#1
|
||||
|
||||
Welke versnellingsbak Mk1 GTI
Heren even het volgende;
Ik heb een Mk1 GTI Pirelli (1.8 DX) welke volgens de sticker een 9A bak zou moeten hebben. Helaas heb ik deze bak niet bij de auto gehad (er zat helemaal geen motor bij), wel heb ik liggen een 7G, 7A en een 4S. mijn vragen: - Wat zou jullie advies zijn om te gaan gebruiken (of wellicht delen te wisselen van deze bakken)? Ik denk dat de 4S en 7A niet erg geschikt zijn. Ik wil het liefst dat de auto zo origineel mogelijk gaat rijden, echter zou ik het niet erg vinden als de 5e versnelling wat lager in toeren zou zitten (en dus de max. snelheid wat lager zou zijn) - Welke bak zou er normaal gezien in wat vroegere GTI's zitten met een 1.8? (de 9A is alleen bij de laatste serie golf 1 gemonteerd) - Onder welke auto zit de 9A bak nog meer? Zodat ik eventueel een originele kan zoeken. Bakken hebben de volgende ratio's: Code:
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project) MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland. |
#2
|
|||
|
|||
Ik zou voor een FR bak gaan, rijd echt heerlijk in een gti!
|
#4
|
||||
|
||||
je moet de 9A bak hebben anders werkt je verbruiksmeter in je dash niet..
zit een andere stekker op het baklichaam.. |
#5
|
||||
|
||||
edit hoe hoger de gearing ..hoe meer toeren..3,67..is de standaard overbrenging..
ga je naar 3,94 (hoe raar het ook klinkt) loopt hij nog meer toeren bij bijv 120 |
#6
|
||||
|
||||
acd is zelfd als 9a geloof ik.
|
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Ik bedoelde een FM! http://vwtechnic.com/Technic/VWGearboxRatios.xls Hier staan 90% van de bakken tussen! Hoe hoger het getal van het diff hoe lager je eindsnelheid is! |
#8
|
||||
|
||||
Goede info, had inderdaad nog niet gedacht aan de verbruiksmeter! Er zit echter wel een stekker op de bak met 4 aansluitingen bij die 7G bak, is dat alleen de achteruit dan?
Toch in eerste instantie op zoek naar een 9A bak dan maar, is die 5e versnelling nog aan te passen door er een ander tandwiel voor de 5e versnelling in te stoppen? Als ik bijvoorbeeld die van de 4S bak zou wisselen (van 0,89 naar 0,75) is de 5e versnelling bij 120km/u ongeveer op 3000tpm ipv 3600 tpm. Is dit aan te raden als het mogelijk is of beter niet doen?
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project) MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland. |
#9
|
||||
|
||||
De 7G is bijna identiek aan de 9A op de eind overbrenging en de 5 na.
Het verschil is bijna nihil. Zou niet alleen de 5e veranderen, de stap van 4 naar 5 is dan veel te groot, dat trekt je motor niet. Last edited by Mtdi : 09-10-2016 at 20:41. |
#10
|
||||
|
||||
gaat hij sowieso niet trekken..
met wind tegen al helemaal niet..geloof me maar.. |
#11
|
|||
|
|||
Ik heb een 9A bak in mijn mk1 GTI met DX motor.
In de MFA stekker zit ook de achteruit aansluiting evenals de verbruiksmeter die alleen tevoorschijn komt in de 5de versnelling. Ik heb nog reserve gereviseerde 9A versnellingsbak liggen die ik voorlopig nog niet nodig hoop te hebben , de originele bak is tussentijds gereviseerd. Klink nagels zijn uit beide bakken vervangen door bouten set. Grt Yal |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Doe je die eventueel weg? Zo ja PB me even een prijs Zit die 'verbruiksmeter' ook in de 7G bak of alleen de 9A?
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project) MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland. |
#13
|
||||
|
||||
Dit zit ook in de 7g bak ik heb een golf 1 gti Pirelli en daar zit een 7g bak achter
|
#14
|
|||
|
|||
Waar kan ik de bakcode precies vinden ben erg benieuwd wat er bij mij onder hangt
|
#15
|
||||
|
||||
Onder de bak heb je een vlak stuk daar staat de code op
|