#101
|
||||
|
||||
Die EZ powersteering of variant kun je die ook los kopen? Zodat je deze zelf kan inbouwen, zeg maar. Werkt die variabele snelheid en instelbaar, past het een beetje netjes achter je dashboard?
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#102
|
||||
|
||||
Mooi, schiet lekker op. Staat hem goed de C2 velgen.
Voor wat betreft de assen. Mk2 heeft op de 90mm homokineet assen een lengte van 31mm op de splines en de 100mm homokineet assen is dit 36mm. Misschien krijg je zo wat meer gevoel over wat voor as het is
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#103
|
||||
|
||||
Quote:
heb het zelf ook op mn mk1 cabrio zitten je ziet er helemaal niks van. maar hoe bedoel je los?? je krijg als waren een stuurkolom met elektro motor ertussen kabelboompje en een ecu voor de powersteering. je kan het snelheid afhankelijk maken door pulsgever tussen de km kabel of als je een elek teler heb de puls van de snelheidsmeter Niet de RPM als je zelf instelbaar wil krijg je er een potmeter op. dat zelf eerst ook zo maar vond op de snelweg 3x niks heb er nu een pulsgever tussen. ja staan idd niet verkeerd bert. zat even met dat velgen niet paste dus kon ff niet anders. links voor loop band nog steeds leeg ivm spijkers in wsee van afgelopen jaar. dunlop bandjes komen zaterdag mijn kant op dus dan kunnen de bbs rm eronder. betreft as was mij dat ook opgevallen maar zal ze eens naast 90mm houden die ik in schuur heb liggen. die assen zijn namelijk dunner en minder lang. overigens ben ik ook aan het plannen voor een ander project dat ik ergens deze ween binnen krijg maar zal ik wel een ander topic voor aanmaken. |
#104
|
||||
|
||||
afgelopen tijd weinig aan de auto gedaan.
- bandjes geregeld - wielbogen voor de 2e keer gemonteerd - pomp die bij VVT is geweest met grotere bosch 11mm plunjer. Dunlop 195/50R15 82V bandjes ik zag dat sticker tjoening mee pk gaf dus de auto heeft nu zeker 300pk verder nog geen tijd gehad voor de pomp en klepstotters krijg van de week spul binnen zodat ik dat kan gaan doen. kreeg na weken ook me pakketje binnen met spul voor mn cabrio ook bracht de bezorger een pakketje met een bijpassende vdo olie temp meter en oliedruksensor (10bar) zonder waarschuwing nu achteraf beetje spijt van want had beter er 1 kunnen halen met waarschuwing ivm plek oliefilterhuis. alleen nog een moet ik olie temp sensor hebben van vdo heb nu zo autosyle ding. gelijk maar afgemaakt. heb het helaas enorm druk met werk. heb me banden met iemand anders mee gegeven zodat ik die maandag avond krijg dan kunnen die erook onder. |
#105
|
||||
|
||||
Lekker bezig! Waar komen die mooie rubbertjes omheen?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#106
|
||||
|
||||
bbs RM (origineel)
|
#107
|
||||
|
||||
Nice!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#108
|
|||
|
|||
Mooie Golf!
Ik heb een vraag over de gaskabel. Hoe heb je de gaskabel en het kabel van de potmeter aan elkaar gemaakt? Op de foto's zie ik ze eerst los liggen en daarna met een metaal buisje (verbindingstuk aan elkaar zitten. |
#109
|
||||
|
||||
Quote:
zo heb je het en zo heb ik het nu heb een ALU busje gemaakt met diameter van de kabels erin. in de bus heb ik stel schroeven gemaakt (draadeind met inbus gat erin) die de kabel op zn plek houd. had eerst me twijfels of dat wel goed vast zat maar dat zit echt goed vast trap eerder de kabel uit me pedaal dan dat busje (overigens nooit los gekomen) wil het later nog wel keer netter maken zodat zo min mogelijk hoef te slopen/af te knippen. zoals je ziet zit potmeter op plek van brandstof filter en heb ik de filter aan de andere kant gemonteerd. op steun van filter een strip gelast zodat die de kabel op zn plek kan houden |
#110
|
|||
|
|||
Kun je ons misschien laten zien hoe jouw koppelingskabel loopt?
