#21
|
||||
|
||||
Any news?
__________________
Volkswagen Lupo 3L '00 Volkswagen T4 Westfalia Joker '98 |
#22
|
||||
|
||||
Auto staat al ruim een maand op assteunen, maar wat hebbie nou gedaan broeder!?
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#23
|
||||
|
||||
Ben wel benieuwd wat hier nou allemaal gaande is. Heb al wel sterke verhalen gehoord
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily |
#24
|
||||
|
||||
Pffff zo veel druk weer
Quote:
En bedankt he! Update tijd Tank zit eronder, geen gelek meer Mijn mooie BBS RN016's gaan niet pasen zonder de noodzakelijke adapter steekt de velg al marginaal buiten de wielkast, bovendien komt de velgrand aan de andere kant erg dicht langs de demper, dus dat is een no-go. Qua velgen zijn de plannen ofwel BBS RA's (15"), G60 Sebring velgen of BBS RN015's (de kleine 15"x7J 4x100 broertjes van de RN016's), maar dat is voor latere zorg, ben namelijk nog druk bezig (geweest) met de ophanging en de remmen. Lang mee bezig geweest, sleutelen gebeurt hier fijn op straat dus met regen en voornamelijk tijd als het al donker is schiet het niet echt op natuurlijk Maar goed, hij is bijna klaar, AP 60/50 set is gemonteerd, komende maandag bij Beekman de remklauwen en houders van een G40 ophalen. Daarna moeten de boutjes van de aandrijfas aan de bakzijde nog op moment worden gezet en moeten de moeren van de stuurstangen nog vast worden gezet, daarna kunnen we weer rijden Pics or it didn't happen....dus: IMG_20141020_165701 by jcottervanger, on Flickr Voorkant verlaagd Daarna aan de achterkant begonnen, kennelijk is het een goed plan geweest de oude veren/dempers te vervangen IMG_20141023_160023 by jcottervanger, on Flickr IMG_20141023_160439 by jcottervanger, on Flickr Dit was het geval aan allebei de kanten En uiteraard het eindresultaat, waar ik erg blij mee ben: IMG_20141024_172851 by jcottervanger, on Flickr IMG_20141024_162844 by jcottervanger, on Flickr Op de foto's zijn de mooie G40 knipperlichten en achterlichten ook goed te zien Wat op de laatste foto ook nog een beetje te zien is, is dat ik een G60 stuur heb gemonteerd, hiervan en van de stoelen volgen later foto's, als ik de boel weer eens schoon heb gemaakt en er een fatsoenlijke camera bij heb gepakt En nou moet het maar snel maandag zijn, dan kan ik de laatste dingen doen en weer rijden
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01 VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92 Last edited by Jeroen64 : 25-10-2014 at 20:49. |
#25
|
||||
|
||||
leuke wagen!
__________________
Project Link Polo 6n Gti Circuit: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=95177 |
#26
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks Zo, paar maandjes verder... Ondertussen toch wel het één en ander gebeurd, namelijk;
Foto's: Veerpootbrug voor: Veerpootbrug achter: Draagarmbrug heb ik geen foto van, maar is gewoon het zelfde idee als een veerpootbrug maar dan dus tussen de draagarmen. Tijdens de schoonmaak achter het dash: En het resultaat van de schoonmaak (alle dank aan renshoff hiervoor ) Talloze stekkers waren niet aangesloten, en als ze het wel waren dan was het ontzettend gebeund Blij dat deze troep er nou uit is En de mijlpaal : En omdat de voorste veerpootburg tegen mijn luchtfilterhuis schuurde (lompe schotel bovenop het blok) het hele traject vervangen door dat van een Golf mk3 1.8 monopoint. Deze heeft hetzelfde boutpatroon en past dus heel netjes. Maar omdat de luchtfilterbak niet past heb ik daar nu een powerfilter voor geplaatst, gezien geen enkele zaak zo'n powerfilter op voorraad heeft liggen moest ik tijdens de "ombouw" toch even iets anders bedenken..... Ouwe sokken Daar zit nu dus een powerfilter, ben er niet echt een voorstander van, maar dan hoor je die 54pk's ineens brullen als nooit te voren, dan is het eigenlijk toch best leuk, blijft nog wel even zitten dus. Plannen: Hitteschildje en steun maken voor powerfilter Wellemsblokken Middendemper verwijderen (misschien) Leuke VW velgen Km's maken
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01 VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92 Last edited by Jeroen64 : 08-02-2016 at 11:51. |
#27
|
||||
|
||||
Goed bezig geweest maat Snel de slijptol in je uitlaat en brullen met dat ding.
