#2181
|
||||
|
||||
thanks, die had ik inmiddels idd ook gevonden, echter is dit van een nieuwere zekeringkast, ik heb nog die met de staafzekeringen, maar daar kan ik nergens een schema van vinden voor de G- aansluitingen
|
#2182
|
|||
|
|||
Hee Frank jij maakt toch zeker zelf wel een zekeringkast?
Lekker racey boven de tunnel met alle zekeringen in het zicht!
__________________
Mk2 20vt K04 trackday build http://volksforum.com/forum/showthr...844#post1606844 |
#2183
|
|||
|
|||
Mooie werken!
Was een 'quaife differentieel' geen optie voor in de versnellingsbak?
__________________
retropilots.be |
#2184
|
||||
|
||||
Quote:
Zo electrotechnisch ben ik niet Bovendien zie ik er ook het voordeel niet van in Quote:
Jawel, maar deze komt later nog, ten eerste kost die ook weer een hoop, en ten tweede wil ik graag het verschil ervaren om met of zonder te rijden. Aangezien ik geen idee heb hoe de golf rijdt/voelt straks ga ik eerst zonder rijden |
#2185
|
|||
|
|||
En een sper legt ook weer extra gewicht in de schaal hè...
|
#2186
|
|||
|
|||
Daarom dat ik het ook vroeg . Meest interessante optie zo voor jezelf en de volgers . Dan weet je inderdaad het verschil voor en na. Las laatst op polomagazin dat het een zeer groot verschil geeft in traktie... en met de pond die wat aan de 'goedkopere' kant staat (770 euro's geloof ik voor een exemplaar. Nog altijd een behoorlijke prijs...).
Gaat jammer genoeg wel niet in iedere polo bak. Mvg,
__________________
retropilots.be Last edited by Rétrokroezer : 14-09-2016 at 21:56. |
#2187
|
|||
|
|||
Bij een auto als deze hoort een platensper en geen Quaife of Peloquin etc.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#2188
|
||||
|
||||
eigenlijk wel, maar ik wil hem ook nog regelmatig op straat rijden, en dan is een platensper toch niet helemaal ideal naar wat ik hier en daar lees.
Toevallig heeft Nige van Clubgti.com met zijn turbo golf 2 net van een Quaiffe naar een Kaaz platensper gewisseld en zijn ervaringen gedeeld: Quote:
ik denk dat een aantal hier de auto wel kennen, hij heeft een geweldig topic http://www.clubgti.com/showthread.p...burgring/page66
__________________
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 15-09-2016 at 07:52. |
#2189
|
|||
|
|||
Zijn topic is een forum op zich.
|
#2190
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is waar ook die pond staat wel laag nu... Quote:
Klopt, ik heb een CEH bak en daar kan de sper iig wel in |
#2191
|
||||
|
||||
Quote:
Het kan in iedere 085 bak, je heb alleen andere flenzen nodig. |
#2192
|
||||
|
||||
of deze bak kopen :-)
http://berg-cup.de/en/marktplatz-sh...nngetriebe.html |
#2193
|
|||
|
|||
Quote:
'Sorry voor Off-topic...' Van welke bak kun je de flenzen dan wel gebruiken/ overzetten ?
__________________
retropilots.be |
#2194
|
||||
|
||||
Quote:
Van de oudere bakken die zonder veer en bronzen bus. En dan ook andere keerringen. Waarschijnlijk aan de motor kant een lange flens. |
#2195
|
|||
|
|||
Geen idee wat die Nige verkeerd doet maar een (goed afgesteld) platensper is altijd beter en veiliger op straat dan een wormsper.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#2196
|
||||
|
||||
kan je me uitleggen waarom Melchior? Op het circuit snap ik het wel, maar waarom is op straat een platensper ook beter en vooral veiliger? Altijd goed extra info
|
#2197
|
||||
|
||||
Ik heb gereden met een Peloquin Wormsperr in een 02J-bak, en had veel spijt hier van. Vooral in de lange bochten was hij heel erg druk bezig om mij van de weg te duwen (rechtdoor daar waar ik de bocht om moest), want koste veel moeite om met hogere snelheden in vooral de lange bochten de auto op de weg te houden.
