#1
|
|||
|
|||
Lak spuiten met buiten temperatuur
Hee allen.
Ik heb nog een winterauto staan in 6 verschillende kleuren ofzo. Nu wil ik deze eigenlijk overblazen. Ik heb toevallig een tijd geleden eens zo'n spuit voor op de compressor gekocht en wil deze dus gaan testen. Nu is de temperatuur buiten niet echt gunstig, maar heb geen andere keuze op het moment. Welke lak kan ik het beste pakken? Moet wel redelijk cheap zijn. Alvast bedankt voor de hulp |
#2
|
||||
|
||||
Ik zou waterverf pakken. Lukt het niet spoelt het er wel weer af.
Wat je vraagt is volgens mij niet mogelijk. Zou je nog iets willen wagen, van Hempel heb je 2K industrie lakken die kun je ook bij -60 graden nog verwerken. Maar cheap is dat niet.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#3
|
|||
|
|||
Hmm cheap is toch wel gewenst aangezien het niet heel netjes zal worden meer een oefen projectje
|
#4
|
||||
|
||||
Met een goedkope spuit van de bouwmarkt zal het resultaat sowieso niet denderend worden. Je hebt wel een spuitpistool nodig met de juiste spuitopening voor de betreffende lak, bijvoorbeeld 1,3mm.
Wellicht kun je beter met de roller eroverheen verven. Trouwens...als je binnen spuit maakt het niet uit wat de buitentemperatuur is :-)
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#5
|
||||
|
||||
Rust Oleum lakken, zijn industriele lakken, dus die kunnen tegen een stootje. Kan je spuiten tot 5°C. Heb zelf ook zo een gebruikt voor mijn golf, gewoon omdat het cheap is. Is wel 1K lak, dus minder bestend tegen benzine enz, en de eerste weken is de lak wat kwetsbaar maar eens hij er een tijdje op zit is die echt super sterk.
|
#6
|
|||
|
|||
Ik heb destijds een deel van mijn bus gespoten rond het vriespunt met Wijzonol industrie lak hoogglans. Ook met een heel cheap spuitpistool. Dit is best aardig geworden, maar zoals hierboven ook gezegd, de eerste tijd kwetsbaar. Maar is niet duur in ieder geval!
__________________
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! |