#21
|
|||
|
|||
waar kom je vandaan? misschien handig om te weten voor mensen die hulp aan willen bieden. lassen kan ik niet maar schoefsetje monteren wel, ik kom uit de regio Roosendaal.
|
#22
|
||||
|
||||
ik heb deze via Ben Geerenstein in Ede (http://www.bandenservice-ede.nl/), TA technics, net iets beter dan een Sjaak set maar in de prijsklasse van rond de 200 euro
Mijn set is gemonteerd door een maatje van me in Bemmel, Ben kan het trouwens ook voor je regelen maar die zal het niet doen voor een biertje en een ferme handdruk ben ik bang En ehh, mijn project mist ook de ombouw met volledig leegtrekken van de motorruimte maar is er voor mij niet minder leuk door
__________________
Huibert VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family |
#23
|
|||
|
|||
Zelf ben ik woonachtig in het mooie Purmerend, nu hoor ik u denken, Purmerend, hmm..
Dat klopt, we zijn het anusje van Amsterdam, het gros rijdt in een station Astra en drinkt schultenbrau bier van de Aldi. Behalve ik, ik rijd in een golf en lust geen bier Dank voor de reacties mannen, de afstand hoeft geen probleem te zijn hoor, ik kan rijden (althans, dat denk ik zelf). Ik heb een afspraak staan voor aanstaande maandag voor het laswerk, en de zakkende koelvloeistof, ik vrees toch een beetje voor de koppakking. Misschien zit ik me bang te maken voor niets, maar als ik Google kom ik verhalen tegen die ik herken. (Wijze les, Google nooit je ziekte symptomen, anders denk je dat je morgen de pijp aan Maarten gaat geven Maar ik las wel dat soms met een hele koude start, de motor op drie cilinders lijkt te lopen, herken ik wel. Voor even en dan is het weer goed overigens. Er verdwijnt koelvloeistof en ik zie witte rook uit de auto komen bij een koude motor, flink wat ook. Mijn medeweggebruikers denken dat er een nieuwe paus gekozen is. Bij een warme motor zie ik het niet meer, maar ik zie ook geen lekkage van koelvloeistof. Geen motor die tijdens het rijden inhoud, geen olie in het kvs reservoir maar toch verbruik van kvs. Ra ra. Nou ja, maandag gaat ie naar een vw garage die gespecialiseerd is in oude vw modellen. We wachten het af. Mocht het de kop wel zijn, ben ik de sjaak, die is prijzig en ben ik bang dat ik meteen mijn Duitse lieveling in onderdelen kan aanbieden hier 😉 Ik zal eens even zoeken voor de schroefset die je noemde mk1-addict en Japie, mijn dank voor het aanbod, top 👍 |
#24
|
|||
|
|||
En hij is weer terug, laswerk is gedaan. De rotte veerschotel is helemaal doorgelast en ziet er weer uit als nieuw
De lekkage, niet lachen nu, bleek de dop van het KVS vat te zijn. Het overdruk ventiel was defect, dus kon hij de druk niet kwijt, waardoor hij het KVS eruit gooide. Gelukkig mag de crisis blijven en gaat mijn volgende topic niet: "sloop de crisis" worden....😉 Nu een baar deurbakken scoren, speakers erin, en verlagen die hap 👍 Last edited by Marxje : 05-11-2016 at 09:12. |
#25
|
||||
|
||||
Hij kon z`n druk wel kwijt dus....normaal houdt hij het systeem op druk, waardoor het kookpunt verhoogd wordt....op het moment dat hij kapot is en z`n druk verliest, zal het kvs gaan koken en naar buiten komen.
Verder zou ik die kitrand even wegkrabben, want zo te zien zit hier ook roest/ellende onder
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#26
|
|||
|
|||
Dank voor de verbetering René
Ik zal volgend weekend beginnen met de kitlaag wegkrabben, ik zie inderdaad wat je bedoelt, hopelijk valt het daaronder mee. Dit weekend voornamelijk regen, ik was vol enthousiasme bij de auto bezig om wat speakers te vervangen. De 8,8 cm speakers bij mij doen het niet. Of beter gezegd, een is er gedemonteerd, en de ander is gemaakt van karton uit Poolse pornoblaadjes, dus deze kraakt, steunt en piept dat het een lieve lust is. Ik las al dat je er met enige aanpassing een 10cm speaker in krijgt, zolang deze maar low profile is, zodat je niet in de knel komt met je verwarmings buis. Twijfel slaat toch weer toe, ik had al min of meer besloten dat er voorin een setje JBL GTO-329 speakers moet komen. En in de deurbakken 2x 13cm speakers. Maar nu twijfel ik toch weer. Die jbl zijn 69,- euro, de helix blauw low profile waar ik over gelezen heb, zijn 55,- euro, maar wel 10cm ipv 8,8. Achterin kan ik nog ovalen speakers plaatsen en dan kiezen om de voorspeakers te versterken. Iemand daar een idee over? Of ervaring mee, 8,8 vs 10cm in het dashboard? Deurkaarten met bakken gevonden, die ga ik naar planning volgende week ook monteren, maar gezien de winter eraan komt, en de garage niet van mij is. Zal het op straat moeten gebeuren. |
#27
|
|||
|
|||
Vanaf vrijdag wilde de auto maar niet starten, lampen, radio en blower ok, maar starten ho maar.