|
#111
|
||||
|
||||
Quote:
natuurlijk! heb er niet 1 duidelijke foto van maar heb je idee hoe het zit en ;et niet op sommige dingen afwijkend van origineel. heb de auto gekocht van een beunhaas en daar zit heel wat werk in terug te brengen naar standaard. overigens heb ik nog steeds me twijfels over de kabel. want dacht dat die hoort te trekken ipv te duwen. maar kabel is niet langer dus anders lege dan zo gaat niet. (kebel en heuvel kopen bij HTT vandaan) |
#112
|
||||
|
||||
overigens ben ik niet echt meer bezig geweest met de auto had ff wat tussen door. stond al jaren kneiterhard in een schuur op me te wachten (op remleidingen na dan die heb ik nog even compleet vervangen in koper)
gelijk maar een motor erbij gehaald (2.9 rotor 2ton uit corrado) want deze 1.6 PN 178dkm is ook eigenlijk net niks maar terugkomend op de tdi die sta nu nog bij een garage voor het uitlijnen...drama! stoorstangen TE LANG (standaard mk2 met lange mk4 fuseekogels) zat genoeg draad op cm afgeslepen maar wielen staan nog steeds niet ver genoeg naar binnen en me lange aandrijfas (rechts) zit vast tussen de fusee en bakflens heeft geen spelling.......nee bouw plus onderstel met uniballs zeiden ze dan ben je het mannetje zeiden ze ken wel janken aparte is het moet gewoon kloppen betreft aandrijfas nu die rode kenteken heeft ken ik me weer focussen op de tdi. heb nog berg aandrijfassen liggen en gaan we mee passen anders ga ik hem inkorten. maar komt goed. |
#113
|
||||
|
||||
Zoiets van (dit zijn Scirocco 16v assen) blijken gewoon van een Golf 3 2l te zijn en dus te lang.
Weg geld. Begrijp je frustratie Succes. |
#114
|
||||
|
||||
Quote:
hahahaha die lange heb ik nu al 3x vervangen de korte ook iets van 4x maar die is nu 100% goed. aparte is die rechter as is 100% van vr6 had daarvoor ook een vr6 as maar die was zogenaamd ook goed totdat ik de homikineet eraf probeerde te halen en de vertandig gewokkeld was #burnout. dus nu heb ik eigenlijk een raar iets wat jij misschien wel weet ''mtdi'' zit er verschil in bak flensen van een vr6 of abf? misschien is het zo dat plus onderstel van vr6 en abf zelfde is alleen omdat de vr6 6cil is die meer naar links komt ofzo en die flens net anders is? assen van VR6(92-98) en ABF zijn zelfde dus dat denk ik. ik geloof niet dat ik met die maar mm die ik onder met uniballs verder uitdraai boven in een cm meer krijg. snap je wat ik bedoel |
#115
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt voor je snelle reactie en duidelijke uitleg! Ben zelf bezig met een 20vt in een Golf3 variant. Hij is bijna klaar en de hydraulische koppeling en kabelschakeling was natuurlijk zeer makkelijk (golf 3 heeft voorbereiding), maar heb geen zin om de pedalen eruit te halen ivm electronisch gaspedaal. Had hetzelfde idee om hem gewoon onder de motorkap te plaatsen, maar moest alleen nog weten hoe de 2 kabels goed met elkaar te verbinden. Bedankt! |
#116
|
|||
|
|||
Quote:
Beunhazen zijn niet altijd slecht Maar wat ik vooral wil weten: hoe hou je de binnenkabel op de bak vast? Want ik zag een beugel voorbijkomen op een van de vorige fotos.. die heb ik ook, en die past niet, omdat de schakeltoren in de weg zit.. Ik heb ook zo een korte kabel voor de electroGolf, maar heb hem al verlengd, omdat het niet past... of ik snap het niet |
#117
|
||||
|
||||
Quote:
bedankt altijd fijn om te horen dat je gewaardeerd word zit niet zo veel op volks wel 24/7 op vwf dus je had mazzel als ik het dus goed begrijp heb je een 20vt met elek gas klep? maar waarom pak je er niet gewoon 1 van een mk3 tdi die hebben hydr koppeling en elek gaspedaal probleem bij mk2 is dat dat er niet is...tenzij je die pedalen box van eerste gen seat Toledo tdi kan bemachtigen. maar goed zou als ik jou was (persoonlijk) gewoon een mk3 tdi pedalenbox installeren is gewoon orgineel en netter @sciroccomTDI over dat steuntje praat ik liever niet vind dat nog steeds lelijkste van allemaal in de hele auto. maar dacht precies het zelfde. dit was de eerste versie heb later 1 driehoek weg gehaald omdat die tegen de kabel kwam toen Bout verder gevlakt omdat de kabel tegen de kop aan kwam. heb dat zo ver mogelijk verzaagd tot dat die paste. heb nu zo losse kabelhouder van epytec die ik wil proberen steun naast zwart witte shirt (steunen enzo zijn voor mijn mk1 cabrio 20vt...ja ik weet ik heb teveel lopende projecten ) gr mike |
#118
|
|||
|
|||
Jaa precies, die kabelsteun van Epytec bedoel ik. Hoe moet die passen? Ik heb hem ook, en ik snap het niet...
|
#119
|
||||
|
||||
als goed is (volgens epytec) zo
maar dan vraag ik me nog steeds af of die dan niet tegen de toren aankom. hij kom ook verder naar voren dus heb er een beetje hard hoofd in. moet het nog installeren dus we gaan het zien. |
#120
|
|||
|
|||
Quote:
Beetje offtopic maar even ter info, Je kan ook gewoon stuurkolom van opel corsa C pakken, daartussen een puls kastje met potmeter en je kan hem zelf instellen. Stukken goedkoper als EZ.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross Hustler GT Buggy project `73 Scirocco GT2 project `91 VW vrije-standaard cross project Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km Golf GTI `81 Sold! |