#1
|
|||
|
|||
1.9tdi 1z geen power
Beste Volksforummers,
Ik heb een golf 2 met een golf 3 1.9tdi 1z erin. Stationair draait hij prachtig maar wanneer ik weg wil rijden dan voel je gewoon dat hij niet de power geeft hoe hij het hoort te geven. Tot de 50 kom je nog wel een beetje voorruit maar daarna is het echt een trage sloerie.. Wat al gebeurd/vervangen is: Turbo vervangen (zat speling op de as en klein stukje van de schoep afgebroken) vuildrukregelklep is ook vervangen. De garagist zij dat hier het probleem lag. Wat duidelijk dus niet zo was. LMM schoongemaakt Retour diesel getest Distributieriem nagekeken. Ziet er nog prima uit voor z'n leeftijdje(dachten aan versprongen bij brandstofpomp?) Het gebeurde allemaal toen ik rustig 80 reed op een weggetje en ineens mijn vermogen wegviel. Ik kon niet meer versnellen en alleen maar hetzelfde tempo vasthouden of heel langzaam versnellen. Hij maakt dus wel toeren, maar wil niet even lekker gassen. Ben wel een beetje out of options. We denken aan een verstopte filter of een gare pomp? |
#2
|
|||
|
|||
Heb je al geprobeerd om tijdens het rijden uit te lezen? Met name zijn laaddruk en zo ?
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Nee, nog niet. Moet denk inderdaad toch maar naar iemand toe die dat kan doen. |
#4
|
|||
|
|||
Waar kom je vandaan?
Misschien dat er dan iemand kan zien dat je in de buurt bent en je helpen, Ik verdacht de ecu vol met olie vanuit ervaring maar het kan echt van alles zijn Btw ik heb vagcom en woon nabij hoorn en Enkhuizen (nh) |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Ik kom uit Rijnsaterwoude. Dat is een gat tussen Alphen aan den rijn en Aalsmeer/Nieuw vennep. Als iemand mij uit de buurt zou willen helpen zou dat natuurlijk helemaal geweldig zijn! (zou nu niet zo 1,2,3 weten waar ik nou weer heen moet om m'n auto uit te laten lezen. |
#6
|
|||
|
|||
Dan zit ik n beetje te ver weg voor je ben ik bang,
Alle vacuüm en drukslangen zijn goed? (Niet uitgedroogd of gescheurd of helemaal vol met olie) eveneens de ecu zit niet vol met olie? Kan je zelf goed kijken door hem even open te schroeven en het slangetje van binnen los te halen. Wastegate zelf zit niet vast? N75 is goed aangesloten? Pomp staat op tijd volgens de distributie eveneens de nokkenas en krukas? Al ziet de riem er goed uit kan die wel versprongen zijn. Pomp timing? (Vagcom) Sensoren qua motor en pomp "lmm? ? (Vagcom) Catelysator niet verstopt of uitlaat dicht? Luchtfilter schoon? Brandstof filter schoon? |
#7
|
|||
|
|||
Brandstoffilter is 10k km oud. Kan wel vervangen worden maar zou niet moeten kunnen. Timing heb ik niet naar gekeken, omdat ik dan de hele kap er af moest halen. zit nieuwe turbo in dus de wastegate moet goed zijn. En hij trekt slechter dan een blok zonder turbo.
Waar zit de ecu? Dit heb ik niet nagekeken. Uitlezen is denk beste optie. Het lijkt me niet de lmm sensor omdst het spontaan was. Ben ook elke dag van 9 tot 5 in amsterdam-zuid. Dus kan de auto ook daarheen meenemen. Maar durf eigenlijk momenteel niet ver te rijden. (Als riem versprongen is ofzo) Last edited by kaii : 31-10-2016 at 23:36. |
#8
|
|||
|
|||
Je ecu ligt standaard in de paravaan bij een golf 3
Waar die bij jou ligt kan ik niet voorspellen Ik zou even wachten tot iemand meer uit jou omgeving zich meld die Vagcom heeft |
#9
|
||||
|
||||
Verstopte filter of kapotte inspuitpomp zou kunnen.
Maar deze motoren hebben ook last gehad van een ontwikkelingsfout op de bout die het krukastandwiel van de distributieriem op zijn plaats houdt. De bout lost na een tijdje lichtjes, juist genoeg om het tandwiel de mogelijkheid te geven om onder invloed van het koppel van de motor te verdraaien. Daardoor komt alle trekkracht op de riem te staan op de spie die het tandwiel in de juiste positie houdt, waardoor deze stuk wordt geslagen. Zulke schade ziet er uit zoals op de foto hier onder: Je ziet dat de spie nog maar half zo groot meer is. Dit verkl**t je timing waardoor de motor slecht draait, dit kan van weinig vermogen tot zeer ruw lopen gaan afhankelijk van hoe ver de spie al kapot is geslagen. Als je hier vroeg bij bent kan het worden verholpen en kost het je niet veel. Als je er te laat bij bent zijn al je kleppen en klepstoters stuk, in het beste geval. Dus ik zou dit zeker eens controleren. Als ik het goed heb kwam dit voor bij AAZ en 1Z motoren, ik heb het alvast voor gehad op mijn AAZ motor in m'n vorige Passat. |
#10
|
|||
|
|||
Toevoeging vorige post (gewoon ter informatie) ook de abl in de transporters t4 hebben hier last van
|
#11
|
|||
|
|||
Ook de KR. Van slecht lopen en geen vermogen tot niet meer willen starte
|
#12
|
|||
|
|||
Het is opgelost! Via Marktplaats iemand gevonden die hem uit wou lezen en het bleek toch de luchtmassameter.
|