#1
|
||||
|
||||
2.0 8v bouwen voor mk2 Gti: Project gestart!
Hallo,
Sinds kort heb ik een Mk2 Gti Edition One. Wagen loopt goed, heb de motor in originele staat proberen te brengen, was nogal aan geprutst... De wagen heeft 340.000 km dus ik ben aan het rondkijken om een neiuw blok te bouwen zodat ik het originele blok kan sparen. Nu: Pf motor / KN panel filter / nokkenas ( denk ik, moet nog nakijken) / uitlaatcollector (merk onbekend) met originele 50mm uitlaat (3 dempers). Wagen loopt sterk door in hoge toerendaarom denk ik dat er een nokkenas in ligt. Er zitten ook groene (g60?) injectoren in, reden onbekend? Plan: 2.0 l onderblok (agg) 1.8 8v kop (laten flowen + grotere kleppen?) Nokkenas (rond 270 graden) Uitlaatspruitstuk gebruiken die in nu heb? Andere uitlaat? (Wil originele looks en niet teveel lawaai?) Volgens wat ik gevonden heb moet dit aan aangenaam blok zijn voor normaal straat gebruik. Verdeelkop zou van 2e moeten zijn om te werken met diginfant injectie. Ik wens geen ABF of VR6 te steken imdat ik zo origineel mogelijk wil blijven en graag met de 8v rij. Alle tips / opmerkingen zijn welkom. Goede adressen of beschikbare onderdelen hoor ik ook graag . Last edited by Deere Power : 28-08-2016 at 10:40. |
#2
|
||||
|
||||
Het project is nu van start gegaan. En al direkt een domper op de feestvreugde... Rechterhand gebroken tijdens het zwemmen met de kids, van vingertoppen tot aan de elleboog in het gips. Sleutelen is niet gemakkelijk.
Heb wel een volledig ADY blok op de kop getikt, inclusief versnellingsbak, alle opbouw stukken etc... Blok zou rond de 180.000 km moeten hebben. Met wat hulp al enkele zaken gedemonteerd: Next steps: vb demonteren rest van opbouw demonteren (servo pomp, delco, steun, ....) kop demonteren blok reinigen blok zwart verven (welke ver raden jullie aan) lagerschalen vervangen keerringen krukas vervangen... heb waarschijnlijk een goede PB kop gevonden, deze wordt gevlakt en met originele PB nokkenas gemonteerd. Tenzij ik een leuke nokkenas nog op tijd vind (270° ongeveer) om mee te monteren. Als er nog tips zijn, allemaal welkom. |
#3
|
||||
|
||||
Weten jullie hoe de warmtewisselaar olie/water (waar filter tegen gevezen wordt) los moet gemaakt worden?
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Deze zul je tegen deze tijd wel loshebben, maar gewoon de moer die eronder zit (maat 27 geloof ik) losdraaien je kunt de warmtewisselaar er zo afhalen |