#1
|
|||
|
|||
Polo 6n2 raam rubber lekt als een gek
Heb zins kort een 6n2 maar nu ben ik er achter gekomen dat water achter het raamrubber van de rechter deur loopt zo de deur in en lekt via het deurpaneel de auto in . Is dit normaal heb het hele rubber nagekeken maar kan er niets aan vinden hij raakt overal het raam maar als in de binnen paneel er afhaal zie je overal gewoon water tussen het raam en het rubber door komen . Moet in nu een nieuw rubber of
|
#2
|
||||
|
||||
Het is normaal dat er water tussen raam en raamrubber komt. De deur heeft daarvoor ook afwatergaatjes.
Als er water in de auto terecht komt is het schuim achter de deurpanelen niet meer goed. Althans meestal is het de kitrand onderaan het schuim die het begeeft onder invloed van de zouten en zuren die regen met zich meebrengt (en de rotzooi die op je autoruit zit bijvoorbeeld) Kitrand vernieuwen (ruitenkit, niet de ruitenkit voor ruitrubbers want die is niet geschikt) en als extratje kun je een stuk zeil plakken aan de bovenzijde van de onderste opening, welke dan de opening bedekt en in de deur gelegd is. Zodat het water wat daarop komt niet richting kitrand maar gelijk de deur in gaat. Alleen zon zeiltje is helaas niet voldoende.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#3
|
|||
|
|||
Ik heb helemaal niets aan de deur zitten je haalt het paneel er af en je kijkt zo de deur in . maar als er een drupje langs komt oke maar bij mij straalt het gewoon ook de bedrading in de deur word helemaal nat dat kan toch ook de bedoeling niet zijn
|
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Dan ontbreekt het schuim dus. Dit is namelijk de barriere tussen de deur en het deurpaneel. Ook wel vochtbarriere genoemd, omdat het het water in de deur houdt ipv in de auto. Helaas nieuw niet meer te krijgen, althans niet in originele vorm. Tegenwoordig word dit gewoon op rol geleverd en mag je het zelf aanpassen op je deur. Heel duur is het niet. 2e hands moet je maar geluk hebben dat je het heel eruit kan krijgen. Dus even hier wat op verzinnen om het dicht te krijgen. Helemaal dichtmaken is niet goed, het is origineel ook ademend schuim zodat wel lucht naar buiten kan. Anders word het wat lastiger om die deur dicht te krijgen.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#5
|
|||
|
|||
Oke maar het is toch ook niet de bedoeling dat de deur vol water komt . Er zitten wel gaten in maar die zitten ook niet helemaal onderin er zit nog een rand waar de gaten in zit en daar onder zit nog een rand daar blijft dan water in staan
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Afwatergaten zitten onderin de deur. Normaal gezien horen die gewoon open te zijn. Heel groot zijn ze niet, maar groot genoeg om te zorgen dat er geen water in de deur blijft staan. Vanaf de onderzijde zijn ze goed te zien. Vanaf boven als je in de deur kijkt is het wat lastiger maar zou toch goed zichtbaar moeten zijn, anders zitten ze vol met rotzooi
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#7
|
|||
|
|||
Ja zag ze eerst niet zat vol rommel even schoongemaakt en een nieuwe binnenrubber er aan gezet . Nu ben ik van het lekken af het binnenscherm is gewoon het zelfde dan van een 6n polo . Blijkbaar is de 6n2 gewoon hellemaal het zelfde behalve het dashboard en de voorkant
|