Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 12-02-2016, 15:51
rob rob rob rob is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 28
Default

💥💥👍🏻
Reply With Quote
  #22  
Old 14-02-2016, 18:00
The Green The Green is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 224
Default

Bout kooi mag hier gewoon hoor (of een las kooi, met bouten erbij als extra )
Reply With Quote
  #23  
Old 22-02-2016, 10:46
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Bij deze wat foto's van de motor die ik aan het klaar maken ben.
Zodra deze in elkaar zit, kan ik gaan beginnen aan de motorsteunen


































































Last edited by DutchBuild : 22-02-2016 at 10:49.
Reply With Quote
  #24  
Old 22-02-2016, 12:37
Mark_MK1's Avatar
Mark_MK1 Mark_MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 678
Default

Mooi! Wat voor vermogens levert zo'n blokje normaal?
__________________
Golf 1 1.6 8V >> 2.0 16V ABF >> 1.8 20VT klik
Passat 3BG 2.0 8V
Reply With Quote
  #25  
Old 22-02-2016, 19:29
malytm malytm is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 33
Default

wants to work on a project like this
__________________
sesje zdjęciowe wrocław
Reply With Quote
  #26  
Old 08-03-2016, 23:35
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Mark_MK1
Mooi! Wat voor vermogens levert zo'n blokje normaal?



Origineel leveren deze motoren 340pk met 450NM, maar deze gaat nu naar ongeveer 500pk met 680NM.
Reply With Quote
  #27  
Old 08-03-2016, 23:44
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Weer wat foto's van het opbouwen van de TT-RS motor:









































Reply With Quote
  #28  
Old 09-03-2016, 08:40
kroeps's Avatar
kroeps kroeps is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 617
Default

heerlijke build
__________________
Golf MK2 GTI G60 Edition One
Reply With Quote
  #29  
Old 09-03-2016, 08:56
Mark_MK1's Avatar
Mark_MK1 Mark_MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2014
Posts: 678
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Origineel leveren deze motoren 340pk met 450NM, maar deze gaat nu naar ongeveer 500pk met 680NM.

Vind 350 pk in een mk2 al hard gaan. Ldan zijn er flinke ballen nodig om met deze mk1 het gas in te trappen.
__________________
Golf 1 1.6 8V >> 2.0 16V ABF >> 1.8 20VT klik
Passat 3BG 2.0 8V
Reply With Quote
  #30  
Old 09-03-2016, 18:05
marcogolf1 marcogolf1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 261
Default

Mooi project!! Vraagje he. Volgens mij als je het nokkenaslagerhuis
monteert met die groene kit moet er ook kit bij de vaste lagerkappen aan weerszijde van de boutjes. En ook aan de kant van de distributie waar de olie toevoer naar de nokkenaslagers zit. Ik kan het fout hebben hoor. Maar ik doe daar ook kit en volgens mij staat het ook in de fabrieksvoorschriften
Reply With Quote
  #31  
Old 09-03-2016, 20:34
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by marcogolf1
Mooi project!! Vraagje he. Volgens mij als je het nokkenaslagerhuis
monteert met die groene kit moet er ook kit bij de vaste lagerkappen aan weerszijde van de boutjes. En ook aan de kant van de distributie waar de olie toevoer naar de nokkenaslagers zit. Ik kan het fout hebben hoor. Maar ik doe daar ook kit en volgens mij staat het ook in de fabrieksvoorschriften


Ik werk met het programma Elsawin, en echt alles monteer ik zoals het hoort en ook met alleen de originele pakkingen (ook de vloeibare) enz, maar begon toch even te twijfelen, want een fout maken kan altijd hoe goed iemand zijn best ook doet.

Ik heb dit even terug opgezocht en heb dit goed gedaan gelukkig. Daar zit geen pakking omdat het een te groot risico is dat er pakking in de belangrijke oliekanaaltjes terecht komt. Al zou hij gaan lekken, kan dit alleen in een ruimte waar rondom ook de olie zit en kan nooit naar buiten toe. Ik heb ook al motoren (R32) uit elkaar gehaald waar iemand te veel vloeibare pakking heeft gebruikt en hier door een oliekanaal naar een kettingspanner heeft afgesloten

Ook de universele merken zal ik nooit gebruiken omdat ik het zo goed mogelijk wil klaar maken en dat kan alleen met de juiste middelen en niet zo maar even met een busje bij de brezan vandaan

Even voor de duidelijkheid:






Last edited by DutchBuild : 10-03-2016 at 00:59.
Reply With Quote
  #32  
Old 09-03-2016, 20:57
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Is deze discussie niet al eens eerder hier op VF gevoerd, Wilco? Kan me zoiets herinneren toen je het blok aan het opbouwen was voor de Supercopa?

Verder weer lekker bezig! Wordt een bommetje op wielen!
Reply With Quote
  #33  
Old 09-03-2016, 22:45
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Erg gaaf project! Wat voor "TD-bak" komt erachter? 'n 02A bak??
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #34  
Old 09-03-2016, 22:46
timberland timberland is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 349
Default

Precies Wilco, dit hoeft inderdaad niet.
De druk is hoog genoeg dat wat "lekkage is toegestaan.
Bovendien die vlakken daar kitten verhoogd alleen het risico op verstoppingen en vervuiling. je moet alleen even goed checken dat er geen hele diepe sporen in zitten.
Reply With Quote
  #35  
Old 10-03-2016, 00:47
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by René
Is deze discussie niet al eens eerder hier op VF gevoerd, Wilco? Kan me zoiets herinneren toen je het blok aan het opbouwen was voor de Supercopa?