Een wormsperr spant zichzelf op en reageert variabel/verschillend terwijl een platensperr altijd een zelfde/constante slip genereert waardoor de auto altijd het zelfde zal reageren en je scherper kan rijden zonder verrassingen. Enigste nadeel is dat je de bakolie wat vaker zal moeten verversen en de koppeling slijt waardoor de werking minder zal worden op den duur, maar kan weer worden opgesteld als dit nodig is, maar is op zich niet zo spannend. Een wormsperr is niet heilig en zeker die van Quife niet. Weet dat hij na 1 klein seizoen circuit al weer toe is aan vervanging doordat hij dan al op is en niks of weinig meer doet. De auto's waar ik ervaring mee heb zijn allen wel met 4wd wat een verschil zal maken, maar de auto die ik nu aan het bouwen ben is voor straatgebruik en zal geen sperr meer krijgen, want het rijd erg onrustig, verrast je nog wel eens en is eerder minder veilig dan het rijden zonder. Zonder sperr word je ook veel eerder gewaarschuwd voor als de wielen hun grip verliezen tov een auto met sperr. Mocht ik het circuit op willen, ging ik voor de 100% zeker voor een platensperr met zo'n 40% max 45% sperr. Meer zou alleen nuttig kunnen zijn met een overkill aan vermogen, maar ook dan zullen er compromiën gemaakt moeten worden, want met een hogere percentage, zal je wat van zijn bochtengedrag in moeten leveren. Er zijn standaard auto's die geleverd worden met een sperr zoals de Focus RS, maar is eigenlijk altijd een compromis doordat deze auto's eigenlijk te veel vermogen op alleen de voorwielen hebben. De elektronische sperr zoals in de huidige auto's leverbaar zijn, werken al een stuk beter, maar zal worden weg gelaten of vervangen worden door een normale platensperr als deze klaar gemaakt moeten worden voor op het circuit. Voor wat de veiligheid op de weg betreft, zou dit alleen veiliger kunnen zijn als je bijvoorbeeld aan 1 kant in de berm komt en de auto beter rechtuit zal blijven rijden. Verder zie ik vooral voor in de bochten alleen maar nadelen en zeker voor als het wegdek nat is. Dit is hoe ik er tot nu toe over denk en ervaren heb en kan bij iemand anders verschillend zijn Last edited by DutchBuild : 15-09-2016 at 23:01. |
#2198
|
|||
|
|||
Precies zoals bovenstaande. Met een wormsper op straat bij bv ongelijk wegdek of een kuiltje in een bocht terwijl je net op het gas gaat moet je ook oppassen, stuur kan dan behoorlijk uit je handen geslagen worden. Kortom je moet altijd opletten en het stuur goed vasthouden bij sportief rijgedrag. Met een platensper die lekker los staat heb je daar geen last van bovendien kan je het karakter aanpassen door andere aanloophoeken en de plaatjes (helemaal als je een kwaliteitssper van bv Gemini hebt) Met een wormsper op het gas met een fwd soepel door een bocht gaan is altijd een compromis tussen onderstuur en een lagere bochtsnelheid, met een platensper (goed afgesteld) kan je wel op de grens van de mechanische grip soepel en neutraal een bocht door.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#2199
|
||||
|
||||
Bedankt voor de reacties, ik ga mij er nog eens verder in verdiepen.
Ik denk inderdaad wel dat het bij de platensper vooral een kwestie is van goed afstellen, vooral als je deze ook op straat wilt gebruiken. Dat zal in het begin wat meer moeite kosten met wisselen, maar dat is geen probleem voor mij, ook het extra onderhoud niet. |
#2200
|
||||
|
||||
Kleine update, alle elektra werkt naar behoren!
Er zat 1 draad niet goed aangesloten en 1 helemaal niet aangesloten op de zekeringkast, waarvan ik dacht dat die juist aan de andere zijde van de draad al aan de zekeringkast vast zat. Gelijk de "hoofdkabelboom" voor het dash even netjes gemaakt, van: naar: Bewijs dat het werkt De metertjes binnen ook meteen aangesloten, de oliedrukmeter is op het moment rood, omdat als deze onder een bepaalde instelbare waarde komt rood kleurt, in het normale gebied wit en boven een bepaalde druk weer een andere kleur (de kleuren zijn allemaal instelbaar), de olie en water temperatuurmeter hebben deze functies niet. De oliedrukmeter schakelt ook het relais voor de brandstofpomp, als de motor voldoende oliedruk geeft, of schakelt deze af onder een bepaalde druk. De schakelaars zijn om de brandstofpomp en koelfan ook nog handmatig aan en uit te kunnen schakelen. Het verschil met de 2 tellers is wel wat groot, maar aangezien dat echt kaarslichtjes zijn denk ik dat ik daar iets wittere en iets fellere lampjes in ga zetten, zonder dat het een te hoog autostyle gehalte krijgt
__________________
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 28-09-2016 at 21:56. |