#321
|
||||
|
||||
Ik heb er vaak over gedacht, maar het is er nooit meer echt van gekomen om dit project weer op te pakken, maar nu is het dan toch zo ver. Ik heb de Golf terug gehaald uit de stalling en ga verder waar ik gebleven was.
Er is nog genoeg werk aan te doen. Er moet nog wat laswerk verricht worden, dan moet hij strak gemaakt worden en gespoten worden. Voor die laatste 2 punten ga ik over 2 weken met een cursus van een jaar beginnen. De vaardigheden kunnen dan getest worden op de Golf. Ondertussen zal ik de auto ook technisch klaar maken. Ik heb er geen haast mee dus het zal nog wel even duren voordat deze echt klaar is, maar het zou leuk zijn als ik hem in de zomer ook echt kan gaan rijden. Zo kwam die vandaag terug: Om te beginnen moet hij eens goed afgestoft worden en dan maar eens de balans opmaken van wat er precies moet gebeuren en wat ik allemaal moet gaan inkopen.
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#322
|
|||
|
|||
Veel doorzettingsvermogen toegewenst. Dit ontbreekt bij de meeste resto-projecten. Maar denk dat het wel goed gaat komen. Succes!!!
|
#323
|
||||
|
||||
Hey, dat is bij mij om de hoek
__________________
Quote:
|
#324
|
||||
|
||||
Dat kan goed zijn, ik zie jouw Caddy hier wel eens door de straat rijden. Ligt ook goed laag.
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#325
|
||||
|
||||
Het eerste nieuwe onderdeel is binnen en gemonteerd, een poolball
Ook maar eens gekeken hoe de velgen passen die ik klaar aan het maken ben. Staan volgens mij wel netjes onder de Golf. De rand wordt gepolijst en het hart weet ik nog niet. Misschien wit of anthraciet.
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#326
|
||||
|
||||
Omdat het lassen met het oude lasapparaat (zonder gas) totaal waardeloos was, heb ik mijzelf voor kerst een Cebora 160 cadeau gedaan. Het is nog even spelen met de afstelling. Soms krijg ik onvoldoende inbranding, soms brand ik gelijk gaten in de plaat. Nog even wennen dus.
Maar we zijn wel verder gegaan waar we gebleven waren en stap 1 is het oude laswerk herstellen en opnieuw aflassen. Gisteren de rand onder het raam afgelast waar een compleet nieuw stuk van de A-stijl is ingezet. De oude plaat was op plekken erg dun wat resulteerde in gatenkaas bij het lassen. Dus heb ik een nieuw stuk plaat gezet en ingelast. Afwerken doe ik met tin, maar dat moet nog gebeuren. Nog niet heel veel progressie, maar een nieuw begin is gemaakt. Deze week verder met de rest en hopelijk hebben we het laswerk snel klaar, dan kan ik verder met het interieur weer in elkaar zetten.
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#327
|
|||
|
|||
Mooi werk allemaal ben erg benieuwd allemaal naar het eindresultaat echt een super mooi kleurtje!
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#328
|
||||
|
||||
Maar weer eens een update over het waarschijnlijk langst lopende project hier.
Vandaag weer wat laswerk afgewerkt en daarna besloten om het interieur weer langzaam in te gaan bouwen. Ik weet dat dit niet logisch is gezien de auto nog gespoten moet worden, maar het interieur is in principe klaar en er hoeft niets meer aan gespoten te worden. Ik wil er graag weer een rijdende auto van maken zodat de motivatie terugkomt en blijft. Dus vandaag maar eens het interieur gereinigd en begonnen met de matten en achterbank te monteren. Het is weer even puzzelen en ik kan nu mooi een lijstje maken met wat ik nog allemaal nodig heb. Ook de motor wil ik weer lopend krijgen. Hiervoor moet de radiateur weer gemonteerd worden, maar die past niet op de dwarsbalk. Nu ik dit typ bedenk ik me dat dit wellicht te maken heeft met het andere front van een nieuwer type. Morgen maar iets op verzinnen.
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#329
|
||||
|
||||
Ik zou hem toch leeg laten wellicht is dit makkelijker en goedkoper in verband met spuiten.
Goed om te zien dat je ermee verder gaat
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#330
|
||||
|
||||
Hey Vincent. Long time no see.
Het spuiten kost me niks behalve de verf aangezien ik dat zelf doe op de opleiding die ik nu volg bij Syntra in Hasselt. In principe maakt het niks uit als het interieur er in zit. Alles moet toch afgeplakt worden ivm overspray die je anders krijgt. Het heeft me in ieder geval wel weer de motivatie gegeven om verder te gaan.
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#331
|
||||
|
||||
Mag je dan daar ook je auto spuiten!
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#332
|
||||
|
||||
Jazeker. Sterker nog...dat kan de spuiter/leraar voor je doen. In het eerste jaar leer je lassen, voorbereiden, strakmaken en spuiten op spatborden en oefenauto's. In het tweede jaar wordt je geacht je eigen project mee te nemen. Dus ik ga hem daar strak maken en spuiten. Anders komt het nooit af.
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#333
|
|||
|
|||
Nice, golf van in de buurt! Succes nog, kom misschien binnenkort eens kijken dan
__________________
Golf III cabrio 97' - Work in progress T2b 76' - nog te restaureren "If one day speed kills me, don't cry, because i was smiling" - Paul Walker |
#334
|
||||
|
||||
mooie dat hier weer leven in zit
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#335
|
||||
|
||||
Goed bezig Rick, de T2 ook nog steeds in bezit?
|
#336
|
||||
|
||||
Quote:
Geweldig
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#337
|
||||
|
||||
De T2a is ook nog in bezit. Die gaat ook niet zomaar weg. Helaas heb ik daar dit jaar ook nog niet zo veel mee gedaan maar die is in ieder geval wel klaar.
Gisteren heb ik nog geprobeerd om de dorpel af te lassen, maar wat een ellende. Ik brand alleen maar gaten dus ben er maar even mee gestopt. Morgen weer wat doen. ..kijken of ik de motor klaar krijg en kan laten lopen.
__________________
Golf 1 1977 in the making
Last edited by Audilimburg : 31-08-2016 at 21:39. |
#338
|
||||
|
||||
met kleine stapjes gaan we vooruit richting het einddoel. De loshangende dakisolatie wilde ik eerst lostrekken en vervangen door iets nieuws, maar toch besloten dit origineel te houden. Dus dat heb ik weer netjes tegen het dak geplakt.
Verder is het tweede jaar van mijn avondopleiding carrosserie begonnen en daar neem ik iedere week een aantal aanbouwdelen mee naar toe. Afgelopen week het originele spatbord meegenomen waar een behoorlijk dikke deuk in zat. Nu is het weer recht, uitgedeukt en klaar om verder voorbereid te worden. Binnenkant schoonmaken. Er komen verborgen vliegroestplekken tevoorschijn Deuk in het midden is hier nog redelijk te zien. Deuk is er uit en verder geschuurd. Ondertussen heb ik ook een aantal kleine plekjes gestraald die met schuren niet weg te krijgen zijn.
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#339
|
||||
|
||||
leuke avondopleiding volg je die toevallig in maasmechelen?
__________________
Gr. Mark Rides: '03 VW Golf 4 daily '83 VW Golf 1 GTI project '83 VW Golf 1 LX diesel donor '92 Mitsubishi Colt sold |
#340
|
||||
|
||||
Nee, in Hasselt bij Syntra
__________________
Golf 1 1977 in the making
|