#21
|
||||
|
||||
Ja, dat kan allebei, maar het moet zo weinig mogelijk tijd kosten: daarom de meest logische volgorde. ;-)
Overigens: met een 100W soldeerpistool is het in 10 seconden gepiept, daar zal mijn accu geen probleem mee hebben. Als het zich laat solderen tenminste, en dat weet ik helemaal niet zeker... |
#22
|
||||
|
||||
Ha, de voiture heeft weer voor 2 jaar APK! 30 jaar oud, mankeerde gewoon niks. :-)
Ondertussen even rondgekeken op het terrein. Er stonden weinig VW's, en maar één Golf 3... Die gaan kennelijk meteen de shredder in! ;-) Een paar foto's, de mooiste auto's eerst: |
#23
|
||||
|
||||
Zo, APK weer 2 jaar verlengd, moest alleen "even" een fuseekogel vervangen, dat is geen leuk klusje (understatement). ;-)
De sloperij waar ik de foto's in de vorige post maakte bewaart inmiddels ook geen Golf II meer... :-( |
#24
|
||||
|
||||
Mwoaah...koud kunstje toch, zo`n fuseekogel vervangen bij een MKII?
Gefeliciteerd met de APK!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#25
|
||||
|
||||
Ander stuurwiel gescoord:
Nergens voor nodig, maar ik had er al een tijdje zo'n zin in! ;-) Last edited by Erik Baas : 22-09-2016 at 18:51. |
#26
|
||||
|
||||
Mooi!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#27
|
||||
|
||||
Ziet er mooi uit idd.
__________________
Golf II Madison 1.8 '90 SOLD Golf II GTI 16v KR '86 SOLD Corrado 1.8 T '89 SOLD Golf I Cabrio G60 Kompr '89 SOLD Golf II CL 1.6 '85 SOLD Golf II VR6 '91 SOLD Golf II Fire and Ice GTD '91 5-deurs SOLD Golf II GTI 8v EV '84 1984 |
#28
|
||||
|
||||
Quote:
Zeker, en voor een leuk prijsje. Ik dacht "nu of nooit", want op ebay en MP zie ik de prijzen al stijgen tot ruim boven de 100 euro (voor een leren exemplaar)! |
#29
|
||||
|
||||
Zo! Nieuwe verdelerkap en rotor, bougies schoongemaakt en afgesteld op 0,7mm, en de stofzuiger losgelaten op het luchtfilter, toch altijd weer verrassend hoeveel lekkerder het motortje dan start en loopt! :-)
Zag ik weer dit dingsigheidje, en vroeg ik me weer af wat het is en waar het toe dient: Er zijn twee dunne slangetjes op aangesloten aan de onderkant. Ik heb geen idee... Iemand? Please? ;-) |
#30
|
||||
|
||||
Thermostaatje voor de luchtklep in de inlaatbuis.
Werkt op vacuum van de carburateur. Zorgt ervoor dat bij koude motor de klep in de inlaatbuis naar de warme inlaat (buis op uitlaatspruitstuk) gaat. en als de motor ver is opgewarmd dat deze op de koude inlaat gaat staan. Dit is in de winter trouwens vooral de warme inlaat vanwege de lagere buitentemperatuur. Mocht er trouwens iets niet aangesloten zitten heb je dus een vacuumlek en daarmee eventueel problemen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#31
|
||||
|
||||
Ik snap 'm, dank je!
|
#32
|
||||
|
||||
Foute boel: de motor (HK, 1.3l, carb., 1984) stopte er ineens mee, net nadat ik weggereden was. Met lang doorstarten en plankgas wil 'ie uiteindelijk wel weer lopen, maar niet meer dan een stationair toerental, en met het geluid van een scheepsdiesel (met een tik er in). En als ik maar denk aan het bewegen van het gaspedaal slaat 'ie alweer af.
Ik dacht eerst aan een vacuumlek (ergens een slang losgeschoten?), maar alle slangen lijken er goed op te ziten (en lijken me niet lek). Bovendien werkt de rembekrachtiger zoals het hoort, dus dan denk ik toch dat het vacuum goed genoeg is? * De olie is nog vrij schoon, en goed op peil. * Het benzinefilter staat half vol, zoals altijd. * Koelvloeistof is ook op peil. * In de carburateur gekeken: choke- en gasklep lijken goed te werken. * Luchttoevoer is ook het probleem niet: als het luchtfilterhuis open ligt verandert er niets. * Ontsteking lijkt normaal te werken, geeft een goede vonk. Zal morgen de bougies eens bekijken; had ik meteen moeten doen, I know. Ik weet even niet meer waar ik het zoeken moet. Kan de distributieriem zomaar een tandje versprongen zijn? Of zit er vuil in de benzine? PS.: Toen ik onder het kleppendeksel keek viel me op dat beide nokken voor de 4e cylinder flinke groeven hebben; kan dat er mee te maken hebben? 't Lijkt er op dat ze (tijdelijk) geen smering gehad hebben, maar na een seconde starten zitten ze net zo dik in de olie als de andere 6, dat is dan toch goed? |
#33
|
|||
|
|||
Ben benieuwd wat het is had soort zelfde verhaal met ren 1.1 golf 1
Ontsteking goed Timing goed Carburateur goed Olie goed Compressie goed Koelvloeistof goed Brandstof goed Maar bleef slecht tot niet lopen dus motor vervangen voor een 1.8 16v PL
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#34
|
||||
|
||||
Ik heb wel eens eerder een distributieriem gezien, maar deze is, eh, anders.... Oeps!
En die zou dus zo'n 28.000km geleden vervangen zijn? Nah... :-( |
#35
|
|||
|
|||
Ze zijn de 0 vergeten, 280.000km of 28 jaar
Duidelijk verhaal, meteen vervangen en hopen dat de schade meevalt |
#36
|
||||
|
||||
Damn, dies wel echt op...
|
#37
|
||||
|
||||
Oei... Een HK is geen vrijloper hoop dat de schade beperkt is.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#38
|
|||
|
|||
Distributiriem te strak gestaan? Die dienen bij dit soort motoren vrij slap te staan. Overigens hebben alle small block motoren vrij slag dus nieuwe riem waterpomp erop en je kan weer rijden.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#39
|
||||
|
||||
zit ook verschil in vertanding oud --> nieuw model, zit rondere tanden v.s rechtere tanden op zoiets geloof ik.
riem en waterpomp moeten wel bij de nokkenas en krukaspoelie passen anders komt t niet goed. |
#40
|
||||
|
||||
Ik weet het nu zeker: de riem is een tandje versprongen. Het goede nieuws: de riem is los geweest om een paar dingen te kunnen checken, en zowel de krukas als de nokkenas kunnen vrij ronddraaien. De schade lijkt dus mee te vallen. Daarna - ik kon het niet laten - heb ik de riem weer gemonteerd en de motor gestart: hij draait, en klinkt weer net als vroeger. :-)
Enfin, nu weet ik dat geld wat ik besteed aan een nieuwe riem etc. niet weggegooid is. Morgen even naar Brezan, ik hoop dat ze dit spul nog hebben! PS.: De waterpomp is 120.000 km oud, heeft het wel zin om die te vervangen? Johan: goede tip, dat wist ik niet. Maar ik neem de oude riem en waterpomp mee naar de winkel, dan zien we het gauw genoeg. Car-pool: de riemspanning leek wel in orde, maar hij kan vroeger dus wel eens te strak gestaan hebben. Marxje: op de teller staat nog maar net 120.000, dus zó erg kan het niet zijn. ;-) |