Verder weer lekker bezig! Wordt een bommetje op wielen!


Dat was een andere discussie en ging over 2 extra strookje vloeibare pakking voor bij de koppakking wat ik niet had gedaan en wel moest

Hier had ik een fout gemaakt doordat iemand bij Pon vandaan niet alles volledig had uitgeprint vanuit het programma Elsawin. Ik ben dan ook erg blij met de oplettende mensen hier, want ook ik ben maar een mens natuurlijk.

Dit was tevens dan ook de reden dat ik meteen daarna wel dit programma zelf wilde hebben en mij nu al veel heeft geholpen

Er is veel veranderd voor wat betreft het opbouwen van motoren. Eerder was een koppakking genoeg, maar nu moeten er nog een paar strookjes vloeibare pakking bij, zitten er delen verlijmd zoals de nokkenas-kap op de cilinderkop enz.

Het enige waar ik tot nu toe van baal, is dat er geen draaimomenten bekent zijn voor het aandraaien van de boutjes in deze nokkenas-kap voor op de cilinderkop. Dit zal komen doordat alle drukpunten verschillend zijn daar de stand van de nokkenas omdat de ene klep wel word ingedrukt en de andere weer niet enz, maar is echt geen handleiding voor helaas

Last edited by DutchBuild : 10-03-2016 at 01:00.
Reply With Quote
  #36  
Old 10-03-2016, 00:55
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Gijs
Erg gaaf project! Wat voor "TD-bak" komt erachter? 'n 02A bak??


Er komt een 3-assige TDI-bak achter uit een Mk4 vandaan. Hij gaat er eerst origineel in om er na een poosje weer achter vandaan te halen voor een nieuwe tandwielenset en een sperr. Dit kan pas goed gedaan worden als we eerst ervaring op doen met de overbrenging zoals hij nu is zodat we een basis hebben waaruit we de nieuwe overbrenging kunnen gaan bepalen.
Reply With Quote
  #37  
Old 28-03-2016, 13:08
snelsma snelsma is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 48
Default

Generatie 1 motor.
Turbo van TTE ?
Welke aanhaalmomenten moet je hebben, van het lagerframe?
Reply With Quote
  #38  
Old 28-03-2016, 15:01
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by snelsma
Generatie 1 motor.
Turbo van TTE ?
Welke aanhaalmomenten moet je hebben, van het lagerframe?


Volgens mij ben jij ook de gene die mij liet weten dat ik 2 lijntjes vloeibare pakking miste voor tussen de koppakking toch ? Ben blij dat je dit liet weten, want had niet genoeg info mee gekregen bij Pon vandaan en heb ik daarna opnieuw klaar gemaakt zoals je hier boven op de foto's zien kan.

Het is een CEPA motor uit een Duitse 2011 Audi TT-RS. De turbo is een LB500 van Loba met ook een Loba hogedrukpomp en CNC-bewerkte alu inlaat die op de turbo geschroefd zit.

Over de aanhaalmomenten van de boutjes in het nokkenaslagerkap staat niks over in het programma Elsawin helaas. Omdat de druk overal anders is door de stand van de nokkenassen, is het erg lastig om perfect te doen. Elke hulp hier over zou welkom zijn, want al zou het goed zijn door deze op het gevoel aan te draaien, zou dit ook heel graag willen weten hoe dit beter te kunnen doen. Ik heb wel alles met een momentsleutel aangedraaid, motor gedraaid en nog eens op de geschatte NM, maar is niet perfect natuurlijk
Reply With Quote
  #39  
Old 28-03-2016, 15:08
snelsma snelsma is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 48
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Volgens mij ben jij ook de gene die mij liet weten dat ik 2 lijntjes vloeibare pakking miste voor tussen de koppakking toch ? Ben blij dat je dit liet weten, want had niet genoeg info mee gekregen bij Pon vandaan en heb ik daarna opnieuw klaar gemaakt zoals je hier boven op de foto's zien kan.

Het is een CEPA motor uit een Duitse 2011 Audi TT-RS. De turbo is een LB500 van Loba met ook een Loba hogedrukpomp en CNC-bewerkte alu inlaat die op de turbo geschroefd zit.

Over de aanhaalmomenten van de boutjes in het nokkenaslagerkap staat niks over in het programma Elsawin helaas. Omdat de druk overal anders is door de stand van de nokkenassen, is het erg lastig om perfect te doen. Elke hulp hier over zou welkom zijn, want al zou het goed zijn door deze op het gevoel aan te draaien, zou dit ook heel graag willen weten hoe dit beter te kunnen doen. Ik heb wel alles met een momentsleutel aangedraaid, motor gedraaid en nog eens op de geschatte NM, maar is niet perfect natuurlijk


Klopt😉

Loba 500 is een mooie upgrade.
Voordeel is dat het plug and play is.
Kijk ook even of je de juiste bevestiging heb voor de turbo aan de cilinderkop.
Kwaal is dat ze willen lekken aan de poelie kant.

Aanhaalmomenten moet ik even nakijken.
Reply With Quote
  #40  
Old 30-03-2016, 17:40
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

De motor is groot deels klaar en het werd tijd om hem eens te gaan passen met de 6-bak

























Hij past als een P in een W zoals mijn oma dat altijd zij
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum