#241
|
|||
|
|||
Ik denk wanneer je hier idd semi's of full slicks onder legt, dat je een zeer indrukwekkende tijd kan neerzetten en een hoop stof doen opwaaien.
En dat is toch waar dit een beetje mee gestart is Dit soort dingen moet je volledig afronden en in blijven investeren om naamsbekendheid te krijgen. |
#242
|
|||
|
|||
En zelfs al op kenteken. Is dat een speciaal kenteken voor Elektrische auto's?
|
#243
|
||||
|
||||
Net het volledige project nagelezen/
Zeer dikke build ook al heb ik het niet zo op elektrische wagens Toch wel zeer knap om te zien Greetz DC |
#244
|
|||
|
|||
Hopelijk zondag tijd voor een bezoekje @ MK2 Elite? :-)
Er komt ook een (rijdende) Duitse heen !
__________________
-= www.DMPD.eu =- |
#245
|
||||
|
||||
Quote:
Die paar honderd (2) maakt ook geen bal meer uit nu! |
#246
|
||||
|
||||
Dat ik dit nu pas lees.
Heeft me wel een uurtje geboeid Zeker eens wat anders als andere projecten. Er zit toch echt toekomst in voor woon/werk verkeer.
__________________
- Golf Mk1 G60 project |
#247
|
|||
|
|||
Zo. Hij was rijdend, maar nog niet af, dus wij gaan door
Golf mkII 16v stuurde mij een verwarmingsbak op, zodat ik het kon aanpassen Omdat de motor nooit voldoende warmte voor verwarming afstaat, en een standkachel 500 euro kost, ging ik een andere weg... Per elementje kan het rond de 200W verwarmen.. dus 800 in totaal. De DC/DC converter kan de 12V accu met 80A bijladen, dus dat moet werken. Ik ga het via een SSR schakelen, en dan met PWM het vermogen regelen. De on-board microcontroller, die de tellers bedient, heeft nog wel een PWM-uitgangetje vrij PS. De luchtkleppen heb ik ook gerepareerd, na de fotos |
#248
|
||||
|
||||
Handige Harry!
__________________
Quote:
|
#249
|
||||
|
||||
Beter, kan je straks rijden in een warme auto.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#250
|
||||
|
||||
Goed bedacht!
En inderdaad, over die verwarmingskleppen wilde ik net wat gaan zeggen, maar is dus niet meer nodig
__________________
'86 Golf 2 ABF Open-Air '92 Golf 2 wit, 1.3i It's all about the red... BWAAAAAHH Aaand it's gone Oh w8, een drempel |
#251
|
|||
|
|||
Dit wil ik ook wel in mijn Golf
Nog over sportbanden nagedacht? Of überhaubt meer gereden? Echt een mooi project! |
#252
|
|||
|
|||
Op dit moment is het te koud om er flink mee te rijden..
De accu heeft het er zwaar mee, en zonder verwarming ben je de pineut als je ruit plotseling beslaat... Maar er wordt wel geknutseld! Nu de verwarming. Volgende keer komt er een klein verslagje over een 1-phasige oplader. Die is nodig, ik heb thuis geen krachtstroom Vervolgens komen interessante toevoegingen in verband met mijn studie: ik ben een afstudeerproject aan het schrijven, waarbij ik met de auto mijn rijcyclus ga meten. Daarvoor heb ik een paar aanpassingen nodig, onder andere een electronische snelheidsopnemer voor in de versnellingsbak... ik denk dus gewoon de originele van de golf 3, en dan kijken, hoe ik hem nuttig uitgelezen krijg Over sportbanden heb ik helaas nog niet nagedacht, maar die moeten gewoon voor de zomer komen, op zijn minst voor de vooras... voor lekker breed en plakkerig, achter smal en licht.. Meer dan een drag-machine kan het toch niet worden, zijn gewichtsverdeling is extreem fout.. Oh ja, achter dat laatste zal ik ook achterkomen, ik moet de auto namelijk voor mijn project wegen... Trouwens, volgens mensen zijn 800W te weinig om het warm te krijgen in de auto... ik ben benieuwd, of het nu alles voor niets was |
#253
|
||||
|
||||
mooi gemaakt zo die kachel! het gaat mijn pet kwa elektra etc waar te boven
maar mooi om te volgen, en benieuwd naar de nieuwe dingen die komen gaan
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#254
|
|||
|
|||
Zo, tijdje geen update meer.
Update: De kachel was gewoon een tevergeefse moeite. Ten eerste werkt het voor geen meter. Ten tweede.. het bestaat gewoon kant en klaar, zelfs van Audi .. Dus ik heb een fiets uitgevonden... Verder levert het gewoon veel te weinig vermogen, en werkt niet. Gelukkig is het ook niet meer nodig, want het weer is weer lekker. Ik ben nu bezig met mijn afstudeerproject en gebruik de Golf als testauto. Ik heb daarom een 1-phasige oplader geïnstalleerd. Met instelbaar vermogen, zodat de zekeringen in het huis niet doorslaan Met 3-phasige oplader gaat het natuurlijk een heel stuk sneller, maar goed. Beter dan niets. |
#255
|
||||
|
||||
Nooit eerder gezien dit topic, maar wat een gave build zo!!
Inmiddels een jaar verder na het laatste bericht, hoe staat het er mee? En misschien een brutale vraag (niet beantwoorden mag ook ) maar hoeveel geld zit er nou ongeveer in zoiets?
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project) MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland. |
#256
|
|||
|
|||
Inderdaad, geen updates meer. Er is ook niet veel gebeurd: Er is tussendoor een cel overleden, die ik heb moeten vervangen...
De Golf wordt niet bijzonder veel gebruikt, al helemaal niet in de kou: in de kou doen de accus "hetgeen dat na niets komt" Maar hij rijdt! Verder probleemloos, eigenlijk.. Kosten... Helaas is deze auto te duur. Motor - pakweg 10k Sevcon size 10 - pakweg 6k accus - pakweg 5k auto - 1400 euro ( LOL ) opladers - 1xxx euro En dan zulke dingen als bak, assen, kabels, tellerbak, koppeling, dit en dat, je kent het wel.. trek daar ook wel 1xxx - 2xxx euro voor uit.. Hoe het zou kunnen: Andere motor uit het huidige aanbod, ik moet niet liegen, maar ik denk voor minder dan de helft. Sevcon size 8 - rond de 3k Accus blijven duur... maar kunnen uit een gecrashte auto gepakt worden, bijvoorbeeld een E-Golf 7. Dus met een beetje voorzichtigere en betere keuzes met de nieuwe stand van zaken zou een vergelijkbare auto voor 1/2 van de kosten gebouwd kunnen worden...
__________________
Met vriendelijke roet, Evgeniy |
#257
|
|||
|
|||
Op het werk gaan we een gelijk iets doen met een dkw busje over een paar maand, lijkt me ook erg interessant,
Mooi topic
__________________
TOUADDY Maxi 1.4TSI Golf 2 1.3 Madison |
#258
|
|||
|
|||
Mochten er advies/raad/hulp/ondersteuning/onderdelen nodig zijn - PM maar
__________________
Met vriendelijke roet, Evgeniy |
#259
|
||||
|
||||
Quote:
Je bedoelt na je opleiding is afgerond toch
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#260
|
|||
|
|||
Quote:
Ja, uiteraard. Maar ik nam al aan, dat het iets langer duurt... (Zo zie je maar weer. Met de overdreven Russische behulpzaamheid eigen belangen vergeten. Ik moet nog veel leren )
__________________
Met vriendelijke roet, Evgeniy |