#1
|
||||
|
||||
Mk2 20VT AGU loopt bijna niet
Ik heb een mk2 met een AGU blok er in.
Werkte allemaal hardstikke goed, tot de brandstofpomp onder de auto kapot ging. Ding vervangen voor een 3 bar mk2 pomp, reed weer perfect. Tot hij op temperatuur was en ik hem even goed doortrok in zijn 2. Nu loopt hij heel slecht stationair en valt uit zo gauw als de turbo ook maar iets van druk probeert op te bouwen. Begint ook te ploffen als ik gas blijf geven in de versnelling. In zn vrij kan ik gewoon goed gas geven, geen probleem, loopt aleen heel onregelmatig stationair. Valt bijna niet mee te rijden, ben blij dat ik nog thuis kwam. Er komt af en toe zwarte rook uit de uitlaat. Staan geen foutcodes in. Ik dacht zelf aan de brandstofdrukregelaar, maar heb hem even uitgewisseld met mijn passat (1.8t AWT), passat rijd goed, golf nog steeds klote. Iemand een idee?
__________________
Psst 1.8T |
#2
|
||||
|
||||
Ik weet niet of het mogelijk is, maar het eerste waar ik aan denk: retour/toevoer omgedraaid?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
||||
|
||||
Zou haast toeval zijn als het probleem niet in het brandstofsysteem zitten. Ik zou beginnen met controleren zoals René aangeeft retour en toevoer te controleren en even een brandstofdrukmeter er tussen te plaatsen, dan weet je meteen hoeveel bar er op de lijn zit.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#4
|
||||
|
||||
Retour en toevoer zal het niet zijn, anders had hij al vanaf het begin slecht gelopen lijkt mij.
Denk dat ik idd maar even een brandstofdrukmeter aanschaf en dat eerst maar eens controleer.
__________________
Psst 1.8T |
#5
|
|||
|
|||
Kan ook maar zo zijn dat ook de opvoerpomp overleden is... Vaak gaat die nl als eerste en als gevolg de hogedruk pomp onder de auto..
Ff meten of die gewoon stroom krijgt en draait, en idd de druk meten! |
#6
|
||||
|
||||
Heb er eindelijk een brandstofdrukmeter tussen gehangen.
De nieuwe pomp zou 3 bar moeten geven, maar bij stationair is het al 3,5 bar en met wat gas bij geven springt hij naar 4 bar.
__________________
Psst 1.8T |
#7
|
|||
|
|||
Maar dat regelt je drukregelaar toch gewoon af naar een 2,5 of 3 bar ofzo??
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#8
|
|||
|
|||
Brandstof druk regelaar op injectorrail is overleden. Vervang die maar eens.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#9
|
||||
|
||||
Die heb ik dus al uitgewisseld met die van mijn passat..
Maakt geen verschil en de passat rijd hardstikke goed met de brandstofdruk regelaar van de golf.
__________________
Psst 1.8T |
#10
|
||||
|
||||
Nou was ik net weer even aan de golf bezig, plastic motor afdekkap er af gehaald, zie ik dat de intercooler pijp aan de turbo uit de slangenklem geklapt is...
Nooit er aan gedacht dat het aan iets anders zou liggen dan de brandstoftoevoer. Loopt nu weer mooi stationair en komen geen zwarte walmen uit. Vanavond maar even een test rondje rijden denk ik. Af en toe hé
__________________
Psst 1.8T |
#11
|
|||
|
|||
Moraal van het verhaal: afdekkappen zijn de boosdoeners :P
|
#12
|
||||
|
||||
Haha inderdaad! Eraf met die plastic meuk!
Maar beter dat het nu opgelost is!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#13
|
||||
|
||||
Hahaha echt een WTF momentje gehad...... Ach het overkomt iedereen!
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |