#1
|
|||
|
|||
Hexagon
Hallo allemaal,
Mijn naam is Thijs, ben 26 jaar oud en kom uit Limburg. Inmiddels ben ik anderhalf in het bezit van mijn Golf 5 GTI. Af en toe kijk ik hier wel eens mee en vond het dan ook tijd worden mezelf een keer voor te stellen. Ik ben al langer actief en inmiddels beheerder van het Golf GTI Forum. Daar we allemaal dezelfde hobby en voorliefde hebben voor onze VW's lijkt het me dan ook niet slecht om elkaar hiermee te kunnen helpen en bijvoorbeeld een keer samen te komen. De auto vlak na aanschaf: Tijdje geleden: Op de bank bij JD: Voor de tuning (hier was de kat al uitgeklopt en het nieuwe Pipercross inlegfilter gemonteerd): Met de chip op maat: Eibach Sportline veren gemonteerd (zijn inmiddels nog ietsjes gezakt):
__________________
Groeten Thijs Golf MKV GTI DSG - 275pk & 398nm |
#2
|
||||
|
||||
Mooie GTI, welkom hier
|
#3
|
||||
|
||||
Dikke GTI! Welkom
|
#4
|
||||
|
||||
Dikke wagen, ziet er goed uit die zwarte Detroits.
__________________
Daily driver: Kia Rio HB (under construction) VW T5 2.5 TDI Owned: Vw Volf GT GL Vw Golf mk. 2 Function Vw Polo 6n1 Highline Vw Corrado G60 JD Peugeot 205 Radio 1 FM UK |
#5
|
|||
|
|||
Ik zal het stof hier maar eens afblazen en weer wat laten zien wat er in de tussentijd allemaal verandert is.
Vorig jaar stond de auto er zo bij nadat de veren nog iets ingezakt waren: De winter hebben we doorgebracht op een set originele Detroits met winterbandjes: Na de winter ben ik begonnen met het aanpassen van mijn remmen: Na veel informatie ingewonnen te hebben via diverse forums kwam ik op het volgende uit: - de remmen van een TT-RS zijn "plug and play" voor een Golf met als nadeel dat de klauw zo veel verder naar buiten komt dat er een spacer achter het wiel gezet moet worden zodat de klauw het wiel niet kan raken. - de remmen van een RS3 zijn identiek aan die van een TT-RS met als enige verschil dat de schijf ongeveer 9mm hoger is en daardoor dus verder naar binnen valt. Nadeel hiervan is dat er daarom of een spacer achter de schijf gemonteerd moet worden of dat de klauw verder naar achter verplaatst moet worden. Zie onderstaande foto voor het verschil in schijven. (links de RS3 schijf, rechts TT-RS) Aangezien ik liever geen spacers wil gebruiken en ook liever een wat ruimere velg keuze wil houden heb ik dan ook besloten toch voor de RS3 set te gaan en het extra werk voor lief te nemen. Als eerste ben ik begonnen met het opknappen van de schijven zelf. Deze zagen er niet meer zo netjes uit. Zo waren ze: Geschuurd: Afgeplakt: Gespoten: Resultaat: Vervolgens kwamen we bij het moeilijke gedeelte uit; het maken van de nieuwe brackets. Deze hebben we uit twee delen gemaakt zoals ik op onderstaande foto's laat zien. We zijn begonnen met twee blokken te maken per klauw en een gesneden plaat welke op de veerpoot gemonteerd kan worden. Door dit uit twee delen te doen hebben we het exacte midden kunnen bepalen zodat de klauw perfect over de schijf gecentreerd kon worden. We zijn begonnen met het plasma snijden van de brackets uit 15mm plaat: Resultaat onbewerkt: Bracket geschuurd en schroefdraad getapt: Blokjes met schroefdraad gemonteerd op de klauw: Bracket passen op de blokjes: Resultaat bracket gelast en gezandstraald: Bracket gespoten: De boel passen: Op maat gemaakte stalen remleiding, direct met bocht erin zodat we niet met