#1
|
||||
|
||||
M12 bouten met R14 kop gevraagd
Hallo!
weet iemand waar ik M12 wielbouten kan bestellen met R14 kop? Bolconisch. Hoor het graag!
__________________
Gonna Mis'ha... |
#2
|
||||
|
||||
lowering.nl ? (mark moerenhout)
|
#3
|
||||
|
||||
heb het gevraagd!
__________________
Gonna Mis'ha... |
#4
|
||||
|
||||
Hij had ze niet. Nu kwam ik deze tegen:
http://promaxx.nl/index.php/zoek-op...radius-134.html Die zijn wel goed toch?
__________________
Gonna Mis'ha... |
#5
|
|||
|
|||
Martijn, heb je (Gerjan) Stroeve Motorsport nog gevraagd?
Ik heb destijds H&R adapters besteld. Lijken duur, maar je krijgt de wielbouten er bij geleverd. M12 draad, dat wel. Als het goed is, heeft H&R ze wel een M14 bolling meegegeven. Zeg maar voor sleutelwijdte 19, maar dan toch met M12 kop, sleutel 17. Het is dus niet zo dat de hele kop groter is. Dat zie je ook wel in de Promaxx link die jij hebt meegegeven. Zal voor de zekerheid eens een H&R bout vergelijken met een normale bout. In je andere thread schreef ik dat Epytec wel met M14 draad levert. H&R doet dat dus niet. Volgens Stroeve om reden dat op 2 plaatsen het nieuwe (draad)gat heel dicht tegen het oude gat aan ligt. Met M12 draad heb je er dan net wat meer 'vlees' tussen dan met een M14. Ik weet niet of dat echt zo belangrijk is, FK en Epytec gebruiken wel M14 en zijn ook niet de minste merken/fabricanten. Ik heb uiteindelijk voor H&R gekozen omwille van de snelheid van leveren. Last edited by NielsDub : 20-06-2016 at 12:57. |
#6
|
|||
|
|||
https://www.radschrauben24.de/Radsc...14-SW17-Typ-F1G
https://www.radschrauben24.de/Radsc...14-SW17-Typ-F1V Vandaag ook daar toevallig bouten besteld voor de Golf |
#7
|
|||
|
|||
Nou is mijn volgende uitdaging om ivm ombouw naar studs M12 wielmoeren te vinden met M14 kop / radius. Die ben ik nog nergens tegengekomen.
|
#8
|
||||
|
||||
Hoi, je hebt bolconisch nodig? anders had je deze denk ik kunnen pakken.
http://www.wieldoppengigant.nl/alle...--16-stuks.html Promaxx kon die gekke bouten voor mij ook leveren. Misschien even bellen of mailen met ze? http://promaxx.nl/index.php/zoek-op...m12x1-5-mm.html
__________________
Gonna Mis'ha... |
#9
|
|||
|
|||
Ja bolconisch heb ik nodig. Ik heb nu weer wat adresjes om een verzoek uit te zetten, bedankt! Epytec en Biesheuvel Autosport kunnen op dit gebied ook heel veel leveren, alleen heb ik dus nog geen bolconische M12 wielmoeren gezien met M14 radius kop. Overigens is het ook niet zo dat als de sleutelwijdte 19 is, dat dat dan automatisch impliceert dat de kop de goede (grotere) radius heeft. Bij mijn H&R set zitten M12 draad bouten met M14 radius kop (vallen prima in de Teledials) en sleutelwijdte 17. Wat dat betreft heb ik net als Martijn door schade en schande een beetje een vertrouwensprobleem gekregen... Ik geloof t pas als ik t zelf gezien en gepast heb. En als het op een website netjes erbij vermeld staat dan wil ik het ook nog wel aannemen. Maar ik ga niet meer zomaar af op woorden, heb te vaak gehoord 'ja, dat gaat vast wel passen denk ik', 'komt allemaal niet zo heel precies hoor, de draad is het belangrijkst', 'bol is toch bol', en meer van dat soort bizarre aannames....
|
#10
|
|||
|
|||
Als je ze niet vindt, kun je 2-delige bouten kopen:
https://www.radschrauben24.de/Radsc...ig-SW17-Typ-V4V Dan haal je de "halfkogel" er af.. bouten leg je in de boutenla ... en dan haal je gewoon normale sterke moeren met flens, waarmee je dan tegen die halfkogel gaat drukken. ik denk dat het nog steeds goedkoper is dan laten maken |
#11
|
|||
|
|||
Na splitsen kunnen die bouten de kliko in want je krijgt die ring niet over de schroefdraad heen. Althans niet bij de bouten die ik heb liggen. Hoe dan ook, 't Is creatief bedacht, zou de moer dan wel genoeg geborgd wordt? Of je zou er wat Loctite tussen moeten smeren wellicht?
Last edited by NielsDub : 24-06-2016 at 12:13. |
#12
|
|||
|
|||
Nou, een BMW motorfiets heeft 2-delige bouten...
En die kegels (in het geval van BMW motorfiets zijn het kegels) zitten gewoon losjes over de bouten heen. Borglak is altijd een goed idee en goede flensmoeren, misschien yelfs met gekartelde flens die tegen losdraaien werkt Maar voor zo iets moet je naar Fabory of zo, het moet van hoege sterkteklasse zijn. PS. Maar goed, de bouten van die site kunnen zeker verschillen van de BMW bouten, daar heb je gelijk in ! |