|
||||
|
||||
Verschil schokbrekers
Hallo,
Ik kan het zo 1 2 3 niet terugvinden op het forum en al helemaal niet via Google. Maar zit er verschil in schokdempers voor een golf 4 en een golf 4 variant?? Kan een set billstein b4 kopen in Duitsland alleen daar staat de variant niet bij vermeld, wel alle motortypes van een normale golf 4. Wie o wie weet het?? Gr Kenny
|
||||
|
||||
Variant is wel anders dacht ik. Iets korter
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Verschil zal waarschijnlijk niet in de afmetingen zitten, maar zal met het gewicht of gewichtsverdeling van de variant tov de normale hatchback te maken hebben.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Denk het ook, variant set is bedoeld voor meer gewicht
|
||||
|
||||
Ik heb onder mijn Bora variant gewoon een AP schroefset van een hatchbak zitten. Geen last van doorslaan, ook niet met 4 personen achterin, vakantie met het gezin gaat prima en verhuizen met de bank plat vol zware dozen ging ook prima Ik denk dat mede door een stuggere demper van een schroefset het geen problemen oplevert.
|
||||
|
||||
Oke! Duidelijk verhaal.
Dan zouden dus alleen de achter schokbrekers verschillen. Of geld dit ook voor de voorzijde?
|
||||
|
||||
Voorzijde is helemaal gelijk gezien de neus van een variant en een hatchback even zwaar zal zijn
|
||||
|
||||
in het 'ergste' geval is de demper wat ' stugger' dan bij een hatch. denk dat je wel safe zit
|
||||
|
||||
Ik zou bijna zeggen, kom eens langs om een stukje te rijden 😉 het rijd echt gewoon goed, een hatchback set onder een variant.
|
||||
|
||||
Ik had met mijn Bora Variant wel dat de kont erg laag kwam te liggen (dat is hier meestal niet echt een probleem).
Dit was dus een hatchback set op een variant. Ik had hem iets hoger willen hebben maar dat ging dus niet (op de hoogste stand). Er zit dus wel degelijk verschil in! |
|
||||
|
||||
Wat voor set had jij Gertjan? Ik kan nog hoger met mijn Bora, vind hem nu ook niet echt laag eigenlijk
|
||||
|
||||
Koni (maar heb ook Bilstein eronder gehad, die kwam nog lager)
Dit is dus op z'n aller aller hoogst geschroefd, waarbij de stelpotjes nog net vast zaten zegmaar. Overigens zit het verschil natuurlijk niet in de demper, maar in de veren zelf. Die van een variant zijn voor meer gewicht bedoeld, dus waarschijnlijk iets stugger of langer. Last edited by Gertjan : 17-03-2016 at 11:44. |