banjobouten hoeven te werken: Het hele spul zit nu gemonteerd en kan nu ingeremd gaan worden. Zoals te zien is op onderstaande foto moeten de schijven en blokken weer even op elkaar inlopen, maar dat gaat zeker goed komen. Na hier een tijdje mee gereden te hebben zag het als volgt uit: Hier is goed te zien dat de klauwen inmiddels de nodige krassen hadden opgelopen bij het maken van de brackets. Daarom heb ik dan ook besloten de boel er weer vanaf te halen en te laten poedercoaten samen met de R20 klauwen die ik inmiddels gekocht had voor de achteras. De voorzijde zit alweer netjes in elkaar met alle losse delen vernieuwd. Beetje slecht te zien, maar alles weer mooi met originele nieuwe delen in elkaar gezet. Zelfs in de afdichtingsrubbers komen de Brembo logo's terug Voor de achteras heb ik een set Zimmermann schijven gekocht waar ik het hart ook weer zwart van heb gemaakt net zoals de RS3 schijven. Oude vs nieuwe schijf Klauwen voor de achteras terug van de coater compleet met de op maat gemaakte stalen remleidingen. Heb de remleidingen met dezelfde aansluitingen laten maken zoals ze origineel ook zijn dus zijn ze weer netjes te monteren in de originele beugels. Zo stond de auto er een paar weken geleden bij: Vorige week heb ik een set 19" A6 wielen op de kop getikt met onderstaand resultaat
__________________
Groeten Thijs Golf MKV GTI DSG - 275pk & 398nm |
#6
|
||||
|
||||
Wow, knap ding zeg!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
|||
|
|||
Mooie auto zo met de nieuwe wielen, en de remmen upgrade heb je goed aangepakt.
|
#8
|
||||
|
||||
Geweldige remmen upgrade, dat ziet er erg strak uit. Persoonlijk ben ik geen fan van die detroit wielen maar in het zwart zag het er toch wel dik uit. De a6 wielen die je nu hebt staan de auto vele malen beter.
|
#9
|
|||
|
|||
Thanks! Ben er ook erg blij mee hoe hij er nu bij staat.
Vond het toch weer eens tijd wat te posten, ik lees wel veel mee, maar post maar weinig
__________________
Groeten Thijs Golf MKV GTI DSG - 275pk & 398nm |
#10
|
|||
|
|||
mooie golf....
|
#11
|
||||
|
||||
Netjussss !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#12
|
||||
|
||||
Nice
|
#13
|
||||
|
||||
Thijs! Ook hier te vinden! Echt gaaf met die a6 wielen
__________________
Daily: Bmw f30 320d Fun: Porsche Boxster S |
#14
|
||||
|
||||
Welkom op het forum!
Toevallig de vriend van Lana?
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
#15
|
|||
|
|||
Welkom! Nette Golf, waar woon je in Limburg als ik vragen mag?
|
#16
|
|||
|
|||
Ik post maar zelden wat, maar ben toch veel op dit forum aanwezig. Vooral de watergekoelde projecten pagina zit ik veelal uurtjes te bestuderen
Om toch maar eens iets te posten... van de week de zomerset gemonteerd en vandaag geprobeerd een paar leuke plaatjes te schieten, met hieronder het resultaat:
__________________
Groeten Thijs Golf MKV GTI DSG - 275pk & 398nm |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Oh lol, ik zie nu dit bericht pas, maar ja inderdaad Kennen wij mekaar al?
__________________
Groeten Thijs Golf MKV GTI DSG - 275pk & 398nm |
#18
|
|||
|
|||
Quote:
In Sittard. Kom je ook hier uit de buurt?
__________________
Groeten Thijs Golf MKV GTI DSG - 275pk & 398nm |
#19
|
||||
|
||||
Superknappe auto man!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#20
|
||||
|
||||
Mooie wagen !
|