelukt en toen ze gemonteerd zaten moest ik even wennen. Toch niet helemaal de look die ik wilde. Maar na een kleine photoshop uitdaging waardoor de auto een kilometer omlaag ging zag het er toch wel bruut uit. Dus moest een schroefset besteld worden. Last edited by JSB : 04-12-2016 at 18:36. |
#4
|
||||
|
||||
Dus de zoektocht naar een schroefset kon beginnen. Heb een heel tijdje op de Leon een Sjaak Schroefsetje gehad en was daar prima over te spreken. Totdat ik een setje van DTS-line tegen kwam. Het zusje van AP. En toen ik hoorde dat het eigenlijk gewoon hetzelfde was en sommige zelfs AP stickers onder de DTS sticker vonden was ik om. Mooi budget setje voor weinig geld. Dus dat besteld.
Naast het verlagen en andere wielen had ik nog wat andere plannen voor de Bora. Zo vind ik de SML's super dik op een Bora, en ook aan het gemis van mistlampen wilde ik iets doen. Dus die besteld en die kwamen vrijdag binnen. Dus de dremel gepakt en aan het slijpen en vijlen geslagen in de bumperstrip. En aan de binnenkant met een lijmpistool vast gezet. Toen de mistlampen set uitgepakt. Heel "sjiek" dat chrome, maar niet voor mij. Dus stukje zwarte wrap-folie gepakt en de kapjes zwart gemaakt. In combinatie met de SML's en de nieuwe luxe platen levert het gelijk een heel ander plaatje op. Komt nog een beste puist licht vanaf. Last edited by JSB : 04-12-2016 at 18:44. |
#5
|
||||
|
||||
Toen dat er allemaal opzat kon ik 's middags beginnen met het verlagen van de Bora. Iets waar ik het meeste naar uit keek want dat zou de looks compleet maken. Tenminste, dat was de bedoeling. En het viel zeker niet tegen. Het schroefdraad is op maar denk dat het nog wat gaat inzakken. Maar dit staat al een heel stuk beter.
|
#6
|
|||
|
|||
Dikke Leon zeg. En de Bora gaat ook al mooi die kant op. Komt hier ook zo'n dik blok in?
|
#7
|
||||
|
||||
Voorlopig nog niet. De 1600 is mooi betrouwbaar nu. En heb 1 keer de weg bewandelt van de blok ombouw (incl dagje lelystad enzo). Dus geen idee of ik dat nog een keer wil. Misschien ooit eens een VR5 of VR6 kopen of erin hangen....
|
#8
|
||||
|
||||
lekker bezig! toch altijd nog wel fan van de look van de bora
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#9
|
|||
|
|||
dikke bora man, heb zelf een jetta vind leuke autos en ben gek op de kofferbak ruimte, vooral om dat ik nogal erg groot liefhebber ben van audio install´s is die ruimte erg fijn haha.
hoe heb je die B stijlen hoogglans gemaakt? gewrapt? |
#10
|
||||
|
||||
Je hebt zeker een bult ruimte achterin. Vind alleen het gat nogal klein. De Leon heeft natuurlijk de hele klep. Kon je gewoon stapelen tot het raam. Wordt hier lastiger.
En B-stijlen inderdaad gewoon met zwarte wrapfolie. Raamrubbers even opzij halen zodat je er netjes onderdoor kunt. En je hebt speciale "Knifeless tape". Dit plak je er op voordat je de folie opplakt. In dit geval horizontaal aan de bovenkant en de onderkant. Als je dan de zwarte folie geplakt heb, kan de Knifeless tape door de folie snijden en zo snij je niet in de lak en hoef je niet van tevoren je folie op maat te maken. |
#11
|
|||
|
|||
oh ja ik vind dat wel erg netjes... zou jij dit evt. voor mij kunnen doen mits je een beetje in de buurt zou wonen haha. en wat t zou kosten...
mvg |
#12
|
|||
|
|||
Fraaie wagen, motorisch zal het even wennen zijn 😉
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
dit herken ik wel van mijn AP sets, die gaan gewoon niet zo laag. Ik heb het opgelost met Kean verlaagde veren, dan komt het goed
__________________
Huibert VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Weet niet waar je vandaan komt? Ik zit in de buurt van Alkmaar. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Zeker weten. Maar goed, rijd vooral woon-werk. Dus wel lekker zuinig. Zat wel al stiekem te kijken naar een VR6 uitvoering. Maar die zijn er bijna niet in Nederland. Dus misschien een keer in Duitsland shoppen. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Zo laag hoeft het ook niet. Hij staat al vrij breed aan de voorkant. Dus als ie nog iets inzakt vind ik het wel mooi zo. |
#17
|
||||
|
||||
Mooie wagen, zelf een lange tijd een Bora vr5 gereden. Heb je met je huidige verlaging geen probleem met de aandrijfassen en de stabilisatorstang? let hier op, ik had het toen niet direct in de gaten en ik had toch al een mooie groef gesleten in de aandrijfas. heb dit toen opgelost door een v6 stabilisator stang te monteren welke onderlangs loopt ipv bovenlangs.
Wat trouwens erg mooi is op een bora(had ik zelf ook) zijn een setje amerikaanse jetta GLI achterlichten. Past dan mooi bij je voorste sml.
__________________
Golf MK2 1.6TD 1989 (sold) Golf MK2 GT Special 2.0 Passat variant 2.0 TFSI 2008 |
#18
|
||||
|
||||
De aandrijfassen zijn zo verschrikkelijk dun dat ik daar geen last van heb. Had ik met de Leon ook geen last van toen het 1.6 blok er in lag.
Lampen wil ik inderdaad misschien nog wat aan doen. De lenskoplampen vind ik ook wel chique staan. GLI achterlichten ook. Net als dat bumperpakket. Maar dan gaat er weer veel geld in zitten. |
#19
|
||||
|
||||
Nou ik heb het 10 dagen kunnen weerstaan. Deze week setje Lenskoplampen besteld en GLI achterlichten.
Kwam tijdens het surfen dit nog tegen... Nou heb ik de auto voor de kleur gekocht. Maar deze is gewrapt in Gloss Black Rose._/-\o_ Misschien toch een nieuw kleurtje. |
#20
|
||||
|
||||
De koplampen kwamen gister binnen. Setje us lights had ik nog niet gemonteerd in de bestaande lampen dus die netjes weg gewerkt in de units. 6000K bollen erin en nu liggen ze klaar om gemonteerd te worden. Als het weer een beetje mee zit zaterdag.
|