En die "power"filter lekker laten zitten en km maken
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily |
#28
|
||||
|
||||
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01 VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92 |
#29
|
||||
|
||||
Zo, half jaar en net geen 10.000km verder.
Met al die kilometers leek het met wel verstandig om de distributieriem (die er ondertussen al 110k km om zat) een keer te vervangen. Met een handige handleiding en wat aanwijzingen van een oud vw-monteur het klusje geklaard in 2 dagen Wat betreft het plannen lijstje: Nog geen hitteschild en steun voor het powerfilter Geen wellemsblokken Middendemper zit nog op z'n plek En nog geen leuke velgen Maar wel lekker km's gemaakt En dat is voor nu ook fijn even de focus Wel de distributiewissel bijgehouden, dus ook wat foto's Distributiekap en luchtfilter los, hier ook maar meteen het hitteschild van de uitlaat afgehaald, staat een stuk beter zo Motor-/dynamo steun los, zo kon het blok kantelen en was de krukas poelie te verwijderen Riem eraf Nokkenas riemwiel eraf Waterpomp en alle overige kappen eraf, smerige bende erachter. En een lekke nokkenas keerring Nokkenas keerring vervangen en verder de boel lekker schoon gemaakt En de hele bende weer gemonteerd Daarna het koelsysteem weer ontlucht en alles bijgevuld. Uiteraard ook olie en oliefilter gedaan. Trekt goed (voor zover dat kan met 54pk) en loopt goed door dus met de timing zit het ook goed Hij kan er weer ff tegenaan Hitteschildje moet er wel echt een keer komen evenals andere wielen. Misschien toch eens opzoek naar een goedkope en makkelijke bump in vermogen. (iets van 3F nokkenasje + toch die middendemper verwijderen ofzo) Ga ook maar eens wat maten opnemen onder de auto, kijken of ik een leuk subframe + leuke ophanging kan uit-denken/tekenen (of ik het geproduceerd krijg is een tweede )
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01 VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92 |
#30
|
|||
|
|||
Leukleuk! Laat die middendemper trouwens maar lekker zitten. Beter haal of klop je dan de katalysator leeg en monteer je een spaghetti spruitstukje met lambda aansluiting. Ik had op mijn AAV destijds een G40 uitlaatlijn zonder kat inclusief spaghetti. Dat reed zeker een stuk lekkerder en was ook nog tamelijk stil G40 imitatie eind en middendemper kosten niet zoveel op ebay.
Doet mij weer denken aan mijn oude wagen, al die foto's Ik had trouwens ook de 1.8 aanzuigdelen, maar dan inclusief een raid hp filter met een behuizing eromheen. Op die behuizing zit vooraan een gat waar je eventueel een slang naartoe kan laten lopen vanad de grille. Bij een 2f zit linksvoor achter de grill een demonteerbaar klepje. Die kun je er uitklikken en een slang-uitsparing in slijpen zodat je koude lucht naar je filter kunt brengen. Ben eigenlijk hetzelfde van plan met m'n Golfje. Kwalitatief zijn het erg goede filters. |
#31
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks, zal het onthouden. Heb ook ergens op het forum een keer iets gelezen over het ombouwen naar absorptie dempers, misschien ook wel leuk.. Op het moment even met een paar andere dingetjes bezig, heb namelijk eindelijk een leuk setje velgen op de kop getikt Hier naast mijn 13" Ronal (die heeeeel erg smerig is) Het zijn Postert Tuning (nog nooit van gehoord) velgen, in de maten 15x7" ET37. Zonder naafkappen, maar daar regelen we nog wel wat voor Uiteraard even gepast, was toch wel duidelijk dat die banden het niet gingen worden (waren ook al 13jaar oud ) (Let niet op de smerigheid en de ontbrekende deurstrip ) Zitten 195/45 banden omheen en die moeten er straks ook maar weer omheen komen, staan echt geweldig Waar ik geen foto van heb, maar wat ik echt gaaf vind, is hoe breed ze zijn als je van achter kijkt Nu nog even met Photoshop en Lightroom aan de gang om te kijken wat voor een kleur ik erop wil en of ik het glim randje wil behouden neig zelf erg naar goud zonder glim rand maar dat wordt me her en der afgeraden Verder heb ik ook een set koplampen met hoogteverstelling inclusief complete kabelboom op de kop getikt en eindelijk een aansteker ingebouwd, kan ik er eindelijk navigatie in gebruiken En als laatste: Epische mijlpaal
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01 VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92 Last edited by Jeroen64 : 02-03-2016 at 12:08. |
#32
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit!
