Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #161  
Old 29-08-2013, 20:17
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

mooi man! filmmateriaal??
Reply With Quote
  #162  
Old 29-08-2013, 22:03
arjan v arjan v is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 988
Default

Auto zag er top uit en ging mooi rond
Reply With Quote
  #163  
Old 03-09-2013, 17:35
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Thanks. Vriend van mij heeft wat gefilmd in de auto, zal eens kijken of ik dat kan regelen

Iemand wat nuttige info betreffende oliekoeling bij 20v turbo's? Op de weg heb ik nergens last van, maar bij constant plankgas @ circuit gaat het dus mis. Na een aantal ronden zit ik tegen de 120 graden aan. Oliekoeler is van Mocal, 13 rijen. Slangen zijn ook van Mocal met een diameter van 13mm inwendig (zijn er ook met 16mm inwendig). Heb ik een grotere oliekoeler nodig of misschien dikkere slangen?
Reply With Quote
  #164  
Old 03-09-2013, 22:26
t3fastbackt4 t3fastbackt4 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 229
Default

of een extra pomp ertussen om sneller rond te pompen
Reply With Quote
  #165  
Old 04-09-2013, 08:38
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Warmte wisselaar er tussenuit en de bypass slang die op de bovenste radiateurslang zit afdichten en een thermostaat monteren die eerder open gaat. Waarschijnlijk warmt je water nu de olie op.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #166  
Old 04-09-2013, 11:26
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Warmtewisselaar zit er niet meer tussen. Watertemp blijft netjes op 90 graden staan, geen problemen daar wat de koeling betreft. Zit er in het originele oliefilterhuis ook fabrieksaf een thermostaat in voor de olie? Er zit in ieder geval 1 in de sandwich plate van Mocal. Misschien kan ik daar ook wel een thermostaat in zetten die eerder open gaat.
Reply With Quote
  #167  
Old 04-09-2013, 11:35
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 935
Default

Mijn geheugen is ook niet meer wat het is geloof ik
Denk niet dat je daar wat mee uithaalt door die thermostaat te veranderen.
Ik denk dan toch dat je een grotere koeler moet gaan plaatsen , of de bestaande nog beter in de rijwind plaatsen.
Op het circuit is de snelheid gemiddeld veel lager (en je vraagt max. vermogen) dan op de snelweg dus zal het koelvermogen afnemen.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #168  
Old 04-09-2013, 13:30
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Warmtewisselaar zit er niet meer tussen. Watertemp blijft netjes op 90 graden staan, geen problemen daar wat de koeling betreft. Zit er in het originele oliefilterhuis ook fabrieksaf een thermostaat in voor de olie? Er zit in ieder geval 1 in de sandwich plate van Mocal. Misschien kan ik daar ook wel een thermostaat in zetten die eerder open gaat.


die gaat al open bij 80 toch ...
misschien een bredere, of toch een met meer rijen...
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #169  
Old 07-09-2013, 00:48
t3fastbackt4 t3fastbackt4 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 229
Default

In het mocal adapterhuis zit wel een thermostaat.
__________________
Polo 2c steilheck carb project!!
Polo g40 eaton!! Project....( bijna klaar)
Reply With Quote
  #170  
Old 24-03-2016, 16:53
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Laatste post 2,5 jaar geleden hmm .. wordt weer eens tijd voor wat actie

Afgelopen 2 jaar is de S3 bijna niet op de weg geweest ivm in het buitenland wonen en kostenbesparing. Auto is een paar keer gebruikt voor een trackday en af en toe moest ie even zijn benen strekken Bedoeling is nu APK klaar maken, keuren en daarna weer eens lekker rijden + trackdays. Misschien komen er nog wat upgrades, maar dat staat momenteel niet op het programma.

De eerste stappen zijn al gemaakt om de auto APK klaar te maken. Ik heb van Jelmer (JMTuning) een 200 cells sportkat gekocht. Gisteren heb ik de boel afgetekend onder de auto, downpipe gedemonteerd (subframe eronder weg etc) en vervolgens heeft een RVS lasser de boel pas gemaakt en gelast voor mij.







Daarnaast heb ik een set zgan Conti Sport Contact 5's gekocht, deze zitten al om de velgen. Nu nog de auto goed nalopen en dan kan die voor de keuring

Ik heb trouwens de meeste foto's in dit topic weer gefixed!
Reply With Quote
  #171  
Old 24-03-2016, 16:59
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,871
Default

Mooi zo'n sportkat, staat bij mij ook nog op het verlanglijstje!
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #172  
Old 24-03-2016, 17:32
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,384
Default

Welkom terug
Reply With Quote
  #173  
Old 24-03-2016, 18:19
magnetron's Avatar
magnetron magnetron is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 397
Default

heftige bak man! wow.

Wat 'n ding...
__________________
Project Link Polo 6n Gti Circuit: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=95177
Reply With Quote
  #174  
Old 25-03-2016, 11:04
Joentje
Guest
 
Posts: n/a
Default

Gaat ie weer
Reply With Quote
  #175  
Old 25-03-2016, 12:27
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Dank u dank u

Ik heb nooit veel foto's gepost van het opbouwen van de motor. Op mijn oude telefoon stonden nog een aantal, deze wil ik nog met jullie delen;

Motor uit de auto



Kop eraf etc etc



OEM zuigers + ACL lagerschalen en Scat drijfstangen



Onderblok gemonteerd + nieuwe oliepomp van Febi



Fris gereviseerde cilinderkop



Motor voor het grootste deel in elkaar



Turbo + RS2 wastegate



Deze foto's zijn allemaal van maart/april 2013
Reply With Quote
  #176  
Old 25-03-2016, 13:01
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Nice!
Reply With Quote
  #177  
Old 28-03-2016, 11:18
snelsma snelsma is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 48
Default

Komt mij erg bekend voor die turbo setup😉
Reply With Quote
  #178  
Old 28-03-2016, 11:34
Clean_golf_3's Avatar
Clean_golf_3 Clean_golf_3 is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 690
Default

Dat verdient een filmpje =p
__________________
my daily :
Mk7 golf tsi R line (daily)
Mk3 golf gti 16v ABF (weekend)
Reply With Quote
  #179  
Old 30-06-2023, 10:49
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,037
Default

__________________
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum