#1
|
|||
|
|||
Golf 2 valt uit tijdens het rijden
Hallo,
Mijn golf 2 valt af en toe tijdens het rijden uit! Soms gaat die na een paar sec weer vanzelf aan als ik het gas flink in trap, maar het kan ook dat die niet meer aangaat! Moeten hem dan aandrukken of even wachten en dan kan ik hem wel weer starten. Het maakt niet uit welke snelheid ik rij. Heb het op de snelweg gehad, voor een kruispunt, in de bocht of gewoon op een 80 weg. De zekeringkast is vervangen en een relais maar daarna viel die nog een x uit! Iemand hier ervaring mee?? Ga nu niet echt met een veilig gevoel de weg op.. Alvast bedankt! |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Sorry snap even niet wat je hier mee bedoelt.. waaraan kan ik het merken mocht die niet genoeg benzine krijgen? Heb totaal geen verstand van auto's, en mijn pa is ook niet de grootse held. Vandaar dat ik dit forum raadpleeg. Last edited by J.Hogenelst : 21-11-2016 at 22:15. |
#4
|
|||
|
|||
Wat voor motor ligt erin?
Benzine? Met carb of injectie? Of diesel? Ik heb dit een keer met een 1.6 PN benzine gehad, toen had ik het alleen met kouder weer (<7 graden buitenlucht). Dit was doordat de lucht in de carburateur bevroor omdat de voorverwarming via het uitlaatspruitstuk kapot was. Toen kon hij ook zo na 30-45 minuten rijden ineens uitvallen, en na 3 min gewoon weer starten en doorrijden voor de volgende 30 minuten
__________________
Polo Bluemotion 1.0 2016 - daily voor de vrouw Jetta mk2 1.6D 1986 - daily Seat Leon 1.9 TDI 2005 - verkocht Polo 1.9 sdi 1999 - verkocht Golf mk2 1.6 PN 1991 - verkocht |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
GOLF CL 40KW U9 Bezine. Volgens mij is het een injectie. Maar ik heb dit ook als de temp hoger is dan 7 graden, enig idee wat dan zou kunnen zijn? |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Als je niet veel verstand van auto's hebt dan kan je dat niet testen, je moet brandstofdruk meters enz aansluiten. Ik zie dat je zegt dat het een motor met injectie is? Dan ligt het misschien in de afstelling maar ook daarvoor heb je wat verstand van auto's nodig. Verder heb ik geen ervaring met die motoren |
#7
|
|||
|
|||
Ik heb ongeveer hetzelfde met mijn 1.3
Auto valt spontaan uit, ook op random plekken, zonder haperen of stotteren. Ik kan hem alleen niet meer starten tijdens uitrollen,verlichting en alles werkt. Als ik dan stop dan kan ik hem gewoon weer starten... Wat heb ik vervangen: Bobine, rotor, verdeelkap, massakabel en ontsteking -> Probleem bleef. TOen bougiekabels, accu en het contactblokje in contactslot vervangen. Vooralsnog is het weg gebleven maar ik heb nog maar 50km kunnen rijden. Vorig jaar precies hetzelfde euvel gehad, toen heb ik enkel het contactblokje vervangen en was het probleem weg. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Dankje voor je reactie! Ga na die dingen even kijken! Ja de ene keer kan ik hem ook pas weer starte nadat ik hem heb uitgezet, en andere x ging die na een paar seconden weer vanzelf aan! |
#9
|
|||
|
|||
Bij mij is die niet vanzelf weer aan gegaan. BIj mij lijkt het echt een elektronische iets te zijn. De motor valt gewoon plots uit zonder hapering of stoten
|
#10
|
|||
|
|||
Dit is vrijwel zeker een defecte Hallgever die in de stroomverdeler/ontsteking zit ingebouwd.
Probleem: de Hallgever raakt gemagnetiseerd en geeft geen of slecht toerentalsignaal meer aan de regelaar. Dit is bij de 1.3 injectie (motorcode NZ) het enige toerentalsignaal. Als de regelaar geen toerentalsignaal krijgt, gooit hij het brandstofpomprelais dicht en slaat de motor direct af. Als je een toerenteller hebt, kun je dit goed zien doordat bij het uitvallen van de motor de toerenteller niet langzaam terugloopt maar ineens naar 0 slaat. Als je 5 minuten ofzo wacht, wil hij vaak wel weer starten, doordat de magnetisatie stopt. Oplossing: stroomverdeler compleet vervangen of laten reviseren. Last edited by JohanV : 23-11-2016 at 23:18. |
#11
|
||||
|
||||
+1 als eerste verdachte
__________________
Quote:
|
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Dankje wel voor je reactie!! Ga hier meteen mee bezig |
#13
|
||||
|
||||
Tip, hallgever los kost een kleine 80 euro en dan moet ie er nog in.
Complete gebruikte ontsteking kost ruim minder, Is niet nieuw maar kan je 1 op 1 uitwisselen. Wel even aftekenen op het blok zodat je hem niet verdraaid monteert Edit de compleet vervangen tip was al gegeven
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#14
|
|||
|
|||
Ik heb de ontsteking op de sloop gehaald voor 30 euro.
Wel was het nog voorgekomen na vervangen ontsteking. Na vervangen contactblok is het niet mer voorgekomen nu. |