|
|||
|
|||
Nieuwe Polo 2 Steilheck
Vrijdag ben ik trotse eigenaar geworden van een Steilheck, Deze heb ik overgekocht van Femme Hier van het Forum.
Er zijn 2 dingetjes die ik graag zou willen oplossen. 1 ervan heb ik al uitgevonden, de kachel geeft alleen warme lucht, dat moet op te lossen zijn door de kachelkraan te vervangen. 2. Hij bonkt op de veerschotels voor. Heeft iemand hier ook last van gehad? Hoe heb je dit opgelost? Bedankt Alvast! foto van de Steilheck (van Femme): |
|
||||
|
||||
leuk ding, zag m idd langskomen op vaghoekje.
|
||||
|
||||
Bonken op veerschotels kunnen volgens mij 2 dingen zijn:
1) toplagers naar zijn grootje, dus vervangen 2) verlaagde bonrath veerschotels (= niet originele rommel) gemonteerd, die willen ook nog wel eens bonken, dus originele veerschotels terugplaatsen |
|
|||
|
|||
zijn toch vrij nieuwe toplagers, maar ik zie dat er speling op de veerschotels zit.
Deze kan ik niet helemaal vastdraaien aan de carrosserie. |
|
||||
|
||||
Dat hoeft ook niet. De toplagers moeten ruimte hebben tov de koets!
|
|||
|
|||
maar hoe kan ik het "Klonk""Klonk" geluid verhelpen dan ?
|
|
||||
|
||||
Op twee bokjes zetten, met een koevoet/bandenlichter nagaan waar de speling zit. Kan je fuseerden zijn, toplager, schroefdop op de fusee/insluiting schokdemperpatroon, stuurkogel, draagarmrubbers, stabirubber.. Eerst oorzaak vaststellen, dan pas vervangen is mijn tip.
|
||||
|
||||
Het klonk klonk komt alleen voor bij toplagers die niet origineel zijn of gewoon echt stuk. ALS het inderdaad veroorzaakt word door de toplagers en niet door wat anders.
Inderdaad eerst goed kijken waar het probleem zit, dan pas oordelen en je plan trekken. Beste is om het te controleren met een krik onder je fuseekogel zodat de auto in principe gewoon ingeveerd staat. Aangezien het geluid weg kan zijn in uitgeveerde toestand. Zorg wel dat je iets onder je dorpel hebt liggen waar de auto op kan leunen voor je auto van de krik af donderd op die manier. Die ruimte onder de schoteltjes is normaal bij een polo, zoals martiepartie al aangaf. Ziet er natuurlijk een beetje gek uit zoiets.
Vergeet dat ene boutje niet! Last edited by The_Maxx : 12-05-2016 at 21:12. |