Startkabels en meteen starten. Stukje gereden, accu weer netjes vol. 2 dagen later hetzelfde probleem. Googlen op het probleem, mogelijk defecte accu. Of iets wat de auto leegtrekt. De accu is een 44ah, en pas 3 jaar oud, die zou toch nog niet af mogen zijn. Lekstroom gemeten en daar kwam uit naar voren dat de radio zelfs in "uit" modus een flinke hap stroom pakte, zoveel dat de auto niet meer voldoende overhad om te kunne starten. Radio eruit, was een krijgertje. Sinds gisteren probleem niet meer voorgekomen. Ik heb goede hoop, maar wacht het toch nog even af. Overigens besloten om de dubbele koplampen toch weer te verwijderen. Ik heb een originele 7 lamellen grill gevonden en twee nieuwe koplampen gescoord. Volgend weekend maar even inbouwen. Mocht er animo zijn voor de gti grill met hella verstralers, hoor ik het graag. Zal deze ook te koop zetten zodra mijn grill erin zit. In een opwelling uit een mk1 cabrio de middenconsole met meters gehaal, maar hier ga ik ook niets mee doen. Ook deze zal ik te koop zetten. Neig overigens wel meer en meer naar een motorswap. Een gti motor (kr) met een handbal zou ideaal zijn. 1.8 20v of vr6 nog mooier, maar veruit boven budget. (De garagist rekent hier circa 3000-3500 euro voor, omdat het hele onderstel vervangen moeten worden). Een gti inbouw is makkelijker en bovendien ben ik dan van die automaatbak af. Die zuipt harder dan een havenarbeider op vrijdagmiddag. Toch maar eens goed overdenken. Met een gti motor blijf ik binnen de 40% vermogenstoename dus herkeuring hoeft niet. Ook het aantal cilinders blijft gelijk. jullie enig idee wat dit zou moeten kosten? |
#28
|
||||
|
||||
Toch maar eens goed overdenken. Met een gti motor blijf ik binnen de 40% vermogenstoename dus herkeuring hoeft niet. Ook het aantal cilinders blijft gelijk.
ik denk dat je een rekenfoutje maakt, van je huidige 75 naar 139 van de KR is toch echt meer dan 40% toename Voor inbouw zou ik Bolku aanraden in Angeren, gast met verstand van zaken
__________________
Huibert VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family |
#29
|
|||
|
|||
Je hebt gelijk Huibert, ik ging ervan uit dat deze 109 pk had.
In dat geval nog geen man overboord, met de donor gegevens en het feit dat de kr in een golf 2 geleverd is, kan ik deze zonder te veel administratieve rompslomp hanteren. Eerst maar eens opvragen wat dit moet kosten, een hobby is leuk, en mag best wat kosten, maar als het om 2500,- euro gaat is de lol er wel af 😉 Overigens, ik heb een TA technics schroefset besteld, deze komt er binnenkort ook onder. Heb nog zitten twijfelen tussen verlagingsveren en een schroefset, maar de schroefset wint het. We leren nog steeds bij 👍 |
#30
|
|||
|
|||
Bolku gemailed, maar deze doet geen hele swaps meer helaas.
Zijn er nog meer bekende adressen die een motorswap kunnen uitvoeren voor een schappelijke prijs? Hebben jullie wellicht een ander adres/suggestie? |
#31
|
||||
|
||||
Quote:
als je wat lager gaat dan adviseer ik je om de bumpstops in het schroefset in te korten, ik heb ze er zo onder gezet en het ding stuitert als een mallen in het kader van "we leren nog steeds bij"
__________________
Huibert VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family |
#32
|
||||
|
||||
Quote:
Jammer dat Jeroen dat niet meer doet, hij is echt een vakman Ben ik even uitgedacht helaas
__________________
Huibert VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family |
#33
|
||||
|
||||
Ik zou zelf niet zo snel bakken met geld in een motorswap steken voor deze golf. Voor dat geld kun je beter in deze golf blijven rijden, en zoeken naar een nette 1.8 met handbak of iets dergelijks. Heb je doe gevonden, dan zet je de huidige weer te koop.
In ieder geval de auto goed inspecteren op roest en zwakke punten, voordat je er duizenden euro's in stopt.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#34
|
|||
|
|||
Heb je gelijk in Martie, en hij rijdt ook prima. Roesttechnisch gezien is ie lekker bij. En deze wordt steeds beter.
