#41
|
|||
|
|||
Laat ik het zo stellen, ik vertrouw altijd liever op persoonlijke ervaring, of ervaringen die ik via vrienden, goede kennissen of mede-Clubleden bij ons uit de Polo Club Holland hoor dan dat ik forum-informatie van onbekenden vertrouw. Maar dat is een persoonlijk iets. Tevens ben ik voor jou ook een onbekende op een forum -> dus vertrouw me niet is mijn advies haha!
__________________
Join the VW Polo-madness on Facebook! -> https://www.facebook.com/VWPoloClubHolland |
#42
|
|||
|
|||
Ik ben best goed van vertrouwen, maar ook kritisch. Je kunt gelijk hebben, maar zijn er onder de vrienden/kennissen/clubleden dan vorstproblemen met de 1.6?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#43
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 27-10-2015 at 20:54. |
#44
|
|||
|
|||
Ik zal er eens naar kijken, maar de Golf staat alweer bij de garage...motorstorinslampje ging branden en stationair loopt ie te laag.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#45
|
|||
|
|||
...enige tijd later...
Vandaag eindelijk eens begonnen om de Polo aan te pakken. Ondertussen is er een ander motorblok gekomen, voor de zekerheid. Het plan is om de cilinderkop te demonteren om te zien of er schade aan de kleppen/zuigers is, omdat de spie van nokkenastandwiel afgebroken is. Op weg naar de hal: Ondertussen is de cilinderkop helemaal vrij, morgen gaat ie er van af.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#46
|
|||
|
|||
Cilinderkop bijna eraf:
Rommel: Kop eraf: 2 kromme inlaatkleppen:
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#47
|
||||
|
||||
t zit je ook niet mee, eerst geen coulance van pon en nou dit.
zwaar klote
__________________
Quote:
|
#48
|
|||
|
|||
inderdaad, een nachtmerrie zo'n lullige Polo. Kost me uren van m'n slaap. Dacht ik het weer een beetje voor elkaar te hebben...
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#49
|
|||
|
|||
Wat ook een bitch was: de krukaspulley van de multiriem losdraaien. Djeezus, wat zit die bout godsallemachtig vast. Uiteindelijk warmgestookt en met 2 man en twee verlengstukken van meer dan een meter ging het pas los...
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#50
|
|||
|
|||
Nou, het zit allemaal weer in elkaar. Motor start, alleen blijven het EPC lampje en het CHECK ENGINE lampje branden. De motor loopt ook niet zo netjes.
Morgen wordt ie uitgelezen en gereset, maar iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Starten ging prima, gewoon in 1 keer.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#51
|
||||
|
||||
Gasklephuisje opnieuw inleren
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#52
|
|||
|
|||
O ja?
Geen idee, zou kunnen. Accu is er 2 weken afgeweest en natuurlijk zijn de meeste stekkers los geweest. Ik dacht niet van het gasklephuis, maar goed.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#53
|
||||
|
||||
werk al wat jaartjes bij vw...
als ik je een tip mag geven over de variant... vervang gewoon gelijk de riemen en waterpomp... (ook al word er gezegd het is gedaan) kost geld ok maar als het kapot gaat is het veel duurder... en wat btreft de lampjes die gingen branden bij de polo... ben ik het eens met audi1981 gasklep huis kan storingen geven... gewoon ff vagcom eraan gasklephuis inleren readynes code genereren dan zou het goed moeten zijn... zo niet weet je met uitlezen gelijk wat het probleem is...
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#54
|
|||
|
|||
Bedankt voor je reactie.
Bij de Polo zit alles er nieuw op, bij de Golf wil ik ook de distributieriem en de multiriem vervangen, div nieuwe pakkingen, olie, oliefilter, koelvloeistof etc.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Last edited by Zestienkleppen : 18-05-2012 at 07:25. |
#55
|
|||
|
|||
Bedankt voor alle tips, computer uitgelezen, sensor op inlaatspruitstuk zat los en de nokkenassensor hebben we moeten vervangen. Gasklep ingeleerd en Daarna.alles gereset, geen foutmeldingen meer, motor loopt goed.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#56
|
|||
|
|||
Quote:
Het is al lang lang geleden (gelukkig) maar om hier nog even op terug te komen: vandaag de distributieriem vervangen van de 1.6 16v, deze heeft geen aluminium onderblok zoals mijn Polo 1.4 16v dat had, maar een gietijzeren onderblok. Dat is wel degelijk een technisch verschil naast de hoogte/slag.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Last edited by Zestienkleppen : 24-02-2013 at 09:31. |
#57
|
||||
|
||||
1.4 16V zijn gewoon slechte probleem motoren, mede vanwege het olieverbruik, kantelende zuigers ( coating op zuiger ) en nokkenassen die vast lopen door een bevroren carterontluchting, en anders wel het oliekanaal die bevriest in de kop door condens bij de olie...Meestal kom je eraf met een ander bovenhuis en nokkenassen, en met wat pech een paar kleppen erbij, als je het zelf doet valt het wel mee qua kosten.
Heb hier een berg van die nokkenassen liggen dat ik er een stoel mee in elkaar kan lassen. |
#58
|
|||
|
|||
Amen, deze motoren starten is gewoon russische roulette
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#59
|
||||
|
||||
Leerzaam topic, zeg! Vooral de eerste twee pagina's, dank jullie!
|
#60
|
|||
|
|||
t Is ongelooflijk, volgens mij rijdt deze Polo 93-GL-JS nog steeds rond...!!
Heb ik ergens toch wat goeds gedaan
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|