Gewoon zilver met een chrome randje ( en de auto ff poetsen) lijkt al weer stukken beter !! Geen dank voor de aansteker he
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily |
#33
|
||||
|
||||
Geen stootstrip op de sloop kunnen vinden?
Leuke wieltjes hoor! En goed gedaan Renshoff
__________________
Volkswagen Lupo 3L '00 Volkswagen T4 Westfalia Joker '98 |
#34
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Quote:
Nieuwe banden zijn ondertussen al binnen, Uniroyal Rain Sport 3 in 195/45/R15 Komend weekend oude banden laten demonteren en, mocht het nodig zijn, de wielen laten richten. Meteen ook een beginnetje maken met het verven, te beginnen met het schuren en primeren natuurlijk
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01 VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92 |
#35
|
||||
|
||||
Quote:
Maar dan in de vorm van een Polo 6N 1.4 16V Gister gekocht, zo snel mogelijk ophalen met auto ambulance (geen apk meer). Plan is om de wagen te strippen, al het bruik-/verkoopbare te bewaren en het overige naar de schroot. Daarna het blok opfrissen en alvast de kabelboom uitpluizen, en dan de boel in een weekend proberen over te bouwen Foto van Autoscout gejat:
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01 VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92 |
#36
|
||||
|
||||
Zozo! Een AFH blokje ook nog is?
Echt lekker opfrissen dan voordat je m erin hangt, beter gelijk goed doen! Als je keertje hulp nodig hebt!?
__________________
Volkswagen Lupo 3L '00 Volkswagen T4 Westfalia Joker '98 |
#37
|
||||
|
||||
Velgen vind ik er wel goed onder staan
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#38
|
||||
|
||||
Het plan is om komende woensdag (morgen dus ) de Polo op te halen met een ambulance en hier in de werkplaats te dumpen. Vervolgens volgend weekend (kan helaas niet eerder...) zorgen dat het blok weer goed loopt, apk is namelijk niet gehaald vanwege emissie problemen.
Als dit opgelost is gaat de Polo uit elkaar. En daarna het belangrijkste; de motor echt goed aanpakken:
Kom nu al wel een paar dingen tegen; vooral voor de oude bigblocks is veel te vinden, maar voor 16V smallblocks niet zo veel, iemand die een adresje heeft voor lagerschalen voor deze blokken? Verder kan ik nergens met zekerheid een goede klepdekselpakking vinden voor de AFH, is dit standaard met vloeibare pakking gedaan Quote:
Quote:
Heb afgelopen weekend de banden laten demonteren en meteen de velgen even laten controleren of ze recht waren; kaarsrecht, alle 4
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01 VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92 |
#39
|
|||
|
|||
Is een rubber pakking zo ver ik kan zien:
|
#40
|
||||
|
||||
Quote:
Als ik bij Mister-auto en mijnautoonderdelen kijk krijg ik een flesje vloeibare pakking van 120eu voorgeschoteld. Bij auto-onderdelen24 denken ze dat het een 8V is en bij autopartsmarket krijg ik een reeks met Mercedes onderdelen te zien Even verder zitten zoeken, latere 16 kleppers, en ook de GTI's hebben sws vloeibare klepdekselpakking (#12)
__________________
Audi TT Coupé 8N 1.8T '01 VW Polo Coupé 2F 1.3CL '92 |