#21
|
|||
|
|||
Ik ben blij dat mensen, ondanks de beroerde vooruitzichten voor klassiekers qua overheidsbesluiten, toch nog totaal gaan restaureren. Echt top!
Het kost je bulten tijd, geld en zweet, maar dan heb je ook echt iets om trots op te zijn! Heel veel succes gewenst!
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#22
|
||||
|
||||
Quote:
|
#23
|
|||
|
|||
Na een drukke tijd, is het even weer tijd voor een kleine update van mijn restauratie. Hier even een paar foto's van de originele 1.5 CK motor.
Binnenkort weer meer..... Last edited by Ger : 13-05-2014 at 20:40. |
#24
|
|||
|
|||
Heerlijk fris kleurtje voor een onderblok. Erg netjes! Hoeveel laagjes filler zet je daar nu op, want hij is mooi egaal/glad
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth. |
#25
|
||||
|
||||
Gaaf hoor. Onze Kever is bijna klaar en dan is de GLD aan de beurt. De motor ligt inmiddels al uit elkaar in de garage.
|
#26
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb het spuitwerk uitbesteed bij een spuiterij. Deze heeft voor mij ook de originele kleur van de motor kunnen maken/mengen. Wel heb ik de motor compleet gestraald, waardoor deze al bijna in een perfecte staat was. |
#27
|
|||
|
|||
Quote:
Ja het wordt wel wat, maar door drukte wordt dit soms even weer aan de kant geschoven. |
#28
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb nog nooit een motor in deze "originele" groene kleur gezien. Blok is toch altijd zwart? |
#29
|
||||
|
||||
Quote:
Naar mijn weten, al zeker bij de Mk1 en Mk2, de gietijzeren dieselblokken altijd al groene kleur gehad.
__________________
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
#30
|
||||
|
||||
Inderdaad, groen onderblok en groene distributiekap. Niet direct heel mooi, wel origineel.
Mooi werk hier! |
#31
|
|||
|
|||
Leuk projectje om te volgen
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#32
|
|||
|
|||
Quote:
De oudere diesel motoren waren eind 70er jaren en begin 80er jaren altijd groen. Alleen na verloop van tijd worden ze roestig of zwart van de olie :-) |
#33
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt niet voor ieder even mooi, ik wil hem graag zo hebben zoals die ooit uit de fabriek is komen rollen. |
#34
|
|||
|
|||
Is het trouwens bekend hier op het forum als er nog een oudere 76er of 77er origineel Nederlands geleverde diesel in het rond rijd???????? Of is dit de oudste originele Nederlandse Golf diesel????
|
#35
|
|||
|
|||
Hoe staat het met deze inmiddels?
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven |
#36
|
|||
|
|||
Quote:
Druk druk druk, al een tijdje niks meer aan gedaan. Hoop er binnenkort weer wat tijd in te kunnen steken.... |