#1
|
||||
|
||||
Aansluitlip achterruitverwarming los
Een van de aansluitlippen van m'n achterruitverwarming (Golf II 1984) is losgegaan. Ik heb met alle middelen geprobeerd om 'm weer vast te solderen, maar het tin "pakt" niet. Met een soldeerpistool van 100W wordt het niet heet genoeg; met een brander + koperen soldeerstift kan ik wel de lip heetstoken, maar ik durf er niet mee in de buurt van de ruit te komen.
PS.: Ik gebruik 60/40 tin met harskern; met S39 maak je op den duur meer kapot, denk ik. Wat nu? Heeft iemand dit al eens bij de hand gehad? |
#2
|
||||
|
||||
Achterruit wisselen?
|
#3
|
|||
|
|||
Het wil heel soms helpen om de te solderen delen te schuren .. en dan met soldeerpasta extra in te smeren, ook al heb je tin met harskern..
Maar zo als je zelf al schrijft, als het gewoon niet heet genoeg wordt, gaat het niet lukken... |
#4
|
|||
|
|||
Misschien een idee:
Een stukje kabel met een een kant gestripte 20mm en aan de andere kant de benodigde aansluiting ( 6.3mm vlak mannetje of zo, geloof ik ? ) met een stukje alutape tegen de ruit plakken ... en dan met dit: http://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Fies...t-/181311403000 Lijntje trekken naar waar nodig? |
#5
|
||||
|
||||
Ik had het al een beetje opgeschuurd, maar er komt niets tevoorschijn wat op blank metaal lijkt, geen idee wat voor materiaal dat precies is... En omdat het een ERG dun laagje is kun je maar een heel klein beetje schuren.
Geleidende verf had ik al aan gedacht, maar het moet wel eerst goed vastzitten; misschien met superlijm? Ik had ooit een potje met dat spul, maar ik kan het niet vinden. Alutape of koperdraad is ook nog een idee, een andere ruit is mijn laatste optie. Dank voor het meedenken. |
#6
|
|||
|
|||
http://www.frostfighter.com/catalog.htm
Zou dit wat zijn? Daar kun je een compleet nieuwe "defroster" kopen, die %Aldus reclame% beter werkt dan origineel... |
#7
|
||||
|
||||
Niet te geloven dat een bedrijf zich in dit werk gespecialiseerd heeft! Het verhaal op de site ziet er goed uit, maar voor de prijs van zo'n reparatiekit koop ik twee achterruiten! Drie als ik de verzendkosten meereken... ;-P
Enfin, ik heb het lipje met superlijm goed vast kunnen zetten, en na het weekend haal ik een nieuw potje geleidende verf. Nu maar hopen dat dat heel blijft met die nogal grote stroom... Misschien een paar lagen over elkaar heen? |
#8
|
||||
|
||||
Misschien niet de meest ideale oplossing.. maar er bestaat soldeerlijm --> solderen zonder te solderen maar gewoon met elektrisch geleidende lijm.
Loctite heeft geloof ik okk zilver geleidende pasta. Dat erop smeren, voetje erop en dan er overheen kitten zodat alles op z'n plek blijft? Overigens zijn dit niet de mooiste/beste methoden, maar wellicht wel makkelijk als het echt niet te solderen is.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#9
|
||||
|
||||
|
#10
|
||||
|
||||
Ja, we bedoelen het zelfde. Ik heb Womi Electrolijm, maar dat was wel flink duurder... :-( Enfin, morgen proberen!
|
#11
|
||||
|
||||
Ik snap je probleem en je drang om het te repareren. Ik heb het ook.
Maar soms ontkom je niet aan een nieuwe ruit omdat het heel veel makkelijker en goedkoper is.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#12
|
||||
|
||||
Die Womi lijm werkt perfect! Al meerdere keren gebruikt en nog nooit problemen mee gehad. En als het vast zit kan je daarna nog een paar lagen eroverheen leggen om het wat steviger te maken.
__________________
Passat variant GT B3 |
#13
|
||||
|
||||
De eerste laag zit er al even op, ik wil er inderdaad nog een laag op doen (voor de electrische geleiding), maar daar is het nu te koud voor. Ik heb het ook nog niet getest: als de laag te dun is brandt de zaak meteen weer door... ;-)
|