#21
|
||||
|
||||
bij fastroadcars kost ie omgerekend €326,50 + +- €35,42 verzendkosten = €361,92
nog altijd goedkoper dan hier in NL de weber , is trouwens ook gewoon te gebruiken met je originele filter (huis) http://www.fastroadcars.co.uk/shop/...od&productId=11
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#22
|
|||
|
|||
Nog even en druk die golf de bangers in
Wil je instappe gaat je deur nie open maar handvat dr half uit.... kut golf
__________________
83' golf MK1 crashed.. :'( 89' golf MK2 10M. Edition Sold 87' scirocco GTX Daily but under construction 91' Jetta MK2 |
#23
|
||||
|
||||
mocht je dat overwegen, geef m dan maar aan mij
__________________
MKll 1.6 Memphis '88 MKll 1.8 Gti 16V kr '87 ( R.I.P ) |
#24
|
||||
|
||||
ofwel een bout los, ofwel is je handvat afgebroken. heb ik vorige maand ook gehad.
ff 2 boutjes gelost bij een reserve deur, handvat eruit. cilindertje van mijn slot over gestoken en handvat weer in mijn auto. opgelost. ondertussen ook gemerkt dat mijn reservedeur zo van die plastic covers heeft voor de schroeven, en mijn auto RVS had die ze zwart hebben gespoten. ff de verf eraf en nu heb ik 2 handvaten met chroom look latje
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#25
|
|||
|
|||
Handvat vande golf 1erop gezet en slotjes gewiselt
__________________
83' golf MK1 crashed.. :'( 89' golf MK2 10M. Edition Sold 87' scirocco GTX Daily but under construction 91' Jetta MK2 |
#26
|
|||
|
|||
Is deze carbu upgrade ook de moeite als je Pierburg totaal geen kuren heeft?
Of kijk je dan beter naar een swap? Ik heb een jetta van 91 met een PN 1600. |
#27
|
|||
|
|||
Quote:
Mijn golf uit 1984 met een ez automaat, liep hierdoor zuiniger, vlotter en betrouwbaarder! |
#28
|
||||
|
||||
Ik heb ook een Weber DMTL.
Ik heb hem toen gekocht bij Bolku, omdat de levertijd vanuit Engeland toen een beetje tegenviel. Voor die 50 euro prijsverschil wilde ik eigenlijk ook niet gaan klooien. Mijn bevindingen thus far: + Fijne, eenvoudige carburateur + (bijna) Alles mechanisch geregeld (stationair toerental, choke, bediening tweede trap) + Prijs/beschikbaarheid van revisiesets + Mooier oppakken onderin + Past op origineel spruitstuk - Warme start is niet optimaal. Advies: gas deels intrappen en vasthouden, starten. - De Pierburg is (mits goed) door zijn regelingen wat minder gevoelig voor invloeden van buitenaf (weer, vochtigheid, luchttemperatuur) Tip 1: Als je een nieuwe Weber koopt, zorg dan dat je een flesje (licht!) borgmiddel hebt om boutjes en verbindingen vast te zetten. Bij mij trilden de bouten in de voet van de carburateur en de klembout van de chokekabel los. Tip 2: Als je een nieuw koopt, wordt deze deels geassembleerd in een doos geleverd. Je moet nog een aantal dingen monteren (adapter voor de voetpakking, steuntje voor de choke, verwarmingselementje e.d.). Zorg ervoor dat je de vooraf geassembleerde zaken controleert! Bij mij zaten er een aantal dingen niet goed vast. |
#29
|
|||
|
|||
Bedankt voor jullie zeer nuttige reacties.
Ik denk dat het wel duidelijk is dat wanneer de Pierburg hapert je best onmiddellijk voor de Weber kiest. |
#30
|
||||
|
||||
Er is ook vrij veel over de Pierburg geschreven. Ik ben nog steeds bezig met een sticky topic over de 2E2. Het was een combi van de problemen, beschikbaarheid onderdelen en onderdeelprijzen die mij voor de Weber deden kiezen
|
#31
|
||||
|
||||
in mijn opel ascona 1.6SV zat nogthans ook een pierburg 2E2 en daar heb ik nooit problemen mee gehad. ding ging als een gek en was ook zuinig.
ooit 205km/h op teller mee gehaald richting ardennen en bij normaal woon-werk verkeer zat ik rond de 5,5-7L/100km verbruik. hele oude foto dacht dat die ook op ford sierra's 1.6 zaten en daar hoor ik toch ook nergens problemen over
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#32
|
|||
|
|||
Klein upje,
Zoek nog een g60 onderspoiler en smoke knipper lichten bumper en zijkant, heldere. in friesland bij leeuwarden en omstreken En hoe sit die onder de bumper vast? Heb me daar zelf nooit mee bezig gehouden Als niemand wat heeft bestel ik wel nieuw
__________________
83' golf MK1 crashed.. :'( 89' golf MK2 10M. Edition Sold 87' scirocco GTX Daily but under construction 91' Jetta MK2 |
#33
|
||||
|
||||
Die G60 lip zit op dezelfde manier vast als het korte GL-lipje op je foto. Zitten in het midden in elkaar geschoven.
|