|
||||
|
||||
Hoe boutjes verwijderen BBS velgen?
Ik heb een set 2 delige BBS velgen van een MK3 GTI 20 Jahre uitvoering.
Velgen wil ik opknappen en dus de harten eruit halen. Ik heb al even voorzichtig geprobeerd wat boutjes los te draaien maar ik krijg er geen beweging in. Ik wil ook niet teveel kracht zetten omdat ik geen zin heb in afgebroken boutjes. Welke tips en trucs zijn er om de boutjes er heel uit te krijgen en welk stuk gereedschap kan ik hiervoor het beste gebruiken? |
|
||||
|
||||
Zitten met loctite vast. Bij gingen alle 2 melige bbs wielen altijd vrij makkelijk uit elkaar.
Proberen voorzichtig iets warm te stoken zodat de loctite zacht wordt. Gebruik je wel het juiste/passende bitje?
|
||||
|
||||
Quote:
Zover ik kan zien moet het een 12 kant zijn die erin moet. Is daar een speciaal stuk gereedschap voor? |
|
|||
|
|||
Quote:
Daar kan je bij de betere ijzerwarenhandel een passend bitje voor halen
|
|||
|
|||
12 kant bit met een lange arm. Liefste de boutjes schoonmaken zodat het bitje goed pakt en geleidelijk kracht zetten.
|
|
||||
|
||||
Dus inderdaad een 12 kant bit, goed schoonmaken en warm stoken zou moeten werken.
Zou kruipolie ook nog zin hebben? |
|
||||
|
||||
Ik kan de boutjes los leveren indien nodig/gewenst
|