Misschien toch maar op zoek naar een 2e erbij. Voor nu gaan we even lekker verder, ik kon gebruik maken van de garage van mijn lieve schoonouders en dat is wel lekker in dit weer. De oplettende lezer had al gelezen dat ik een originele 7 lamellen grill gescoord had. Deze moest er natuurlijk in. Ook de lampen werden erg slecht, bij een stond het water in de lamp, heb nog overwogen om er een goudvis in te stoppen, maar dat leek me geen goed idee. De enige andere lampen die ik had, waren heldere smoke lampen. Niet bepaald mijn keuze, maar goed, het is beter dan de goudvis. Het werk begint, grille eraf: Lampen vervangen en 7 lamellen grille erop, zoals ie hoort: Nu nog 2 originele lampen vinden, goed en compleet. De sloperijen hier in de buurt zijn een beetje uitgeput vrees ik. |
#35
|
|||
|
|||
wil ze eventueel wel ruilen .
Heb er 2 goeden in maar wil over op xenon dat schijnt niet tegaan met originelen. Vanwege vele km en nachtblind |
#36
|
|||
|
|||
Klinkt goed, ik heb je een private Message verzonden.
|
#37
|
|||
|
|||
geen pb gevonden maar 1 terug
|
#38
|
|||
|
|||
Vandaag een productieve dag gehad, veel gereden met de golf die het nog prima uithoudt.
Ik had namelijk afgesproken met Hermano, om van lampen te ruilen, hij mijn smoked lampen en ik zijn originele lampen. Gezien hij een pittig stuk rijden van mij vandaan woont, hebben we allebei de helft gereden en elkaar ontmoet in den oever. Het robbenoordbos om precies te zijn, en dat maakt me een beetje zenuwachtig, de eerste drie hits van robbenoordbos leverde resultaten op van homolove, eroman, en nog een andere vage datingsite voor heren onderling die elkaar hier treffen. Nu ben ik niet bang dat ik opgewacht wordt door een stel roma-families die er dan luid lachend met mij auto vandoor gaan, want zo gewild is deze nu net ook weer niet.... Maar toch, hoe ga je uitleggen aan bekenden of aan oom agent dat je bij het robbenoordbos samen met een andere kerel staat te sleutelen aan je auto. Het kan erger, als je een lekke band krijgt en iemand biedt aan om je te helpen "krikken" wordt het pas echt spannend. Dit viel mee, en na een ontspannen rit over de A7 naar het noorden kwam ik heelhuids aan op de plek van bestemming. Onderweg nog een leuke mark 2 gti tegengekomen in dezelfde kleur, fraaie wagen overigens. Uiteindelijk, en eigenlijk zoals altijd ben ik bang om te laat te komen en ben ik veel te vroeg. Ik kom aan, en ja hoor, drie auto's met beslagen ramen met in iedere auto een wulps kijkende heer. Twee met Tsjechisch kenteken. Vertwijfeld vroeg ik me af of ik op de goed plek ben, ben ik per abuis terecht gekomen op de set van "saunaboys from prague"? Of nog leuker, interrumpeer ik hier een drugsdeal? Moet ik uitstappen, nors kijken en vragen: "did you bring the money from Vinnie?" Zo gauw als dat ze er zijn, rijden de heren weer weg, een auto achterlatend. Stiekempjes een beetje opgelucht wacht ik netjes tot Hermano op komt draven. Een tijdje later, komt er een rode golf 2 diesel aangereden en kunnen we kennis maken. Twee golfjes, achter elkaar, naast een zonnig IJsselmeer. Een leuk tafereeltje. Lampjes zijn snel gewisseld, en even laten staan we tevreden te kijken naar de auto's van elkaar. Daarna tevreden naar huisgereden, onderweg nog even gestopt bij Erik om ook daar wat op te pikken. Nu zit ik thuis en ben ik twee kennismakingen rijker, beide vriendelijke mensen. Wie weet tot een volgende keer, of op een meeting.👍 Het werd wel weer pijnlijk duidelijk dat de auto omlaag moet hoor, als ik hem zo zie staan naast de golf van Hermano, krijg ik hoogtevrees. Terugweg heeft de golf zich ook voorbeeldig gedragen, even de 150 aangetikt op de teller, en ook dat lukt nog prima. Op de teller dan, dus ik vermoed dat de afwijking erg fors is 😉 Waar ik eerst niet veel harder dorst te rijden dan 110 km/h, komt de wagen wat meer los. |
#39
|
||||
|
||||
Quote:
Hij spreekt de waarheid, kijk maar: ;-) |
#40
|
|||
|
|||
Quote:
Hahaha! Zo heeft het 'laag' rijden mij ook in een situatie gebracht waar ik even gek van opkeek. Ik was een paar jaar geleden terug richting Almere gereden om wat interieur delen op te halen. Bij het wegrijden uit de parkeerhaven die, zeker een cm of 25 hoger lag dan de straat (Ja geen grap) bonkte er iets verschrikkelijk hard tegen de onderkant van mijn auto aan. Onderweg had ik even stress door de bonk want als het de carter was.. nouja je snapt het wel. Dus was ik even gestopt bij het eerste de beste tankstation aan de A27. Terwijl ik het subframe en carter bekijk zie ik in mn linker ooghoek een gozer aan z'n kruis cuppen en wat lokroepjes te doen vanuit de bosjes. Fok die carter maar dacht ik want ik ben bijna thuis.. |